Shittu Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Sitter her og er ganske frustrert over kvaliteten på dagens produkter, jeg må omtrent reklamere på ALT jeg kjøper. Er det jeg som har dritt uflaks får mandagsprodukter hver gang eller er rett og slett kvaliteten så forbanna dårlig. Akkurat nå som jeg skriver så røk plutselig min 6 mnd gamle Jensen trådløse router, ikke at jeg kan reklamere heller for jeg ble så forbanna at jeg knuste den. Siste året så har jeg kjøpt meg en LG 42 " plasmaskjerm som plutselig begynte å skru seg av selv med jevne mellomrom, er reparert en gang, fungerer fortsatt ikke.... så kjøpte jeg en Nokia 7373 til dama som helt fra starten viste beskjeden "telefon begrenset" og "simkort registrering mislykkes" enda telefonen var kjøpt til full pris, dette klarte dem ikke å fikse så jeg hevet kjøpet etter to reperasjoner, så kjøpte jeg meg en Holux GR 240 GPS mottaker. Denne går i lås og finner ikke satelittene når jeg kjører gjennom tunneler, skal reklameres på, så kjøpte jeg en Sonyericsson W810, denne skrur seg av og på igjen hvis jeg tar et bilde og prøver å sende det som MMS, så kjøpte jeg meg en Pioneer bilstereo med bluetooth handsfree integrert, når jeg bruker denne som handsfree så hører motparten SINNSYKT med ekko pluss at dem hører signalet som kommer fra telefonen dritthøyt. Fungerer altså ikke tilfredstillende, skal reklameres på. så kjøpte jeg en HP Pavillion bærbar pc, der klikket ladingen etter 3 mnd, sendt inn og reparert.... så kjøpte jeg et babysafe barnesete til småen til 3500,-, der klikket stramme mekanismen, skal reklameres på......... sukk Endret 11. april 2007 av Shittu Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Høres ut som om du ha hatt virkelig uflaks.. Kan selc ikke huske sist jeg kjøpte noe som sluttet å funke etter kort tid. Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Uheldig Jeg kanke si at jeg har så veldig stor erfaring med ødlagte varer, men kan tenke meg at dagens etterspørsel av varer gjør at man tenker kvantitet framfor kvalitet (nå hørtes jeg voksen ut =/) Lenke til kommentar
Brian Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Jeg vil tro at dagens elektronikkprodukter holder lavere kvalitet enn eldre elektronikk. Dette kommer skkert av at jo lengre et apparat holder, jo mindre penger tjener industrien. Derfor lager de sikkert produkter som ikke skal holde i 20+år slik som det gjorde før i tiden. Selv har jeg hatt to tver, den første slo seg på og av helt som den ville selv. Og til slutt funket den ikke lengre. Så jeg kjøpte da en ny tv igjen, og etter rundt 4 år så streiket jammen meg den også. Hadde så klart ikke kvittering så det ble en litt kostbar reparasjon. Og tro det eller ei, så har den klikket igjen! Så nå har jeg kjøpt en tredje tv, som etter rundt 2år allerede har vært inn på en reparasjon. Hadde også et par mobiler som levde sitt eget liv av og til, og sjelden varer mobilene mine lengre enn 1 og et halvt år. Grunnen til at jeg alltid må bytte da er fordi den lever sitt eget liv som sagt, ikke fordi den er gammel eller noe slikt. På datafronten har jeg imidlertid vært ganske heldig, men dette kan kansje komme av at jeg bytter deler i hytt og pine til noe som er bedre. Høyttalerne mine gikk også i stykker nå nettopp. De blir tre år i sommer, og allerede funker de ikke som de skal, så jeg har bestilt nye, og det svir i pengboka. Endret 11. april 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
Shittu Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Kom også på at jeg kjøpte en tomtom one new edition med scandinavia kart ferdig installert på minnekortet, skulle være tut og kjør, bare å stappe inn minnekortet så skulle programvaren installere seg selv. Det merkelige var at enheten viste et bilde av et SD kort med et rødt kryss over når jeg satte det i. Det viste seg at det var lese/skrivefeil på SD kortet. Kjøpte også et 1 GB SD kort på clas ohlson (tror merket var "viking" ?) som er lese/ skrivefeil på. Føler meg nesten som en kranglefant når jeg alltid må reklamere, men hva ellers kan man gjøre ? Endret 11. april 2007 av Shittu Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Har dårlig efaring med mobiler, men som sagt det er ikke designet for å holde mer enn et par år... Tv'en jeg har funker enda knall etter 6 år, helt vanlig svart ok 28 tommer. EDIT; Første mobilen min tålte