Gå til innhold

Sasser på Windows 2003 server?

Anbefalte innlegg

Har en filserver (Windows 2003 Standard) på hjemmenetverket.

Den har ikke antivirus eller noe slikt, siden jeg ikke har funnet freeware AV til server. Men den har skjermet den fra nettet i routeren.

I og med at den funket fint og ikke var koblet mot nett har jeg heller ikke kjørt noe updates på serveren, hvorfor endre noe som funker right? :thumbdown:

Men her om dagen skulle jeg bare legge ut et lite bildegalleri så jeg staret opp en webserver og slapp igjennom port 80.

Et par dager senere oppdaget jeg at den hadde skrudd seg av når jeg logget på terminalserveren. Kikket i eventwiever og fant en feilmelingen

The process winlogon.exe has initiated the restart of computer SERVER on behalf of user  for the following reason: No title for this reason could be found
Reason Code: 0x50006
Shutdown Type: restart
Comment: The system process 'F:\WINDOWS\system32\lsass.exe' terminated unexpectedly with status code 128.  The system will now shut down and restart.

:(

Jeg sperret så port 80 igjen, og prøvde å kjøre windowsupdate i håp om at dette skulle funke, men i på siden hvor det står

Checking if your computer has the latest version of Windows updating software for use with the website…

skjer det ikke noe mere. Godtok instalasjonen av activeX dingsen, men ingenting skjer. Og serveren har ikke sluttet å starte på nytt. Skjer nå ca en gang daglig.

Noen som har noen reddende råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...