Gå til innhold

hvor langt går E6600 på luft?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvor langt går den vanligvis på luft? sånn 24\7 clock.

8364050[/snapback]

Veldig omtrentlig 3.0GHz

8367046[/snapback]

min E6400 går på 3,2ghz 24/7 og da kunne jeg sette ned spenningen til 1,27volt istede for 1,3volt. da ble tempen lavere oxo. så du burde vel klare det samme eller høyere med e6600

Lenke til kommentar

Det er det de fleste har.. Steppingen min er L626B081, som vil si at den er laget i 2006, og uke 26 og har chip-type "B". L626B

År 2006, uke 26 og "B" chip..

De bak "B" calles Batch, og hva det er kan jeg ikke svare på, men det er forskjeller der og..

Denne steppingen som er den presise finner du bare ved å enten se på selve varmesprederen (IHS) på cpu'en eller se på serienummerer på eska du fikk cpu'en i (den fra intel)

Håper dette hjalp

Lenke til kommentar
Det er det de fleste har.. Steppingen min er L626B081, som vil si at den er laget i 2006, og uke 26 og har chip-type "B". L626B

De bak "B" calles Batch, og hva det er kan jeg ikke svare på, men det er forskjeller der og..

Denne steppingen som er den presise finner du bare ved å enten se på selve varmesprederen (IHS) på cpu'en eller se på serienummerer på eska du fikk cpu'en i (den fra intel)

Håper dette hjalp

8379735[/snapback]

Ok. Det hjalp :) Da kan jeg svare på et tidligere spørsmål. Steppingen min er L629F203.

Lenke til kommentar

Håper dette hjalp

8379735[/snapback]

Batch er det samme som produksjonsserie.

Lenke til kommentar

Veit at dette blir litt OT, og mener ikke å stjele noen tråd, men gidder ikke lage en ny for et lite spørsmål. Jeg har søkt rundt og lett etter svar. Er det noen som vet om L631A270 er en bra batch til å klokke med.

Edit: Har 3.2 ghz med stock volt, har ikke prøvd lenger.

Endret av Megern
Lenke til kommentar

De fleste cpu'er fra tidligere uker klokker bra.. A chips trenger litt mer volt enn B chips, men blir ikke så varme hvis jeg ikke husker feil.. Du kan klokke mer med den cpu'en Megern hvis du har sånn høvelig god kjøling.. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...