Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

ting å gjøre som bedrer huden?

chokke

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er riktig sted å poste, men uansett:

Har et veldig stort problem med huden min. Den er sykt tørr. Spesielt etter jeg har dusja og ikke brukt PROACTIV (fra TVshop) og rensa den. Har brukt clearasil, dermologica (skit dyrt) og mange andre greier, men ingenting fungerer mot div. kviser og tørr hud. Så mens jeg dusjer, bruker jeg rensemiddel. Deretter fuktighetskrem og lignende, men huden sprekker fortsatt opp, samme med ryggen og litt på skuldrene/nedover armen. Så om sommeren ligner jeg en inntørka fisk med tanke på huden etter å ha bada.

Kan nevne at huden blir bare oppsprukken om jeg ikke dusjer og renser hver dag, noe som er VELDIG frustrerende. Må faktisk smøre ansiktet etter hver gymtime for at den ikke skal svi og sprekke opp.

(Her ser dere også hvorfor norskkarakteren min går en vei...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal du bli kvitt kvisene hjelper det med damp. bruk damp regelmessig ellers kan du bruke en fiffig krem du får på apoteket.

Har du tørr hud hjelper det ofte med fuktighetskrem hvis du bruker det regelmessig, det skal gi seg, mm du har en sykdom.

Lenke til kommentar

Helst ikke bruk rensemidler da de fjerner kroppsfettet som beskytter mot uttørring. Til og med vann bidrar med å tørke ut huden. Du kan muligens prøve å dusje litt sjeldnere om mulig og fortsette å bruke fuktighetskremer. Om det ikke gir seg ville jeg oppsøkt en hudspesialist.

Sprukken og død hud fører faktisk i seg selv til kviser da det tetter igjen porene.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

jaja... Dusjer en gang om morran bare og av erfaring (siden jeg var veldig ung og ikke brukte noe slags rensemiddel) har jeg hatt veldig tørr hud, ryggen som sagt, og ansiktet. Så kom puberteten og jeg ble ganske plaget av kviser og ville gjøre noe med det. Så jeg gikk til blandt annet lokallegen og hudklinikk (tok time der og alt) og etter det ahr det bare gått en vei.

Nei, jeg drikker ikke spesielt mye, drikker når jeg er tørst. Kanskje 1-2 liter væske om dagen i forskjellige former (ikke brus bortsett fra helgene hvor det kan gå litt mye om det har noe å si).

Og den dermologicakremen til 600 kr for 100 ml var det som hjalp mest, selv om jeg brukte den opp på 1-2 måneder når den skulle vare i 6.....

Dyrt? veldig dyrt.

Lenke til kommentar

Har hatt noe lignende, men ikke så ille som du beskriver Chokke. Har noen tørre, runde flekker på armene, nær armhulene og på brystet. Tenkte først at jeg kanskje reagerte på deodoranten, men jeg har ikke merket noe før og bytte til noe "mildere" hjalp heller ikke. Kanskje jeg skulle prøve å drikke mer.

Lenke til kommentar

når jeg er på skolen så drikker jeg 2 glass med vann hvert friminutt.

jeg begynte med dette når jeg kom på videregående.

jeg kan ikke si at det hjelper så mye på kviser.

det beste er nokk og spise sunn mat.

og dusje ofte for kvisene blir til av at talgkjertlene blir bettente eller no slek.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...