Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

CRC-Error når jeg unzipper filer

Anbefalte innlegg

Hei,

Sliter med at PC får error (CRC-error) ved unzipping av filer, og dette er filer som jeg vet ikke er ødelagte/korrupte. Har formatert pc, oppdatert bios og vet ikke lenger råd.

Har en Asus P5VD2-MX hovedkort med Intel Dualcore E4300 og kjører XP professional. Unzipper filer med Winrar, også prøvd med power archiver med samme resultat.

Håper noen kan komme med noe hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Sliter med at PC får error (CRC-error) ved unzipping av filer, og dette er filer som jeg vet ikke er ødelagte/korrupte. Har formatert pc, oppdatert bios og vet ikke lenger råd.

Har en Asus P5VD2-MX hovedkort med Intel Dualcore E4300 og kjører XP professional. Unzipper filer med Winrar, også prøvd med power archiver med samme resultat.

8363890[/snapback]

Dette skjer blant annet når det er ram problemer, en timing som er litt for stram og dette kan skje. Om du klokker, så kan det hende at du må sette litt lavere timing på ram.......

Lenke til kommentar
Hei,

8363890[/snapback]

får du feilene på tilfeldige stedet hver gang? hvis du er 100% sikker filene ikke er korrupterte, så er det da høys sansynligvis enten en minnefeil, eller (litt mindre sansynlig) en harddisk sektor feil eller problem med harddisk interface.

kjøre en grundig memtest86 et par runder, så kan du ihverfall utelukke ram til å begynne med.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...