Carl Sagan Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Heisann. Jeg bestemte meg for å tyne ut den siste skvetten som var av krefter i den stakkars Intel Pentium D 915'en min, og whoops, etter noen timer kom 4.8Ghz.. Så kom 4.85Ghz.. Så kom 4.93.. Så kom 4.99GHz, men lenger vil den ikke! Litt av en gullchip, eller hva? Men får den absolutt ikke over 4.99! Da kommer bare den standard BSOD i windows, om at man må deaktivere skygging og bufring av RAM osv.. Noen som kan hjelpe? Synes alikevel at 4.99GHz på en pentium er ganske pent, i og med at det er gjort på luftkjøling(ThermalTake Big Thypoon + Nitrogen Vifte) og av en fjortenårig bonde fra nordjæren. Har ikke noe scr på denne maskinen, men både screenshot og CPU-Z verification file ligger på benchedisken ute i det kalde, kalde, fryktløse klokkerommet Etter mye vrikking og vrakking, endte jeg opp med 1.62(!)Vcore, og 2(!)V på MCH og PCIe voltage.. Tror den dekker alle chipsett:P Temperaturene var nokså høye, 50Idle på CPU og ca 30Idle på diverse bridger og mosfets.. Men siden jeg får bluescreen i Windows, er det tydelig at det ikke er temp som stopper meg.. Så var det RAM'en.. De svindyre Dominator PC6400CL4 til 3000 nytt kjøp klokker ikke 450MHz engang.. Enten timings er 5-5-5-15, 4-4-4-12 eller spenningen er alt fra 1.8 til 2.3.. Håpløse! EDIT ANG. RAM: Får ikke bootet engang på 2.5VDimm:\ Kjekt med svar og tips. Todda EDIT: Selvfølgelig var cpu-z versionen utdatert.. Men har et scr da jeg passerte 4.96GHz.. PS: Vet det er litt wannabe med den tekstpaden i hjørnet, men litt nyttig info måtte inn.. Og bare som dere vet det, skrev 4.69GHz istedenfor 4.96 Blir Sikkert klokking til helga, vis det blir LAN.. Da skal jeg klokke ute på natta Til dere som har prøvd; vil det da komme kondens? Tror det ikke, da temperaturkildene blir litt motsatt(vanligvis er f.eks en cascade kald i et varmt rom, da oppstår kondens, men her blir det jo omvendt, varm prosessor i et.. ehm.. kaldt landskap? Bedre bildet ligger i vedlegg. Endret 12. april 2007 av todda7 Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Jeg har egnetlig aldri likt Dominator. SPesiellt ikke de litt billige variantene. Alle kjører jo 2.5 volt som standard? Dvs. dine skal klare å klokke mer, men da må du sette 2.5 volt på dem, og det er ikke sikkert HKet ditt kan levere det. EDIT: Men fin klokk da Endret 12. april 2007 av christopher909 Lenke til kommentar
BooBass Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 hehe, jeg tror du kan være godt fornøyd med den klokken! Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Skjermdump av cpu-z? Likte denne Fikk min pentium 4 630 på godt over 4ghz, men sliter med at jeg kan koke kaffe før maskinen starter etter jeg skrudd på restart Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Jeg har egnetlig aldri likt Dominator. SPesiellt ikke de litt billige variantene. Alle kjører jo 2.5 volt som standard? Dvs. dine skal klare å klokke mer, men da må du sette 2.5 volt på dem, og det er ikke sikkert HKet ditt kan levere det. EDIT: Men fin klokk da 8366731[/snapback] Hmm, den var flau. Grunnen, er at jeg har lest reklamer om brikkene der det står: Corsair Dominator PC6400Cl4; The first RAM Modules to reach 1111Mhz at cas 4 and 2.1V! Skal klokke rammen litt først, så skal jeg hente benchedisk og uploade bildet.. Det ble verdensrekorden på luft da. Ihverfall ifølge Ripping.Org... Skal skaffe CPU-Z valideringsfil og 5GHz skal crackes til helga. Stakkars lille... Endret 12. april 2007 av todda7 Lenke til kommentar
TordO Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Fy f**.. På luft å greier.. Jeg har en P4 (s478) 3.0 ghz som bare har nådd 4.2 ghz på luft, men med noen crappy ram brikker.. men skal klokke den i helga, Out in the night Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Fy f**.. På luft å greier.. Jeg har en P4 (s478) 3.0 ghz som bare har nådd 4.2 ghz på luft, men med noen crappy ram brikker.. men skal klokke den i helga, Out in the night 8375236[/snapback] Da er vi to;) Om det ikke blir i natt, skal jeg ut på lørdag (Samma hvor sørpings jeg er ) Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Hehe, det der var fint det todda7! Men trenger verkeleg hket ditt 2V for å nå 360FSB? Eg har vanlege corsair PC6400 C5 brikker, og dei gjer 4-3-2-1-2 på 2,35V 900mhz... Men uansett så var de fin CPU der. D930 min vil ikkje lengre enn 4,2 ghz med 1,7V.... Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Hehe, det der var fint det todda7! Men trenger verkeleg hket ditt 2V for å nå 360FSB? Eg har vanlege corsair PC6400 C5 brikker, og dei gjer 4-3-2-1-2 på 2,35V 900mhz... Men uansett så var de fin CPU der. D930 min vil ikkje lengre enn 4,2 ghz med 1,7V.... 8407918[/snapback] Vet ikke om det trenger 2v MCH spenning, men satte den bare på fullt etter hvert for å vite at det ikke var det som stoppet meg.. Nok kjøling hadde jeg - 2x120mm og 2x80mm vifter kun på div chipsett og mosfets Ser om jeg kan klokke litt uti uka evnt helga, da med ny betabios og litt ekstra kunnskap i hodet for og nå 5GHz.. Endret 17. april 2007 av todda7 Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Hvilket program kan jeg bruke til å overklokke disse rambrikkene KINGSTON 512MB 400MHZ DDR2 DIMM? Jeg vil ikke bruke BIOS Lurer også på hvor mye disse tåler? Nen som vil hjelpe meg? