Gå til innhold

Headset til musikk og gaming

aemil

Anbefalte innlegg

Hei, er på utgikk etter et skikkelig heldekkende headset til rundt 500kr som passer bra til spesielt musikk, men gjerne gaming og. Har sett en del på Icemat Siberia og Steel Sound 5H, men det virker som det er problemer med begge to. Siberia ødelegges fort, og 5H-en mangler visst bl.a. et frekvensområde. Er viktig med god lydkvalitet og at de er behagelige og lette. Må gjerne ha mic, men det er ikke veldig viktig.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Vil anbefale deg å ta en titt på Sennheiser PC160, har veldig gode erfaringer med Sennheiser og ifølge det jeg har hørt så skal det headsettet være råbra!

Selv har jeg Siberia, har hatt det i over et år nå og har ikke merket noen antydninger til at plasten holder på å knekke. Så hvis du behandler Siberia som en baby så skal det gå bra. Når det kommer til lyden så er den veldig bra til 3D-gjengivelse i spill osv. På musikk-fronten derimot blir diskanten for tynn, og lyden høres "innestengt" ut. Men som han ovenfor sa, så duger gamingheadsets dårlig til korrekt gjengivelse av musikk.

Anbefaler at du ser på Sennheiseren jeg linka til ovenfor, har PX 100 selv og den eier til musikk! Når har jeg ikke testa PC160 men ifølge veldig mange skal den være knallbra. :)

Lenke til kommentar

PX 100 har jeg faktisk nå, veldig greit til musikk det, men synes det blir litt ubehagelig i lengden. Beyerdynamic DT 231 så veldig enkle og greie ut, så lurer på om jeg går for de jeg da. Sennheiser PC160 ble litt for dyr dessverre.

Takk for alle anbefalinger!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...