johnrambo3 Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 hei har det gamle vognkortet i bilen men den har gått ut av dato fikk tilsendt nytt vognkort for 2år sida. men jeg glemte meg bort å husket ikke å erstatte det gamle vognkortet med det nye jeg fikk. slik at jeg har kjørt 2 år med et vognkort som har gått ut på dato. jeg finner ikke det nye vognkortet og bilen skal selges blir det noe pes? har det gamle liggende i hanskerommet.. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Vognkortet går da vel ikke ut på dato? Men det er ikke noe problem å få nytt. Bare å ta seg en tur på nærmeste trafikkstasjon, og ber om nytt, så får du det i posten. Tar mellom 1 og 2 uker. Pantera Lenke til kommentar
johnrambo3 Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Vognkortet går da vel ikke ut på dato? Men det er ikke noe problem å få nytt. Bare å ta seg en tur på nærmeste trafikkstasjon, og ber om nytt, så får du det i posten. Tar mellom 1 og 2 uker. Pantera 8364086[/snapback] jo det sto at den gikk ut den 050205 og jeg fikk jo tilsendt nytt vognkort husker at det sto at 1del ikke skal oppbevares med vognkortet eller noe sånt.. men bilkjøper skal kjøpe bilen imorgen. men trur ikke det blir noe problem.. salgskontrakt og salgsmelding til vegvesenet er det noe mer jeg har glømt angående bilsalg? Endret 11. april 2007 av johnrambo3 Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Nei, bare å selge... ny eier får nytt vognkort Lenke til kommentar
joka Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 det nye vognkortet som du har mistet har vel en pin kode... bilen kan vel ikke omregistreres uten den? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Noen vognkort går nok ut på dato ja (gjelder vel de gamle).. Siden du har fått nytt vognkort for 2 år siden, regner jeg med at du har fått det todelte systemet, dvs en blå (del 1) og en rosa (del 2) del. Du har mistet del 1 (blå) regner jeg med, dette er forsåvidt ikke noe problem, bortsett fra at du ikke har noe gyldig vognkort i bilen (en annen sak). Spørsmålet er om du har mistet del 2 av vognkortet. Denne skal IKKE ligge i bilen (da dette er et verdipapir og man kan med detteomregistrere bilen), og denne trengs når bilen skal omregistreres (blant annet pga PIN-koden). Dersom du ikke finner denne delen av vognkortet, så er det ikke værre enn at du tar en tur til nærmeste trafikkstasjon (gjerne når du skal levere salgsmelding, det bør ikke gjøres FØR det er levert noe salgsmelding siden du da kan risikere å måtte vente på nytt vognkort før omregistrering kan skje), og fylle ut et tapsmeldingskjema for vognkort. Tar 2minutter, er svært enkelt, men det MÅ være registrert eier i vognkortet som fyller ut og signerer dette skjemaet. Vognkort skal forøvrig etter planen mottas innen 2-5 dager. Endret 12. april 2007 av Marvil Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 det nye vognkortet som du har mistet har vel en pin kode...bilen kan vel ikke omregistreres uten den? 8364425[/snapback] Når jeg kjøpte min bil så sendte forrige eier inn den delen man har liggende hjemme, jeg fikk så en faktura i posten på 6000kr for omregavgift., når denne var betalt så fikk jeg nytt vognkort del1 og -2. Det stod at jeg skulle makulere det gamle vognkortet mitt. (som om jeg gidder det) Lenke til kommentar
johnrambo3 Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 leverte salgsmld idag fikk beskjed at jeg måtte leveredel 2 også. Men den har jeg mista.. hva skjer vis jeg ikke orker å levere den inn? bilen er jo blitt solgt Lenke til kommentar
johnrambo3 Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 skal gjøre et forsøk å finne den vis noen har et bilde av del2 slik at jeg vet hvordan den ser ut. Lenke til kommentar
Krabba Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) hvorfor forklarte du ikke at du hadde mistet del2 i første omgang, og hva som da skjer ? de er jo der for å hjelpe deg Endret 12. april 2007 av Krabba Lenke til kommentar
johnrambo3 Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 hvorfor forklarte du ikke at du hadde mistet del2 i første omgang, og hva som da skjer ? de er jo der for å hjelpe deg 8369544[/snapback] [/quo sa ifra at del2 fant jeg ikke igjen. ble da bedt om å skrive tapsmld. men siden bilen var reg på fattern så kunne jeg ikke. han må dra til dem for å gjøre dette. et helvete stress. hva i helvete er vitsen med del2 som må oppbevares fra vognkortet? jevla idioter bare tull og stress Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Tror jeg gav deg det meste av info du trengte på PMen du sendte. Men som sagt, det er ikke noe stress, din far må bare fylle ut dette skjemaet, siden han eier bilen. Du skjønner ikke vitsen med å ha en del uttafor bilen? Tenk deg at bilen blir stjelt. Med det gamle systemet kunne hvem som helst omregistrere bilen din, siden man bare trengte å forfalske underskriften til eier. Slik det er nå, må man fysisk skaffe del 2 (som IKKE skal ligge bilen) på enelleranen måte (oftest vanskelig) før bilen kan omregistreres, ergo hindres det at hvemsomhelst kan møte opp og omregistrere bilen. Tro meg, det er et helvette hver gang slikt skjer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå