Gå til innhold

"Motion Blur" i S.T.A.L.K.E.R.!

Anbefalte innlegg

1) Høyre klikk på snarveisikonet til S.T.A.L.K.E.R..

2) Velg Egenskaper / Properties.

3) Føy til -mblur helt på slutten av pathen til exe fila.

4) skriv r2_mblur 1 i konsollen i spillet

(r2_mblur 1 gir full Motion Blur)

(r2_mblur 0 gir ingen Motion Blur)

(r2_mblur 0.5 gir halv Motion Blur)

(o.s.v...)

Dæven døtte meg. Jeg skal ikke begynne å forklare en gang, du må bare prøve det. Du vil ikke tro det før du selv har sett det. Dette spillet utklasserer alle andre spill grafisk om du bare vet hvordan du skal sette opp settingsa. Ett ord: herregud så deilig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at Motion Blur ikke er aktivert som standard er at dette er nok et område der utviklerene måtte kutte ned. Motion Blur-en er ikke helt finpusset, det vil si at om du virkelig ser godt etter og er skikkelig kresen kan du av og til se noen vage grafikkfeil, spesielt ved himmelen. En annen ting som viser at dette ikke ble fullt utviklet er våpenet. Det får like stor Motion Blur som ting rundt deg, og dette virker unaturlig.

Men klarer du, som meg, å se bort fra disse teeny weeny feilene blir spillet mer som en film. En til tider grusomt skummel og forferdelig vakker film *grøss*.

Lenke til kommentar

Ser kjempefint ut. At våpenet får en blur-effekt ser jeg ikke som noe negativt. Nå "blurrer" man egentlig ikke i virkeligheten når man snur seg, som i spill, så det får bli utviklerens tolkning, og jeg har ikke noe imot det.

Forresten, er det slik at man må skrive inn den kommandoen hver gang man starter spillet?

Lenke til kommentar

Ingen grunn til å bruke konsollen for å slå det på, dersom det krever at man skriver det inn hver gang.

Det finnes også som user.rtx-instilling, og den fulle listen over instillinger som faktisk forandrer noe, finner du her: http://www.tweakguides.com/STALKER_7.html

Du må fremdeles ha med -mblur i path om du bruker user-filen.

Motion blur på 0.1 ser forresten best ut.

Og trenger vi virkelig et emne for hver instilling som kan forandres (motion blur, tredjeperson)?

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
Hvordan er dette "fint"? Å lage et mer uklar bilde er jo bare stress. Synes det ser helt jævlig ut jeg...

8364859[/snapback]

Det er sånne effekter du ser på film (og på en måte i virkeligheten) og det gir ofte en mer realistisk og actionfull stemning.

Depth of field effekten til Crysis er noe av det råeste jeg har sett i et spill noengang, gir en veldig fotorealistisk følelse. Så det på en av Crysis trailerne.

Lenke til kommentar

Bare velg dynamic lighting (enten full eller objects) under video settings i stedet for Static Lighting, så kan du endre på alt markert med r2.

Prefikset r2 i parametere betyr at de kun fungerer i rendermodus 2, altså den som bruker DX9 med HDR.

På samme måte gjelder alt markert med r1 kun for statisk lys.

Spillet ser forresten så mye bedre ut med dynamisk lys at det nesten er flaut, jeg vil på det sterkeste oppfordre alle til å bruke det fremfor statisk lyssetting. Skru heller ned noen andre instillinger for å kompensere.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg ikke sitter på den beste maskinen akkurat. Har et ATI 9800pro kort. Når jeg går inn på option i spillet og skal skifte til Dynamic Lighting, kommer det ikke opp noen valg alternativer, slik det gjør på resten av funksjonene. Skal lese litt rundt for å finne noen løsning, men kom gjerne med tips.

Lenke til kommentar
Skjønnte ikke helt hvor jeg skulle skrive -mblur og r2_mblur, noen som kan forklare?

8368183[/snapback]

:) -mblur skal du tilføye i snarveien til STALKER. Høyreklikk på snarveien og velg "egenskaper". I feltet "Mål" lager du et mellomrom etter det som står i anførselstegn, og tilføyer -mblur

Eks: Mål: "C:\Programfiler\THQ\S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl\bin\XR_3DA.exe" -mblur.

:) r2_mblur skriver du i consollen i selve spillet.

Lenke til kommentar
Jeg må innrømme at jeg ikke sitter på den beste maskinen akkurat. Har et  ATI 9800pro kort. Når jeg går inn på option i spillet og skal skifte til Dynamic Lighting, kommer det ikke opp noen valg alternativer, slik det gjør på resten av funksjonene. Skal lese litt rundt for å finne noen løsning, men kom gjerne med tips.

8368115[/snapback]

Har samme problemet, si ifra hvis du finner ut noe :)

Lenke til kommentar
Jeg må innrømme at jeg ikke sitter på den beste maskinen akkurat. Har et  ATI 9800pro kort. Når jeg går inn på option i spillet og skal skifte til Dynamic Lighting, kommer det ikke opp noen valg alternativer, slik det gjør på resten av funksjonene. Skal lese litt rundt for å finne noen løsning, men kom gjerne med tips.

8368115[/snapback]

Har samme problemet, si ifra hvis du finner ut noe :)

8368762[/snapback]

Tror ikke de gamle korta støtter DX9.0 fullt ut, de har support for det, men tror ikke alt er tilrettelagt for de gamle korta, kan være det er det som gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...