Speik Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Noen som kan lage en slik guide? Lagde først en post i lan-forumet, men jeg tror kanskje hardware-gjengen kan mere om dette. Den orginale tråden Altså det dreier seg om ett 100-manns lan. Hvordan sette opp nettverkstjenester som DHCP, DNS osv? Og kan noen tegne en oversikt over kablene fra telefonlinja og til backbone-switchen og videre ut til bordswitchene? Og hvor i dette nettverket av kabler skal serverne stå? Føler jeg utrolig nybegynner nå takker for all hjelp. Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Kan jo ha bare en pc som er kobla til nett en helt vanelig data med c.s på og enten kjøre no steam eller steam.. så kan du bare create server med den som på vanelige lan. Sånn gjore jeg det under et lan med ca 100-150 personer på Lenke til kommentar
Overguard Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Til å tegne nettverket bruker du bare Visio Pro. Følger med Office pakken. Til spillservere gjør du jo bare som ^ sa. Kjør dedicated server på en PC, funker bra det. Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Som router/DHCP er det vel enklest å bruke en gammel maskin med ClarkConnect/m0n0wall eller lignene. Prøv å søk, mener å huske at det har vært en del lignene tråder på forumet tidligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå