Gå til innhold

Omtale av lysmykneren Lightsphere II

Anbefalte innlegg

I dag dumpet endelig henteseddelen i postkassen; Gary Fongs Lightsphere II-lysmykneren var endelig fremme.

Etter å ha sett alle de mer eller mindre selvskrytende, men også nokså overbevisende ordene, bildene og videoene av produktet, hadde jeg høye forventninger. Etter å ha testet lampeskjermen i rundt én time, må jeg si at jeg har ingen grunn til å være skuffet! Dingsen gjør akkurat det den lover på hjemmesiden, og er for meg vel verdt pengene. Jeg har riktignok ikke prøvd andre lysmyknere, og har derfor ikke noe sammenlikningsgrunnlag. Med denne lysmykneren vil jeg imidlertid ikke få behov for å anskaffe meg noen andre lyskmyknere fremover.

Øye- og hakeskygger fra takreflektering av blitslys er ikke lenger noe problem. Motivet blir jevnt belyst, og bakgrunnen likeså. Ved rett innstilling kan skygger myknes, eller til og med elimineres. Dette er etter min mening det nest beste til naturlig lys. Den avtagbare kuppelen gir flere innstillingsmuligheter alt etter takhøyde, motivets plassering, rommets flaters evner til å reflektere lys osv.

Som lysmykner anbefaler jeg denne sterkt!

Jeg kan laste opp eksempelbilder så snart jeg har mulighet til det.

Her er produktsiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Den så spennende ut og det er greit å høre at du er fornøyd. Hvor bestilte du den fra?

8381119[/snapback]

Jeg bestilte den fra Gary Fongs nettbutikk. Helt nederst på siden trykker du altså på "Add to cart". Den var ikke særlig dyr, med tanke på at en vanlig lysmykner (plastikklokkvarianten du fester på blitsen) koster det samme eller mer, altså kr 300. Frakten var imidlertid dyr, på hele kr 164. Jeg håpet på å slippe unna moms, som jeg vanligvis gjør, men pakken var full av varespesifiseringskvitteringer og -lapper, så den gang ei. Momsen ble kr 75, og ingen tollbehandling.

Summen blir da over kr 500, men etter å ha vurdert de bildene jeg har tatt hittil mot vanlig blitslys, så føler jeg at pengene er vel fornuftig brukt.

Lenke til kommentar
Her er et eksempelbilde. Jeg har dessverre ikke et sammenlikningsbilde med vanlig blits. Jeg skal laste opp noe slikt så snart jeg har fått tatt det.

post-23246-1176929678_thumb.jpg

8417707[/snapback]

Du får den på Ddmr for et par tiere mer enn du betalte. Hyggelig å høre at den funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...