Gå til innhold

Følger du me på The office (US)..?

Anbefalte innlegg

The Office med Steve Carell i front er en serie jeg har følgt med og gledet meg over i hele høst. Serien er basert på den britiske serien under samme navn, men imotsetning til den britiske som ihvertfall jeg synes er veldig sær er den vanvittig morsom!

Den norske utgaven av den britiske versjonen, Etaten med Atle Antonsen, viser bare hvor sær den er. Tatt i betraktning er det jo mange som liker det også. :)

Office_us_cast.jpg

På imdb (international movie database) ble The Office (US) "rated" 9.3/10. Noe som etter min mening er vannvittig bra for en serie!

I alt er det hittil kommet 3 sesonger av The Office. Sesong 4 kommer i høst.

Min råd til dere som enda ikke har sett The Office, last det ned, eller enda bedre, kjøp det på dvd (sesong 1 og 2 er ute).

Dere som har sett The Office og vet så inderlig godt hvor bra det er, venligst "back me up" for dette er noe man ikke bør gå glipp av ;)

Anbefales på det varmeste!

Endret av Wollan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har følgt serien på godt og vondt siden første episode, må si at dette er det mest imponerende amerikaniserte verket jeg har sett whatsoever. UK utgaven er en liten smule mer original men jeg må si at US ikke kommer langt etter! Har sett alle episodene fra UK og US et to-sifret antall ganger og kan rimelig mange dialoger utenatt. Absolutt en serie for alle.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

The Office US er genialt morsomt. Sitter og ler høyt for meg selv. Så UK etter US, og må si at US er i en helt annen liga - langt morsommere. De som ikke likte UK, bør gi US en sjanse.

Lenke til kommentar
US kan ikkje måle seg med UK. Ricky Gervais er heilt fantastisk, og langt betre enn Steve Carell.

8423783[/snapback]

Det er så feil som du kan få det. Steve Carell er mye morsommere en sære Ricky Gervais. US versjonen slår den sære UK versjonen opp i støvlene! ;)

Endret av Wollan
Lenke til kommentar
UK har en mer voksen og særegen humor som er bedre gjennomført spør du meg. Den amerikanske utgaven har en mye mer amerikanisert humor, den er morsom men ikke så gjennomtenkt.

8440367[/snapback]

Det er det som gjør den amerikanske versjonen så bra synes jeg.. :)

Lenke til kommentar

Har sett alt av UK-versjonen, og episode 1 av US-versjonen.

Må si UK-versjonen treffer spikeren mer på hodet når det gjelder de pinlige situasjonene, US virker å være omskrevet til å være litt rundere i kantene, og sjefen har en mindre patetisk fremtoning enn Brent (Høy, mørk, kjekk, brautende kontra liten, feit og nervøs).

Selv om jeg liker Rain Wilsson i andre serier som f.eks. Six Feet Under, synes jeg ikke han traff noe særlig på rollen til Gareth, spesielt synes jeg han bommet i scenen hvor sjefen samler til personalmøte, det var rett og slett ikke noe særlig morsomt i forhold til UK. Skuespilleren som har rollen til Tim synes jeg funket like bra som originalen.

Generelt sett virket det som om karaktertrekkene til alle hovedpersonene var tonet ned, og at serien er omskrevet til litt mere "slapstick" og dermed mister litt av den realistiske stilen som ga de ekstremt pinlige situasjonene originalen, som jo er det som gjorde humoren unik i første omgang.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar

Jeg synes UK versjonen er mye flauere og morsommere enn US versjonen. US er som nevnt tidligere i tråden mye mer amerikansk humor. Humor som er lett å fordøye også glemmer du den. UK inneholder humor som faktisk gjør meg skikkelig flau på vegne av personene enkelte ganger, noe som gjør at humoren sitter bedre.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Uk er klart best, beste er at sjefen på UK office er prikk lik fettern min, så da vet dere hvordan fettern min ser ut ;)

9221681[/snapback]

Alle aspekter ved UK er bedre. Ricky Gervais er så sykt god som David Brent. Det finnes ingen som kan skape så gode pinlige øyeblikk som han. Mannen er genial.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...