utrulig mye, en bosh som såg ut som en murstein. Den tålte utrulig mye bank, tok ca 1 år med skikkelig pryl før antene gikk av. Utenom det funket den helt fint. Den tålte mye mer enn dagens friluftsmobiler gjør, og den var ikke laget for å tåle en støyt en gang. Endret 11. april 2007 av The_Free_Man Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Vi har en 20 år gammel Bang Olufsen-TV hjemme, og først i vår har den begynt å fuske. Den fungerer hovedsaklig, men av og til så "suger" den bildet inn mot midten, alt blir forvrengt... Det er bra vi har et par TVer til å ta av Ellers har jeg vært forholdsvis heldig. Hatt en mobil som ble ubrukelig pga feil (og denne fikk jeg reklamert på enkelt), men ellers har det ikke vært noe. Faktisk så er det veldig lite direkte produksjonsfeil jeg opplever på jobben (som IKT-lærling) også. Men, så kjøper vi jo IBM da, var i hvert fall ordentlig kvalitet frem til nå når Lenovo tok over. Blir spennende å se om det holder seg! Lenke til kommentar
Minus Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Jeg diskuterte dette faktisk i går med klassekamerater. Mobiler er det helt forferdelig dårlig kvalitet på, og det ser ut til at det blir dårligere og dårligere. Ikke bare tåler de mindre røff behandlig, men selve telefonene blir treigere og treigere. Alt mulig av programvare men ingen raskere prosessor. Mine erfaringer tilsier iallefall ikke dette. Kanskje man skulle boikotte mobiler? Ikke kjøpe ny før produsentene garanterer lengre levetid og bedre kvalitet? Lenke til kommentar
Shittu Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 Og nå tar den nye babycallingen min inn AMK. Her snakker vi kvalitet. Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Hvis mobilen ryker etter 2 år kan dere klage, de er ment å vare i 5 år så hvis den slutter å fungere innen den tiden kan du kreve den reparert eller ny vare hvis problemene fortsetter etter reparasjon Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 så kjøpte jeg meg en Holux GR 240 GPS mottaker. Denne går i lås og finner ikke satelittene når jeg kjører gjennom tunneler, skal reklameres på, 8362631[/snapback] Nå finner skjeldent GPS'er noen satelitter i en tunell. Jeg har aldri opplevd å få signaler når jeg kjører gjennom en tunell, og det er nokså logisk med tanke på at jeg har et fjell / hav mellom meg og satelittene der oppe. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Kvalitet på dagens varer vil jeg si er mye dårligere enn før. Et eksempel: Har en nesten 30 år!! gammel bang og olufsen tv, for 5 år siden så kjøpte jeg en JVC plasma tv, denne varte rundt 1 år før den måtte inn på service siden har den hvert omtrent vært på service en gang i året. Et annet eksempel: De siste 4 årene så har jeg kjøpt meg ny mobil hvert år. Mens jeg har en 7 år gammel nokia 3210 som funker som bare søren. Ingen problemer med den. Lenke til kommentar
lain Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Nå blir det vel sagt at mobil telefoner blandt annet, regner produsent med feil på 25-30% av alle som blir produsert, da software og hardware feil. Bare et par uken siden min nokia 7373 var inne pga f.eks kalkulatoren bare ble borte fra menyen. Desverre blir ting i dag lagd så billig som mulig ut fra at folk bruker det en kort periode før de kaster det. Er vel mer eller mindre et direkte resultat fra vårt bruk og kast samfunn, og siden folk bruker og kaster så mye av alt de kjøper, krever de igjen lavere pris, som igjen gir dårligere produkter. Såklart har det også litt med at man i dag får i f.eks mobilen utrolig mye dill man før ikke fikk, som igjen er med på å øke sannsynligheten for at ting ryker. Er fordeler og bakdeler ved "fremskritt", men sikkert greit å ha 10mp kamera i mobilen den dagen du får besøk av britney spears uten truse. Lenke til kommentar
