Gå til innhold

Nytt 7600gt AGP funker ikke [løst]

oya

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk et Club3d 7600GT AGP-kort i posten i dag.

Skrudde av maskinen, tok ut det gamle kortet, og satte inn det nye, forsiktig, og helt på plass. Startet maskinen, viften på skjermkortet gikk, men fikk ikke opp noe bilde. Har prøvd mange ganger, og alle tilkoblingsmuligheter. Skrudd av og på maskinen mange ganger. Tittet inni biosen får å se om det er noe galt der. Ser ingen synlige feil med skjermkortet.

Noen som vet hva jeg kan gjøre?

Har er Asus P4C800 hovedkort, som skal støtte agp 8x osv.

[Oppdatert]

Har levert inn skjermkortet, men fikk en telefon fra netshop-oslo om at ingenting var galt med skjermkortet.

Fikk en mail fra netshop noen dager tidligere angående mitt problem. Svar:

"Har vært noen modeller agp kort som må bios oppdateres for å fungere på en del hovedkort. Får dere bilde i bios/oppstart? "

Mener de her at bios på skjermkort må oppdateres?

Jeg føler jeg har gjort det som kan gjøres for å få kortet til å funke:

- Oppdatert bios på hovedkort

- Sikker på at maskinen har de forutsetningene som står på esken til skjermkort

- Stor nok strømforsyning

- Forandret på de innstillinger i bios som er å forandre på

- Det gamle skjermkortet, som også er agp 8x, funker helt fint.

- Har såklart vært sikker på at skjermkort var helt på plass (viften gikk).

- Prøvd alle tilkoblingsmuligheter til skjerm, samt tv.

Er det noe annet som skulle tilsi at skjermkortet ikke skal fungere på min maskin, annet enn noe galt med skjermkortet?

Endret av oya
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har oppdatert til nyeste bios på hovedkortet. Det hjalp ikke.

Siden hovedkortet støtter agp 8x, så antar jeg det er noe galt med skjermkortet. Bør jeg sende det inn, eller er det noe annet jeg kan prøve først?

Lenke til kommentar
Kan jo teste kortet i en annen pc bare for å se kjapt om det er bildet eller ikke. Om det ikke er bilde der heller er det nok doa.

8364492[/snapback]

Eneste dumme er at jeg ikke har tilgang på en annen stasjonær pc med agp-slot.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har levert inn skjermkortet, men fikk en telefon fra netshop-oslo om at ingenting var galt med skjermkortet.

Fikk en mail fra netshop noen dager tidligere angående mitt problem. Svar:

"Har vært noen modeller agp kort som må bios oppdateres for å fungere på en del hovedkort. Får dere bilde i bios/oppstart? "

Mener de her at bios på skjermkort må oppdateres?

Jeg føler jeg har gjort det som kan gjøres for å få kortet til å funke:

- Oppdatert bios på hovedkort

- Sikker på at maskinen har de forutsetningene som står på esken til skjermkort

- Stor nok strømforsyning

- Forandret på de innstillinger i bios som er å forandre på

- Det gamle skjermkortet, som også er agp 8x, funker helt fint.

- Har såklart vært sikker på at skjermkort var helt på plass (viften gikk).

- Prøvd alle tilkoblingsmuligheter til skjerm, samt tv.

Er det noe annet som skulle tilsi at skjermkortet ikke skal fungere på min maskin, annet enn noe galt med skjermkortet?

Lenke til kommentar
Noen som har synspunketer på denne saken?

8471304[/snapback]

Tja, hvis de vedgår at det kortet kan ha kompatibilitetsproblemer, og de får det til å virke, så syns jeg DE kan oppdatere bios for deg. Såpass service bør de ha. Ellers kan du si oss hva de kommer tilbake med. Netshop BØR være interessert i god kundeservice, kundene ryker fort hvis de får rykte på seg for å være vanskelige ...

Lenke til kommentar
Har oppdatert til nyeste bios på hovedkortet. Det hjalp ikke.

Siden hovedkortet støtter agp 8x, så antar jeg det er noe galt med skjermkortet. Bør jeg sende det inn, eller er det noe annet jeg kan prøve først?

8364394[/snapback]

Det er BIOS på kortet også. Dette er nok problematisk å fikse uten skjerm bilda da, men vis du har en annen pc stående kan du jo prøve der. Men jeg kan absolut ingen ting om flashing av BIOS på skjermkort, så vis du skal prøve så får du kanskje lage en ny tråd, evnt endre tittel på denne tråden.

Noen som har synspunketer på denne saken?

8471304[/snapback]

Tja, hvis de vedgår at det kortet kan ha kompatibilitetsproblemer, og de får det til å virke, så syns jeg DE kan oppdatere bios for deg. Såpass service bør de ha. Ellers kan du si oss hva de kommer tilbake med. Netshop BØR være interessert i god kundeservice, kundene ryker fort hvis de får rykte på seg for å være vanskelige ...

8472170[/snapback]

Ja, netshop burde absolutt gjøre dette for deg.

Endret av Megern
Lenke til kommentar
Bør jeg da foreslå at de oppdaterer bios på skjermkortet og ikke tar betalt for test av skjermkortet med andre ord?

8472551[/snapback]

Høres riktig ut ja. Hvis de vet at kortet har kompatibilitetsproblemer, og ikke opplyser om det bør de løse saken uten mere kostnader for deg. Hør med dem hva de vil tilby deg. Ellers kan du vel heve kjøpet? Varen virker jo ikke til noe den helt åpenbart burde virke til.

Lenke til kommentar
Bør jeg da foreslå at de oppdaterer bios på skjermkortet og ikke tar betalt for test av skjermkortet med andre ord?

8472551[/snapback]

Høres riktig ut ja. Hvis de vet at kortet har kompatibilitetsproblemer, og ikke opplyser om det bør de løse saken uten mere kostnader for deg. Hør med dem hva de vil tilby deg. Ellers kan du vel heve kjøpet? Varen virker jo ikke til noe den helt åpenbart burde virke til.

8473003[/snapback]

true;

Skal ta en telefon dit i morgen, så får vi se :)

Endret av oya
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Dette var merkelig.

Har selv ett P4P800 SE (hadde to en stund faktisk) hvor både 7600GT (og 7600GS) fungerer(fungerte) bra.

P4C800 er jo ett "bedre" (dyrere) hk enn P4P800 (i875 vs. i865) noe som kanskje skulle tilsi at nyere skjermkort som 7n00-serien skulle fungere her også.

@Trådstarter:

Har Netshop vist noe uvilje til å ta kortet i retur?

(Kan virke slik på innleggene dine).

PS.

Jeg antar at du har koblet til Molex? (bare for å utelukke en "standard" feilkilde). :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Dette var merkelig.

Har selv ett P4P800 SE (hadde to en stund faktisk) hvor både 7600GT (og 7600GS) fungerer(fungerte) bra.

P4C800 er jo ett "bedre" (dyrere) hk enn P4P800 (i875 vs. i865) noe som kanskje skulle tilsi at nyere skjermkort som 7n00-serien skulle fungere her også.

@Trådstarter:

PS.

Jeg antar at du har koblet til Molex? (bare for å utelukke en "standard" feilkilde). :)

8474383[/snapback]

Det kan virke som de vil ta betalt for testing av kortet. Hva er molex?

Lenke til kommentar

Den strømkontakten som skal kobles til skjermkortet tror jeg...

Men 7600gt agp har ikkje det... hadde nettopp samme kortet sjølv...

Dette var merkelig.

@Trådstarter:

PS.

8474383[/snapback]

8474908[/snapback]

Lenke til kommentar

Nei, 7600gt agp har ikke det :).

Den strømkontakten som skal kobles til skjermkortet tror jeg...

Men 7600gt agp har ikkje det... hadde nettopp samme kortet sjølv...

Dette var merkelig.

@Trådstarter:

PS.

8474383[/snapback]

8474908[/snapback]

8474964[/snapback]

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

7600*GT AGP* har molex-kontakt.

PCI-E utgaver har dog ikke alltid det.

Dersom du har satt i ett PCI-E 7600GT så kan jo det være forklaringen. :)

Sjekk bilder av kortet fra denne linken

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har du sett slikt.. :blush:

Da lærte jeg noe nytt idag også.

PS.

Vær så vennlig å lære dere å quote.

Kutyme er å svare under quote.. ikke over.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...