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Hvilket program kan jeg bruke til å overklokke disse rambrikkene KINGSTON 512MB 400MHZ DDR2 DIMM? Jeg vil ikke bruke BIOS Lurer også på hvor mye disse tåler? Nen som vil hjelpe meg? 8409249[/snapback] Har aldri hørt om hvordan man kan overklokke ram uten og bruke bios Eneste måtte være vis du hadde et OS prog. til hk(f.eks uGuru osv), men til syvende og sist blir endringene gjort i bios.. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 (endret) Meget pent dette her Todda, en ordentlig godchip det der. Kan bli spennende å se hvor langt du får tynt den. Hvor høy volt kjører du forresten? Og hva slags hovedkort er det du bruker? Ser på screenshoten at du har begge kjernene enablet og? Fjern den ene og bruk bare en rambrikke. Kan være det gir det bittelitt ekstra... Endret 18. april 2007 av aspstein Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Må bare teste noe i forumet...ikke bry deg om denna meldinga Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Meget pent dette her Todda, en ordentlig godchip det der. Kan bli spennende å se hvor langt du får tynt den. Hvor høy volt kjører du forresten? Og hva slags hovedkort er det du bruker? Ser på screenshoten at du har begge kjernene enablet og? Fjern den ene og bruk bare en rambrikke. Kan være det gir det bittelitt ekstra... 8411264[/snapback] Takker. Som du ser i høyre Everest OSD, er VCore 1.60 Volt. Hovedkortet er AW9D-Max, med version 13 final bios. Prøvde å klokke i dag med den nye version 15 B04, men ingen gode resultater. Merkelig nok fikk jeg bedre resultater med c1e enn uten, så tror nok ikke den biosen var serlig "ferdig". Hvordan disabler man den andre kjernen? Har aldri sett en sånn funksjon i min nydelig svarte BIOS.. Tenker du i windows da eller? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Meget pent dette her Todda, en ordentlig godchip det der. Kan bli spennende å se hvor langt du får tynt den. Hvor høy volt kjører du forresten? Og hva slags hovedkort er det du bruker? Ser på screenshoten at du har begge kjernene enablet og? Fjern den ene og bruk bare en rambrikke. Kan være det gir det bittelitt ekstra... 8411264[/snapback] Takker. Som du ser i høyre Everest OSD, er VCore 1.60 Volt. Hovedkortet er AW9D-Max, med version 13 final bios. Prøvde å klokke i dag med den nye version 15 B04, men ingen gode resultater. Merkelig nok fikk jeg bedre resultater med c1e enn uten, så tror nok ikke den biosen var serlig "ferdig". Hvordan disabler man den andre kjernen? Har aldri sett en sånn funksjon i min nydelig svarte BIOS.. Tenker du i windows da eller? 8418035[/snapback] Du kan disable ene kjernen i msconfig. Det burde fungere greit. Blir chippen varm? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 (endret) Meget pent dette her Todda, en ordentlig godchip det der. Kan bli spennende å se hvor langt du får tynt den. Hvor høy volt kjører du forresten? Og hva slags hovedkort er det du bruker? Ser på screenshoten at du har begge kjernene enablet og? Fjern den ene og bruk bare en rambrikke. Kan være det gir det bittelitt ekstra... 8411264[/snapback] Takker. Som du ser i høyre Everest OSD, er VCore 1.60 Volt. Hovedkortet er AW9D-Max, med version 13 final bios. Prøvde å klokke i dag med den nye version 15 B04, men ingen gode resultater. Merkelig nok fikk jeg bedre resultater med c1e enn uten, så tror nok ikke den biosen var serlig "ferdig". Hvordan disabler man den andre kjernen? Har aldri sett en sånn funksjon i min nydelig svarte BIOS.. Tenker du i windows da eller? 8418035[/snapback] Du kan disable ene kjernen i msconfig. Det burde fungere greit. Blir chippen varm? 8418061[/snapback] Alle temps viser i skjermbildet, dvs 44*C på CPU idle, og rundt 27*C på PWM's. EDIT: Som du spør i 2 poster over, så ja, jeg brukte kun 1 rambrikke. EDIT2: Det er numproc=1 du snakker om? Er lenge siden jeg har brukt windows.. Endret 19. april 2007 av todda7 Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Er vel bare å kjøre på med volt da? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Er vel bare å kjøre på med volt da? 8421611[/snapback] Har prøvd, stopper på samme plass enten jeg kjører 1.55, 1.57 eller 1.7 VCore.. Merkelig. Kan da neppe være noe fsb wall, da en HP burden klare minst 350FSB:P Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Du har jo komt over 350FSB... Har du prøvd å kjøre endå mindre ram hastighet? Eg er ikkje nokon proff, men spør likevel Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 Du har jo komt over 350FSB... Har du prøvd å kjøre endå mindre ram hastighet?Eg er ikkje nokon proff, men spør likevel 8434935[/snapback] Enda mindre enn 1:1? 350FSB 1:1(FSB:DIMM) = 350MHz på RAM vettu.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå