Gå til innhold

Hva bør jeg ha?

Anbefalte innlegg

Sitter og oppgraderer pcen sånn helt uten videre, ting tar kanskje litt av også.

For det førte fant jeg ut at jeg skulle ha ny ram kjøpte meg bra 2gb med OCZ minne. Så fant jeg ut at næmen skjermkort det må jeg jo ha. Så det ble et slikt X1950 pro kort. Ja det er AGP synes det fungerer enda med 3ghz, er jo ikke cpuen det står på om dagen.... Så siden jeg kjører linux tørka jeg støvet av en 20gb disk som jeg skulle bruke til windows tenkte jeg. For den skulle jeg jo bare spille på. Joda greit nok men den disken ble jo fult opp av spill før jeg har begynt og spille :ermm: Så jeg tenkte som så at vell ny disk da, så nå er enda en disk bestilt, raptor 74gb 16mb blabla... Men tenkte jeg skulle bruke min 20gb til sånn patch nedlastinger osv til spilla utenom.

Så til saken. her er hva spec jeg har, så hvilken strømforsyning bør jeg skaffe meg? eller går det greit med 350/400watt eller hva denne dellen måtte ha?:

4 stk IDE disker

1 stk DVD brenner

2 stk S-ATA disker

1 stk skjermkort som trenger strøm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det virker som du har nok penger å bruke så hvorfor ikke slå til på en MIST 500W med eller uten avtagbare kabler.

Hvis ikke kan du gå for en HIPER HPU-4B580 580W

Det er hvis du skal ha ny PSU som jeg anbefaler deg. Det skal vel gå med den gamle også ;)

8362996[/snapback]

Ja jeg har penger på en måte. Men alt handler jo om prioritering. Har mye annet og bruke penger på, staten skal jo ha sitt også. Men greit og hvite hva jeg bør kjøpe meg når denne ryke, om den ryker da pga for mye på en gang. som sagt det blir jo 2 disker som er i gang på en gang når jeg kjører windows mens når jeg kjører linux kjører jeg bare 4 disker.

microsoft er noen drittsekker. Linux klarer og lese og delvis skrive til ntfs disker. Mens windows klarer ikke å se ext3 disker i det hele tatt! helt latterligt....

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.
Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Tråden har et dårlig emnefelt og er derfor blitt stengt. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...