MrGrandmother Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Naar man knoter med minnetimings saa er det vel ikke likgyldig hvilke man endrer, hvilke har stoerst betydning? Er det mulig aa lage en _grov_ rangering? La ogsaa merke til at man kan stille paa ytterligere timings (altsaa ikke bare cas-tRTC-tRP-tRAS CpC (4-4-4-12 2T f.eks) men en serie paa 6 tall til (tRC-tRFC-tWR-tWTR-tRRD-RMS ) har disse stor betyding i forhold til de andre, de er tross alt utelatt naar man 'reklamerer' for ram i netshops. Har proevd aa google litt, men finner bare tester av typen 4-4-4-12@667mhz vs 5-5-5-15@1000mhz osv Paa forhaand takk! edit: Spesifiserte navn paa hvilke timings jeg mente, det er vanskelig aa huske akronymene, for ikke si akkurat hva de gjoer Endret 11. april 2007 av MrGrandmother Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Cas har vel størst betydning tror jeg. Det er det tallet som nesten alltid står først og som "selger" brikkene. Lenke til kommentar
MrGrandmother Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Cas har vel størst betydning tror jeg.Det er det tallet som nesten alltid står først og som "selger" brikkene. 8369733[/snapback] Rart om det ikke er mulig aa svare paa dette spoersmaalet, trodde dette var noe alle lurte paa. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Vet ikke om det regnes som er timing, men COmmand Rate er vel den aller viktigste (1T/2T) etter det er det vel CAS og så vil jeg tro det er Trp eller hva den heter, det tredje tallet kan du vel si, som at den uthevede her er Trp 4-4-4-12 Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Tenkte på det med command rate selv, men jeg klarte ikke redigere posten min, så jeg gadd ikke stresse med ny post. Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Fant en link til test. Nå varierer det litt hva som er best timings på forskjellige brikkesett, men det bør gi en viss oversikt over hva som er viktigst. 680i timing guide Lenke til kommentar
MrGrandmother Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Fant en link til test.Nå varierer det litt hva som er best timings på forskjellige brikkesett, men det bør gi en viss oversikt over hva som er viktigst. 680i timing guide 8376170[/snapback] Konge, akkurat hva jeg var ute etter, har det hovedkortet Takk! Lenke til kommentar
War Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Recommendation: 4 for oc/normal usage. 5 if you want to push mhz. Tweaked: 3 Kan noen forklare? Oc står vel for overclocking men trydde også presse mhz var å overlokke og trudde tweaked var å presse til det ytterste. Skal man ha beste score i en test tar man ? Finnes det noen bra forklaring på dette? Vil man ha kjapp og lav mhz eller treg og høy mhz og isåfall til hva. Hva til klokking (best score i tester) hva til spill osv Endret 16. april 2007 av War Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Recommendation: 4 for oc/normal usage. 5 if you want to push mhz. Tweaked: 3 Kan noen forklare? Oc står vel for overclocking men trydde også presse mhz var å overlokke og trudde tweaked var å presse til det ytterste. Skal man ha beste score i en test tar man ? Finnes det noen bra forklaring på dette? Vil man ha kjapp og lav mhz eller treg og høy mhz og isåfall til hva. Hva til klokking (best score i tester) hva til spill osv 8394705[/snapback] 3, Tweaked for benchmarks. 4, for spill, normal bruk, overklokking (generell). 5, for å komme høyest mulig ved overklokking av minne. Ser det er litt uklart. Slakkere timings er for å klare å presse minnebrikkene til høyere hastighet. Ellers vil det variere hva som er mulig å få til etter hvilken frekvens de kjøres på og spenning. Hva som gir best ytelse for deg, kommer litt an på hva minnebrikkene dine klarer. Han har kjørt testen på 800MHz unlinked. Du må teste litt selv, ytelse vil variere med FSB og minnehastighet i tillegg til timings. Lenke til kommentar
War Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Kingston DDR2 HyperX PC9600 Intel Core 2 Extreme QX6700 2.67GHz Socket LGA775, 8MB EVGA nForce 680i Skal teste litt når alle delene har kommet. Lenke til kommentar
MrGrandmother Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 Kingston DDR2 HyperX PC9600Intel Core 2 Extreme QX6700 2.67GHz Socket LGA775, 8MB EVGA nForce 680i Skal teste litt når alle delene har kommet. 8398196[/snapback] Kult! Synd det er saa mye jobb aa teste timings Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå