Gå til innhold

Hva gjør roling stones så bra?

Fanta4free

Anbefalte innlegg

ja dette lurer jeg altså på, hva gjør gruppa roling stones så bra i forhold til mange, de har jo titlen verndens beste rocket gruppe.

synes de ikke kan spille i det hele tatt og kale det rock, mer balader mener jeg.

og keith richerds er bedre til og synge alene i stede for han dere mic jagger eller noe der, han ødelegger hele greia.

noe agrisjon du vill få ut om denne gruppa kan du jo nevne dette her liksom

personlig synes jeg det er verdens jævligtste rocke gruppe.
Endret av TRibal89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

For det første vil jeg si at det hadde vært mye lettere å i det hele tatt ta denne posten seriøst dersom du hadde klart å konstruere en setning med litt færre feil. Rolling Stones verdens beste rakettgruppe? Den kan jeg ikke si å ha hørt før. Greit nok at du ikke liker musikken, men å påstå at Rolling Stones ikke kan å spille, er bare usaklig. Bandet spiller dessuten rock i aller høyeste grad, og har vært et av de mest innflytelsesrike band i historien. Har du kun hørt ballader, vil jeg påstå du har hørt for lite til å uttale deg. Og har du i det hele tatt hørt Keith Richards synge? Trodde ikke det nei. Mick Jagger har et særpreg og en stemme som passer utmerket til musikken. Rolling Stones er vel ikke det bandet jeg hører mest på akkurat, men det at de er ansett som et av tidenes største band er vel fortjent.

Lenke til kommentar

Vi har ikke noe imot diskusjoner rundt band og musikkstiler, men en post som er opprettet kun for å rakke ned på et band kommer det neppe noe godt ut av. Så poster som bare vil får ut "agrisjon" om Stones er det lite mening i. Men spørsmålet i topic er greit nok: "Hva gjør Rolling Stones så bra?" Det er verd en diskusjon.

Jeg regner med at folk begrunner sine innlegg her. Undertegnede kommer kanskje til å bidra med noen synspunkter etterhvert.

Geir :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

De har lagd så sykt mye forskjellig musikk, jeg liker ikke alt selv, men noen er genistreker. Så selv om du ikke liker de sangene du har hørt, hør noe annet. Spekteret til bandet går fra standarisert pop/rock til blues til nokså psykedeliske sprøe greier iblant.

Å si at du ikke liker stones (at all) er omtrent som å si at du hater rock/pop/blues/reggae/country og mer, liker du musikk liker du minst en sang av dem. I tillegg har de vært en inspirasjonskilde til utallige andre band, og var med å drive utviklingen til moderne musikk på flere måter.

At du sier at det de lager heller bør kalles ballader viser jo bare akkurat hvor mye Stones du har hørt i ditt liv :p

Gi dem en sjanse sier nå jeg.

Lenke til kommentar

Det som gjør Stones bra, er at de gjør det enkelt uten at det blir kjedelig. All god populærmusikk har det til felles. Fengende riff og eksperimenterende vokal bidrar til deres særegne lydbilde. Dessuten har de over en karriere på mer enn 40 år vært innom alt fra reggae, blues og jazz til disco, punk og soul. De har alltid vært flinke til å følge med i tiden og tilpasse seg til strømningene i samtiden, uten å miste sjelen sin på veien.

Når det gjelder Mick Jagger, liker jeg vokalen hans veldig godt, men samtidig kan jeg forstå dem som ikke liker den. Keith Richards synger som en kråke, noe som er sjarmerende nok på enkeltlåter, men som jeg tror ville blitt litt for mye på et helt album. Han har dessuten fokusert mest på ballader i de låtene han har sunget både med Stones og i solokarrieren, så jeg tviler på om han kunne prestert bedre enn Jagger på «Jumpin' Jack Flash» og «Can't You Hear Me Knocking». Jeg vil for øvrig oppfordre (utfordre) deg til å høre på disse låtene for så å forklare hvorfor Stones ikke er et rockeband.

• Liker 1
Lenke til kommentar

jeg har hørt gitarrisen jo, han har mye kulere stemme. litt mørkerer osv, han andre fyren bare skriker jo :S hush

på den ene best of cden dems synger jo kith en eller flere sanger veit jeg, har en kamerat som hører konstant på de, og prøver og få meg til det samme :S

Lenke til kommentar

En ganske enkel grunn til at Rolling Stones er så utrolig bra er at de var veldig innovative og nyskapende i sin tid, og det har de fortsatt med. Som skrevet tidligere i tråden så lager de fengende, men enkle rockelåter med mye særpreg. Og vokalen er jo glimrende, Mick Jagger har en spesiell stemme som er med på å gjøre Rolling Stones til det de er.

Lenke til kommentar
  • 16 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...