Gå til innhold

Ubuntu starter ikke etter oppdatering

Anbefalte innlegg

Hei,

Kan man få tilbake den forrige versjonen av nvidia driveren ?

Jeg bruker Ubuntu 7.04 Beta.

Jeg får beskjed om at det finnes oppdateringer omtrent daglig, men jeg regner med at det er fordi det er beta ?

Dette har virket kjempefint hver gang, men i dag gikk det galt.

Den har oppdatert nvidia-glx flere ganger før. Har ikke endret 9755 men versjons tallene bak den. Denne gangen var det nytt "hoved" nummer som endret seg.

Hvordan kommer jeg tilbake til den gamle driveren ?

Marvin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg prøvde tipset ditt, og det så ut som om jeg fikk oppdatert masse. Det så til og med ut som om Nvidia-glx var med, men det hjalp dessverre ikke.

I feilloggen er det refererert mye til nvidia 1.0.9631, men jeg mener at jeg hadde 1.0.9755.

Noen som har noen flere tips ?

Har lagt ved skjermbilde av feilmeldingen.

post-85096-1176414618_thumb.jpg

Lenke til kommentar

wget http://us.download.nvidia.com/XFree86/Linux-x86/1.0-9755/NVIDIA-Linux-x86-1.0-9755-pkg1.run

sudo aptitude install build-essential

sudo sh NVIDIA-Linux-x86-1.0-9755-pkg1.run

Følg instruksene fra installeren. Og husk på å kjøre nvidia-xconfig når den spør deg. Restart så maskina. :) Håper jeg fikk med alt :)

Lenke til kommentar
jeg prøvde tipset ditt, og det så ut som om jeg fikk oppdatert masse. Det så til og med ut som om Nvidia-glx var med, men det hjalp dessverre ikke.

I feilloggen er det refererert mye til nvidia 1.0.9631, men jeg mener at jeg hadde 1.0.9755.

Noen som har noen flere tips ?

Har lagt ved skjermbilde av feilmeldingen.

8371842[/snapback]

Du har såvidt jeg ser PCI-kort? Jeg fikk samme problemet med PCI Nvidia-kort, fordi den av en eller annen grunn byter PCI-spor i xorg.conf. Let etter linja i xorg og bytt i ditt tilfellet til 1:0:0

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...