Shittu Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 (endret) så kjøpte jeg meg en Holux GR 240 GPS mottaker. Denne går i lås og finner ikke satelittene når jeg kjører gjennom tunneler, skal reklameres på, 8362631[/snapback] Nå finner skjeldent GPS'er noen satelitter i en tunell. Jeg har aldri opplevd å få signaler når jeg kjører gjennom en tunell, og det er nokså logisk med tanke på at jeg har et fjell / hav mellom meg og satelittene der oppe. 8486221[/snapback] Du har et poeng, men den låser seg idet jeg kjører inn i tunellen og kommer liksom ALDRI tilbake når jeg kommer ut på andre siden. Jeg har hatt 5-6 forskjellige mottakere og alle disse har fått tilbake fix 1-2 sekunder etter at jeg har kjørt ut av tunellen Enkelte dager funker den, andre ikke, så det er nok en feilvare Endret 27. april 2007 av Shittu Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Nå blir det vel sagt at mobil telefoner blandt annet, regner produsent med feil på 25-30% av alle som blir produsert, da software og hardware feil. Bare et par uken siden min nokia 7373 var inne pga f.eks kalkulatoren bare ble borte fra menyen. Desverre blir ting i dag lagd så billig som mulig ut fra at folk bruker det en kort periode før de kaster det. Er vel mer eller mindre et direkte resultat fra vårt bruk og kast samfunn, og siden folk bruker og kaster så mye av alt de kjøper, krever de igjen lavere pris, som igjen gir dårligere produkter. Såklart har det også litt med at man i dag får i f.eks mobilen utrolig mye dill man før ikke fikk, som igjen er med på å øke sannsynligheten for at ting ryker. Er fordeler og bakdeler ved "fremskritt", men sikkert greit å ha 10mp kamera i mobilen den dagen du får besøk av britney spears uten truse. 8486315[/snapback] Nokia har størst prosent på mobiler med feil, sony ericsson er like etter, hvis dere skal ha kvalitetsmobil så velg siemens, verken jeg eller noen i familien har hatt problemer med våre 3-6 år gamle siemens mobiler Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Alt jeg har kjøpt har fungert i over 3mnd ( vel, ting som ikke mottar stor slitasje vel og merke) Eneste jeg kan huske er vel.. hovedkortet mitt som begynte å bli slitt i 24pins kontakten etter 1-2år.. Fungerer nå idag- skriver jo på datamaskin Jeg har også kjøpt 1 cola engang ,som var visstnok doven fra min side.. Reklamerte og fikk 6 nye gratis Invisible_Elf : den er jeg faktisk enig i, men den duger jo faen ikke da Endret 27. april 2007 av Hurt Lenke til kommentar
Shittu Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 Nokia har størst prosent på mobiler med feil, sony ericsson er like etter, hvis dere skal ha kvalitetsmobil så velg siemens, verken jeg eller noen i familien har hatt problemer med våre 3-6 år gamle siemens mobiler 8486411[/snapback] He he. Det der blir vel omtrent som å be folk kjøpe toyota istedenfor bmw eller audi pga bedre drifts-sikkerhet. Da pleier jeg å svare at gammel teknologi er lett å få driftssikkert, men minusen er at den er så forbanna kjedelig. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Kvaliteten har generelt rast på forbrukerelektronikk, det har med at det er billigere enn noen gang. For noen år siden måtte man opp i 10-12 000 for å få en ok CRT-TV. I dag, 10 år senere, er folk villige til å betale gjerne 7-8 000 for en 32" flatskjerm. Rart kvaliteten har sunket? Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Du har et poeng, men den låser seg idet jeg kjører inn i tunellen og kommer liksom ALDRI tilbake når jeg kommer ut på andre siden. Jeg har hatt 5-6 forskjellige mottakere og alle disse har fått tilbake fix 1-2 sekunder etter at jeg har kjørt ut av tunellen Enkelte dager funker den, andre ikke, så det er nok en feilvare 8486320[/snapback] Ah, ok. Da forstår jeg. Det er nok noe veldig feil ja Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Jeg har aldri i mitt liv vært nødt til å levere inn et eneste produkt på garantien, og jeg kjøper mye stæsj. Dette kommer nok av at jeg er kvalitetsbevisst, og sonderer terrenget hver gang jeg skal ha noe. Mine foreldre må klage på ting stadig vekk, og de går ofte for den billigste løsningen på impuls, selv om jeg gang på gang sier at det er penger og frustrasjon å spare på å kjøpe ordentlige varer. Hovedproblemet er at forbrukerne er teite i hodet, og det har bransjen forlengst forstått. Pris betyr uendelig mye mer enn kvalitet for en alt for stor del av befolkningen - noe som fører til at markedet oversvømmes av produkter som er for billige til å kunne være bra. Fordelen er at dette presser ned prisene på de virkelige kvalitetsproduktene også. De finnes, men litt lenger oppe i sjiktet. Moralen er: Du får det du betaler for, og hvis du gang på gang finner deg selv i produktklagekøen med et eller annet paja plastikkræl som koster halvparten så mye som neste produkt på prisstigen, har du deg selv å takke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå