foffle Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) I dag døde min sandy 4000+..... Jeg visste det var dumt, men jeg gjorde det lell... Jeg fjerna IHS... I den sammenheng brukte jeg en stoooor kniv uten å vite helt hva jeg drev med... Så da IHS endelig var av... Så så jeg at en av de små søte brune "chip'ene" var most hinsides.. Ajaj tenkte jeg... Monterte alt i maskinen med IHS tilbake på, og trur dere ikke alt var bare velstand.. Fint tenkte jeg, helt til i dag... Nå vil ikke maskinen boote i det hele tatt... Står bare og restarter hele tida. ALT er forsøkt utenom cpu bytte, ¨å jeg regner med det er den som til slutt ga opp... Så: Jeg trenger litt hjelp til valg av en ok cpu til systemet mitt.. Kravene er: -min. 1mb L2 cache pr kjerne(enkel eller dobbelkjerne er ett fett...) -sokkel 939... -burde være kjent god overklokker -maks 1500kr.... helst noe mindre Resten av systemet står i signaturen... Setter pris på om noen tar seg tid til å hjelpe meg noe kjappt da jeg har internet tilgang kun en time... Endret 11. april 2007 av Zopilote Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 AMD Opteron 170 https://prisguiden.no/product.php?productId=37255 Lenke til kommentar
foffle Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 (endret) AMD Opteron 170 https://prisguiden.no/product.php?productId=37255 8363393[/snapback] Takker for tipset Andre med forslag? Kom gjerne med forslag til billige og gode cpu'er og Edit: Lukter litt på en opteron 146... Gjøre det billig og samtifig få råd til noe fornuftig kjøling... Endret 11. april 2007 av Zopilote Lenke til kommentar
foffle Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Vel.. Da var en opteron 146 bestillt... Kunne vel spart dere mfor denne posten, men skitt au... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Vel, regner med du lar heatspreaderen være på Opty'en. Lenke til kommentar
foffle Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 Vel, regner med du lar heatspreaderen være på Opty'en. 8363827[/snapback] Det kan jeg garantere, hehe. Skjønner ikke helt hvor tankegangen var da jeg fjerna den fra sandy'en Lenke til kommentar
no___________ Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Surt grattis med ny cpu. Lenke til kommentar
foffle Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Surt grattis med ny cpu. 8372439[/snapback] Takker. Er vel bare en uke igjen til den kommer nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå