Gå til innhold

Pentium D 915 2.8GHz på 4.96Ghz Luft!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du ganger både ddr1 og ddr2 med 2 for å få effektiv frekvens, slik er det bare;) Uansett et veldig godt resultat todda7, men hva er temperaturene under load (ide tempen sier som regel lite)? Du kan jo også prøve å kjøre noen bechmarks som f.eks superpi?

EDIT: Ta gjerne med høyeste stabile overklokk og, til sammenligning

Endret av eldavid
Lenke til kommentar
Ja, det du sierer er rett, at 1:1 er 350 mhz, men ddr2 minnet skal du gonge med to for få den effektive hastigheten som produsenten oppgir til vanleg, som f.eks. ddr2-800, det vil seie at det 400*2=800 mhz..

8441190[/snapback]

omg.. :p Regner aldri me effektiv frekvens jeg, har aldri sett noen gjøre det heller :tease: Seff vet jeg at 400MHz er 800MHz effektivt, og blir ofte kalt PC6400..

EDIT: Samme gjelder minneklokk på GPU.. :thumbup:

Endret av todda7
Lenke til kommentar
Du ganger både ddr1 og ddr2 med 2 for å få effektiv frekvens, slik er det bare;) Uansett et veldig godt resultat todda7, men hva er temperaturene under load (ide tempen sier som regel lite)? Du kan jo også prøve å kjøre noen bechmarks som f.eks superpi?

EDIT: Ta gjerne med høyeste stabile overklokk og, til sammenligning

8441365[/snapback]

Når det gjelder SuperPi har jeg verken tid eller minne til og prøve og sette noe "topp 5" for D 915..Minne klokker ikke høyt, har delvis slakke timings, og når det gjelder kjøling så klokker jeg alltid om kvelden\natta sånn at det skal være så kjølig så mulig.. Likevel har jeg opptil 50*C idle. DVS jeg får liten til til uttesting av subtimings osv.

EDIT: Load temp har jeg ikke fått testet, kan tippe den er ca 60-70*C på [email protected]..

Endret av todda7
Lenke til kommentar

Gidder du å prøve å kjøre 3dmark06? :innocent:

Vi sitter på same skjermkort, men CPUen min vil ikkje lengre enn 4,1 ghz. Eg veit at det er CPU som setter begrensingen. Har klart hittil 7061 poeng med CPU på 4,16ghz og GPU på 670/1035.

Viss du gidde å kjøre gjennom testen sånn på ca 4,4 ghz, så vil eg se om det er CPUen som begrenser meg... :)

Lenke til kommentar

Tja.. Skal se hva jeg får tid til.. Konfirmasjon neste uke, varmere i været osv gjør at det ikke alltid er mulighet for klokking.. Har kun luftkjøling på gpu og, men klarer 700/1150 24/7 stabilt, dog jeg ikke får noe bedre marks i hverken 03, 05 eller 06. Sier bare litt om CPU sin begrensning for 3D-ytelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...