Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Restart problem / Bluescreen med ny HW

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk! Er faktisk rådløs om det problemet jeg fikk i dag. Pcn min fungerte helt ypperlig i går. Jeg kommer hjem i dag fra jobb og etter 10 min i IE så fikk jeg en blåskjerm. Før blåskjermen merket jeg at min lokale tilkobling ikke var god, kom meg ikke på nettet. Denne blåskjermen kommer nå FØR windows starter, og får ikke formatert..får bla "acspi.sys fil ikke funnet" og ett eller annet PAGE_NOT_XXX virker som den ikke kunne lese / skrive til noe spesielt. Installerte et nytt 8800gts kort i går, da mitt 7900gt var defekt (tror jeg).

Har prøvd annen ram, har prøvd en annen harddisk, annet skjermkort, plugget ut lydkortet, prøvd å starte i safemode men det fungerer heller ikke. Hardware ser dere i siggen min. Pleier ikke å spørre om hjelp om slikt, men nå vurderer jeg å kaste hele kassa til sjøen.

Kan min Tagan 480W rett og slett ha tatt kvelden? Defekt HK? Med mitt 7900gt kort fikk jeg alltid nv4_disp feilmelding. Sorry for en lang post.

Endret av fflex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei godtfolk! Er faktisk rådløs om det problemet jeg fikk i dag. Pcn min fungerte helt ypperlig i går.  Jeg kommer hjem i dag fra jobb og etter 10 min i IE så fikk jeg en blåskjerm. Før blåskjermen merket jeg at min lokale tilkobling ikke var god, kom meg ikke på nettet. Denne blåskjermen kommer nå FØR windows starter, og får ikke formatert..får bla "acspi.sys fil ikke funnet" og ett eller annet PAGE_NOT_XXX virker som den ikke kunne lese / skrive til noe spesielt. Installerte et nytt 8800gts kort i går, da mitt 7900gt var defekt (tror jeg).

Har prøvd annen ram, har prøvd en annen harddisk, annet skjermkort, plugget ut lydkortet, prøvd å starte i safemode men det fungerer heller ikke. Hardware ser dere i siggen min. Pleier ikke å spørre om hjelp om slikt, men nå vurderer jeg å kaste hele kassa til sjøen.

Kan min Tagan 480W rett og slett ha tatt kvelden? Defekt HK? Med mitt 7900gt kort fikk jeg alltid nv4_disp feilmelding. Sorry for en lang post.

8362442[/snapback]

har du prøvd å resette bios ? sjekket rambrikker ?

Lenke til kommentar

Har RS CMOS ja, kjører nå memtest86... står faktisk ram speed: 100 mhz (ddr200) hmm hehe...

Finnes det noen type filer som faktisk kan forårsake en feil som jeg beskriver i første post? Tenker på virus eller noe lignende..

EDIT: Har nå fått en god del feil i memtest86 nå faktisk....hell!! Det fungerte helt bra i går.. Lurer på om det kan være minneslottene, rett og slett...må bytte til standardkjøler for å bytte minneslots igjen! hehe

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...