Mr_dvd Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 Kanskje litt fjern emnetittel men men Jeg kunne tenke meg og oppgradere min pc så jeg kan se hd matriale ut på min digge 42" pioneer:) men har ikke så peiling på data her så om noen kunne fortalt meg hva jeg burde kjøpe? det skal ikke koste skjorta Her er det jeg har av utstyr i dag: Operativsystem: Microsoft Windows XP Professional Hovedkort: Asus P4S533 (6 PCI, 1 AGP, 3 DDR DIMM, Audio) CPU type: Intel Pentium 4, 2266 MHz (17 x 133) Minne: 1,5GB Skjermkort: NVIDIA GeForce2 MX 100/200 (32 Mb) harddisk: Totalt 11 stk disker 1,8TB kapasitet 8362532[/snapback] Ingen som kan komme med noen forslag til bra skjermkort jeg evt kan skaffe da? om jeg kjører dvi/hdmi fra skjermkortet mitt og ut i reciveren får jeg både lyd og bilde da?? Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Et 7600 GT skal være nok hvis du skal kjøre 720p fra harddisk, fra et drev er jeg ikke sikker på om det vil gå uten hakking. Jeg har et 7600 GT og en Opteron som kjører på 2,7 ghz og den greier 1080p med et nødskrik fra drev. Når det gjelder HDCP kan den sperren unngås med Any DVD HD. Nå er det vanskelig å finne AGP kort med HDMI så du må nok kjøre VGA eller DVI. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Vil vel egentlig si at det er lavere krav til skjermkort i forhold til CPU-kraft man må ha for å se film i HD. Nytt skjermkort må du uansett ha, men dersom du må ha bedre CPU mm. er det kanskje dumt å kjøpe et AGP skjermkort av typen GF6xxx GF7xxx, selv om jeg tror du skal kunne klare deg med et kort for under 1000-lappen. Du slår ikke på stortrommen, og kortet vil selvsagt ikke støtte DX10, men det bør klare HD. Om du må ha ny CPU må du nesten vurdere nytt system, med HK PCIe skjermkort osv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå