Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dataen starter, men det kommer ikke noe bilde!

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en data jeg har problemer med.

Jeg har kjøpt nytt hovedkort og skjermkort og CPU.

Har rigget alt til og alt skal være i orden. Når jeg skrur dataen på så ser det ut til å fungere, men det kommer ikke noe bilde, akkuratt som om jeg ikke hadde skjermen på.

Jeg ser at skjermkortet er på da det lyser og blåser.

Dette har jeg prøvd:

Prøvd dataen på flere skjermer, uten hell.

Skiftet ram, uten hell.

Prøvd skjermkortet i annen data for å se om det virkelig fungerer. Det gjorde det.

Hva annet kan jeg gjøre?

Hva kan være galt?

På forhånd takk!!

Runar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Det er en fordel om du kan liste opp hvilken maskinvare det er snakk om. Gjerne fortell hvilken strømforsyning du har også.

Har du sjekket at komponentene er kompatible?

Sjekk at nok strømkabler er tilboblet hovedkortet.

Clear CMOS/Nullstill BIOS:

* Ta ut batteriet:

- Den enkleste måten å gjøre dette er ved å slå av pcen, så ta ut batteriet på hovedkortet. Det er en fordel at du har tatt ut strømledningen til pcen. Batteriet skal se slik ut: cmos+battery.gif

- Så venter du rundt 10 sekund før du setter det inn igjen. (Tips, det er oftest lettest å vippe opp batteriet med en fyrstikk eller noe annet tynt)

- Så starter du pcen, og får forhåpentligvis skjermbilde. Om du får "CMOS Checksum Error" på skjermen så gå inn i BIOS og velg "Setup Defaults" eller lignende.

* Bruke jumper:

- Dette må du lese i brukermanualen til hovedkortet ditt, siden metoden kan være ulikt fra hovedkort til hovedkort.

Mine forslag er basért på flere års erfaring som supporter, men det er ingen garanti for at de vil hjelpe deg. Det er mitt tilbud om gratis support, er du ikke fornøyd, så bare overse innleggene mine. Samme eller lignende svar vil forekomme, og jeg vil svare det jeg mener er relevant.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar!

Alle komponentene skal passe.

HK: MSI K8N SLI-FI, nForce4 SLI, Socket-939, SATA,GbLAN, ATX,Raid, Firewire, PCI-Ex16

CPU: AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte

Skjermkort: PowerColor Radeon X1300PRO 256MB GDDR3, PCI-Express, BRAVO Edition, 2xDVI, ViVo

Strømforsyning: Sunbeam strømforsyning,550W, m/sort TMFC

Jeg skal prøve på det du skrev. Mener å ha prøvd noe lignende uten hell, men skal prøve igjen for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar

Hei. Først av alt sjekker du at Vifta/viftene på hovedkortet går rundt. Det var problemet hos meg sist jeg måtte bytte Hovedkort. Jeg hadde et MSI K8N Diamond. Grunnen til at jeg ikke fikk skjerbilde med det hovedkortet var faktisk at Chipsetvifta hadde gått åt skogan.

Lykke til.

Hilsen. wil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...