Gå til innhold

Nytt 8800 GTS 640 MB Hvilket kort skal jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men kravet er jo at du må ha minimum en 400W strømforsyning på systemet.

Feil, det er også anbefalt, langt fra noe reelt krav.

8800GTS trekker på det meste rundt 110W (9A), GTX 140W (12A). En god 350W PSU (12V minst 24A) holder til et typisk oppsett med GTX.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar
Men kravet er jo at du må ha minimum en 400W strømforsyning på systemet.

Feil, det er også anbefalt, langt fra noe reelt krav.

8800GTS trekker på det meste rundt 110W (9A), GTX 140W (12A). En god 350W PSU (12V minst 24A) holder til et typisk oppsett med GTX.

8462731[/snapback]

Ok, står 400W i teksten her fra mpx:

OS påkrevd Microsoft Windows XP 64-bit Edition, Microsoft Windows 2000 / XP

Perifere / grensesnittenheter CD-ROM, ekstra strømkontakt, 400 W-strømforsyning, tilgrensende PCI-spor

Systemkravdetaljer Pentium 4 - RAM 256 MB

...og fra 8800 GTX testen på hardware:

Når det gjelder strømforsyning anbefales det med minimum 450 Watt for hele systemet, med minimum 30 A på 12 V. Skjermkortet krever sin del av effekten, og er utstyrt med to 6-pins strømkontakter
Endret av briktern
Lenke til kommentar
Ok, står 400W i teksten her fra mpx:
OS påkrevd Microsoft Windows XP 64-bit Edition, Microsoft Windows 2000 / XP

Perifere / grensesnittenheter CD-ROM, ekstra strømkontakt, 400 W-strømforsyning, tilgrensende PCI-spor

Systemkravdetaljer Pentium 4 - RAM 256 MB

...og fra 8800 GTX testen på hardware:

Når det gjelder strømforsyning anbefales det med minimum 450 Watt for hele systemet, med minimum 30 A på 12 V. Skjermkortet krever sin del av effekten, og er utstyrt med to 6-pins strømkontakter

8463422[/snapback]

Og dette trekker du fram som "bevis"? :thumbdown:

Vis litt kritisk sans.

Lenke til kommentar

Ok sa jeg, ikke noen grunn til å fyre seg opp. Det er vel en gang slik at de liker å anbefale litt ekstra da. Testen som Tord linket til var nyttig i den sammenheng.

EDIT: og hvorfor skal jeg vise kritisk sans når jeg stort sett er enig i det du skriver? du har heller ikke linket/hintet til noen form for kilde når det gjelder dine fakta.

Endret av briktern
Lenke til kommentar
Legionhardware har laget en test der de forteller hvor stor PSU som trengs. Ovverraskede resultater :)

8463782[/snapback]

Har sett den før, og det er ikke noe å bli overrasket over. Men jeg stiller meg tvilende til målingen (530 W), ettersom jeg ikke kunne se noe om hvordan de hadde målt. Det skulle ikke forundre meg om de har målt AC inn og oppgitt det uten omregning.

Lenke til kommentar
Ok sa jeg, ikke noen grunn til å fyre seg opp. Det er vel en gang slik at de liker å anbefale litt ekstra da. Testen som Tord linket til var nyttig i den sammenheng.

EDIT: og hvorfor skal jeg vise kritisk sans når jeg stort sett er enig i det du skriver? du har heller ikke linket/hintet til noen form for kilde når det gjelder dine fakta.

8464450[/snapback]

Er rolig jeg. Men greit, jeg misforsto vel hva du ville ha fram.

Jeg husker ikke kildene sånn uten videre. Det finnes nok å ta av, bare å google, men dessverre er mange mest egnet til å villede, testen på hardware.no er et eksempel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...