ahpadt Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Ok...har en server nede som er helt blank, og som jeg vurderer å legge linux på. Hovedbruksområder vil være Counter-Strike dedikert server, og kanskje som maskin som skal dele ut en alternativ internett linje en gang i framtida Og kanskje det viktigeste..jeg har aldri rørt en linuxmaskin før, så jeg trenger alt i d-e-t-al-j-e-r :smile: Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 18. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2002 Quote: Den 2002-12-18 14:17, skrev ahpadt:Ok...har en server nede som er helt blank, og som jeg vurderer å legge linux på. Hovedbruksområder vil være Counter-Strike dedikert server, og kanskje som maskin som skal dele ut en alternativ internett linje en gang i framtida Og kanskje det viktigeste..jeg har aldri rørt en linuxmaskin før, så jeg trenger alt i d-e-t-a-l-j-e-r :smile: Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 18. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2002 ups.. :razz: Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Hm.. håper ikke du er en CS-fjortiss som nettopp har funnet ut av serverne du spiller på, kjører på noe som heter "linux"... Først må du velge deg en distro, dvs. en "linux-utgave" som inneholder div. ting og tang, skal du ha en server distro velger du Slackware (det beste, imho) skal du lære deg hvordan linux er kan du starte med Mandrake (newbie distro for de som har holdt på med windows i 3 år ) Etter du har valgt det, begynn og LES! Les README, søk på GOOGLE, SØK i forum, SÅ spør du! Deretter sier jeg bare GLHF, Good Luck; Have Fun! Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 18. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2002 Har litt lyst til begge deler...begynner å tenke litt på red hat.. Lenke til kommentar
copycatz Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Jeg vil anbefale RedHat. Ikke fordi det nødvendigvis er det enkleste (for det er det ikke - da er Mandrake bedre synes jeg), men fordi det er masse guider og bøker skrevet for nybegynnere med RedHat som utgangspunkt. Det gjør det reletivt greit å komme i gang.... Lenke til kommentar
Idiss Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 på http://www.counter-strike.net Forumet ligger en FAQ til Cs server.... På http://www.unitedadmins.com ligger en liste til Cs server + HLguard i Linux... IDiss Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 18. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2002 Funker cs i red hat? Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Ja det funker, men du trenger Wine/Wine X for å spille Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 18. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2002 Hmm..skal ikke spille...skal sette opp dedikert server.. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 18. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2002 Hmm..skal ikke spille...skal sette opp dedikert server.. Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Funker nok og sette opp server i Red Hate og... Men velg en server-distro, helst Slackware (bare digger slackware) [ Denne Melding var redigert av: neonx på 2002-12-19 08:29 ] Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 18. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2002 Hehe...da blir det slack da :smile: :smile: :smile: :smile: Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 hvis du har lyst til å sitte å slite med Slackware boxen i uker og måneder bare for å få sikkerhetsoppdatert boxen, og har erfaring med Linux/UNIX fra før så er det bare å ta slack. Hvis ikke; ta en enklere distro, som RedHat eller Mandrake. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 19. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2002 Jeg har jo ikke peiling, og det ser ikke ut som om det er så mange andre her som har det heller. For jeg får jo nesten ikke svar.. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Det du spør om er spurt om mange ganger før her på forumet. Dersom du ikke synes det er interessant å lære/kunne mye om hvordan ting fungerer på ei datamaskin, bør du holde deg til windows. Regn med mye lesing i begynnelsen. Et utgangspunkt kan være http://www.tldp.org/HOWTO/HOWTO-INDEX/os.html Bruk Mandrake 9.0. mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
koreagirl Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Jeg har jo ikke peiling, og det ser ikke ut som om det er så mange andre her som har det heller. For jeg får jo nesten ikke svar.. Spørsmålet ditt er litt i samme stil som "Skal jeg kjøpe Volvo eller Ford".. Det er i bunn og grunn de små forskjellene som avgjør hva du velger. Du vil kunne kjøre en CS-server enten du velger slack, mandrake, redhat eller noe annet. Du vil sitte og trøble og klø deg i hue og "slutte med linux" uansett hvilken distro du velger. Du risikerer at noen bryter seg inn eller at serveren går ned uansett hvilken distro du velger. Jeg kjører slack på mine bokser, jeg fikk god hjelp fra en bekjent da jeg satt dem opp, og det er sånn sett slackware jeg føler meg komfortabel med nå. Likevel vil jeg anbefale deg å starte med mandrake, som har et veldig lettfattelig installasjons-GUI, og heller konvertere senere når du har fått litt hands-on. Jeg håper dette er et litt bedre svar enn de du synes du har fått tidligere. (Selvom jeg føler jeg sier det samme, bare litt mer utfyllende). Når det gjelder step - by - step: Finn deg en bootbar linux-cd (ftp://sunsite.uio.no/ funker vel), dytt den inn og følg anvisningene. Når det er noe du lurer på, sjekk howto's og dokumentasjon, eller spør her på forumet. Det kan være lurt å ha internett-tilgang i nærheten av der du sitter og installerer maskinen. Velger du foreksempel slack er www.slackware.com å anbefale. Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 hmm... jeg startet direkte med Slackware (bare tekstbasert)... uten noe erfaring, og det var TUNGT!!! VELDIG TUNGT i starten... men nå går det unna som f... , er bare litt tålmodighet og omstokking i huet som trengs, særlig etter 10 års bruke med dos/win ... Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Hmm... ford selvfølgelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå