chokke Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Vet ikke om dette er riktig sted å poste, men uansett: Har et veldig stort problem med huden min. Den er sykt tørr. Spesielt etter jeg har dusja og ikke brukt PROACTIV (fra TVshop) og rensa den. Har brukt clearasil, dermologica (skit dyrt) og mange andre greier, men ingenting fungerer mot div. kviser og tørr hud. Så mens jeg dusjer, bruker jeg rensemiddel. Deretter fuktighetskrem og lignende, men huden sprekker fortsatt opp, samme med ryggen og litt på skuldrene/nedover armen. Så om sommeren ligner jeg en inntørka fisk med tanke på huden etter å ha bada. Kan nevne at huden blir bare oppsprukken om jeg ikke dusjer og renser hver dag, noe som er VELDIG frustrerende. Må faktisk smøre ansiktet etter hver gymtime for at den ikke skal svi og sprekke opp. (Her ser dere også hvorfor norskkarakteren min går en vei...) Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Sikker på at det ikke er ymse 'rensemiddel' og sånn som bidrar en god del til at den tørker ut da? Ellers så kommer jo mye av fuktigheten i huden 'innenfra' - drikker du lite f.eks. får du også lett veldig tørr hud. Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 skal du bli kvitt kvisene hjelper det med damp. bruk damp regelmessig ellers kan du bruke en fiffig krem du får på apoteket. Har du tørr hud hjelper det ofte med fuktighetskrem hvis du bruker det regelmessig, det skal gi seg, mm du har en sykdom. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Jeg fikk en fuktighets krem av mutter'n her om dagen Biotherm pour homme: http://www.biothermhomme.no/_nb/_no/catalo...ue=2&xmlgamme=3 Har bare gode ord om denne kremen, fantasktisk fuktighetskrem. Eier ikke tørr hud når jeg bruker den etter en dusj/bad. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Helst ikke bruk rensemidler da de fjerner kroppsfettet som beskytter mot uttørring. Til og med vann bidrar med å tørke ut huden. Du kan muligens prøve å dusje litt sjeldnere om mulig og fortsette å bruke fuktighetskremer. Om det ikke gir seg ville jeg oppsøkt en hudspesialist. Sprukken og død hud fører faktisk i seg selv til kviser da det tetter igjen porene. Endret 11. april 2007 av kjaks Lenke til kommentar
chokke Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 jaja... Dusjer en gang om morran bare og av erfaring (siden jeg var veldig ung og ikke brukte noe slags rensemiddel) har jeg hatt veldig tørr hud, ryggen som sagt, og ansiktet. Så kom puberteten og jeg ble ganske plaget av kviser og ville gjøre noe med det. Så jeg gikk til blandt annet lokallegen og hudklinikk (tok time der og alt) og etter det ahr det bare gått en vei. Nei, jeg drikker ikke spesielt mye, drikker når jeg er tørst. Kanskje 1-2 liter væske om dagen i forskjellige former (ikke brus bortsett fra helgene hvor det kan gå litt mye om det har noe å si). Og den dermologicakremen til 600 kr for 100 ml var det som hjalp mest, selv om jeg brukte den opp på 1-2 måneder når den skulle vare i 6..... Dyrt? veldig dyrt. Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Har hatt noe lignende, men ikke så ille som du beskriver Chokke. Har noen tørre, runde flekker på armene, nær armhulene og på brystet. Tenkte først at jeg kanskje reagerte på deodoranten, men jeg har ikke merket noe før og bytte til noe "mildere" hjalp heller ikke. Kanskje jeg skulle prøve å drikke mer. Lenke til kommentar
_NiXoN_ Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Mer sunt fett i kosten kan faktisk hjelpe på huden. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Drikke masse vann. Da jeg sleit med det samme hjalp det å smøre seg med en feit hudkrem før jeg la meg om kvelden. Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Takker for råd, må bli flinkere til å drikke vann. Post 400! Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Takker for råd, må bli flinkere til å drikke vann. Post 400! 8417262[/snapback] Gratz. Alovera gele kan også hjelpe noe, forresten. Kan brukes til alt de plantene der. Geniale. Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Har jeg faktisk ikke tenkt på. Og ja, Aloe Vera er genialt. *løpe for å se om han finner noe* Lenke til kommentar
froZZo Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 når jeg er på skolen så drikker jeg 2 glass med vann hvert friminutt. jeg begynte med dette når jeg kom på videregående. jeg kan ikke si at det hjelper så mye på kviser. det beste er nokk og spise sunn mat. og dusje ofte for kvisene blir til av at talgkjertlene blir bettente eller no slek. Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Spise sunt hjelper vel, ihvertfall minst mulig fet mat. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Spise sunt hjelper vel, ihvertfall minst mulig fet mat. 8418394[/snapback] Samt unngå masse salt. Da popper det frem. Gud, så glad jeg er for at jeg er velsignet med fin hud. Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Har sluppet unna kviser, men har noen bittesmå hudormer på nesa. Hvordan bli kvitt, hodet over balje med varmt vann og håndkle over hodet? Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Det sies at det skal hjelpe, uten at jeg har prøvd det selv. Verdt forsøket hvertfall. Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Små svarte prikker du så vidt kan se under huden. Mikroskopiske ormer som prøver å ta over kroppen din, så med den i kontroll, verdensherredømme. Skumle saker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå