LostOblivion Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Hei, Jeg har et lite problem i Access 2003. (Skolearbeid.) Jeg har en tabell med data over forskjellige avlesninger av strømboksen. (Sånn man leverer av og til og så gir strømleverandøren regning basert på denne avlesningen og på den forrige avlesningen.) Ser ut som dette: 1. kvartal 2007 500400 kWh 2. kvartal 2007 509800 kWh 3. kvartal 2007 516200 kWh etc Jeg har en spørring basert på dette, hvor jeg skal regne ut prisen for hvert kvartal. Da kan man ikke regne ut prisen for alle kWh måleren har registrert, men forskjellen fra forrige kvartal, gange det med en løpende pris (f eks 45,50 øre/kWh), og si prisen for det kvartalet. Så hvordan får jeg Access til å gi meg den forrige postens kWh-feltverdi. Tenkte meg noe sånt som dette: kWh for kvartal: [Dette kvartalets kWh]-[Forrige kvartals kWh] Hvordan gjør man dette i Access? Man har funksjoner Siste() og Første(), men ikke forrige og neste... =S Hjelp! Takk! Endret 11. april 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå