Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Billigst mulig bilforsikring.

Anbefalte innlegg

Hei.

Faren min har tenkt å kjøpe en gammal Golf 1987 til for at jeg skal øvelsekjøre sammen med han. Der med lurer jeg på om hvilken forsikringselskap som tilbyr billigst forsikring til meg som er 16 år, eller er det penger å spare når faren min forsikrer bilen vi skal kjøpe på hans navn, siden han har 75% bonus fra før av :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det lønner seg absolutt å forsikre den på faren din.

Pappa forsikrer min golf. Betaler 3100 i året /m sjåfør under 23. og 15000 i årlig kjørelengde. Sikkert litt billigere for dere siden dere ikke trenger sjåfør over 23.

Dessutten, stoler han ikke på deg siden han kjøper egen bil for øvelseskjøring? :p

Edit: Sjokoladekake.. Det er ikke nødvendig før han selv får lappen. Mens man øvelseskjører er ledsager som gjelder som "fører".. Siden ledsager skal ha hatt lappen minst 5 år sammenhengende må han være over 25.

Skal bilen bare brukes til øvelseskjøring til han blir 18 så trenger man ikke betale mer enn nødvendig.

Edit: skrev visst feil, rettet opp fra 23 til 25.

takk :)

Endret av espennyh
Lenke til kommentar
Dessutten, stoler han ikke på deg siden han kjøper egen bil for øvelseskjøring?  :p

8362691[/snapback]

Hahaha..... :!:

Vel.. faren min kjøpte seg nettopp en ny bil ca. 2 månder gammal, så tror han er redd for at jeg skal herpe kløtsjen og lage riper på den... :p

Lenke til kommentar
Siden ledsager skal ha hatt lappen minst 5 år sammenhengende må han være over 23.

Skal bilen bare brukes til øvelseskjøring til han blir 18 så trenger man ikke betale mer enn nødvendig.

8362691[/snapback]

Feil.

Ledsager skal være minst 25 år OG hatt lappen i minst 5 sammenhengende år.

Lenke til kommentar

Helt rett.

Ledsager minst 25år

Hatt førerkortet i minst 5år.

Men om han skal kjøpe en bil og registrere den på seg selv, så trenger han ikke velge forsikring for de under 23/4.

Han er jo ledsager og da "fører" av bilen mens du øvelseskjører :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...