just_me Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) byttet modem, men kommer inn inn på ruteren for og få satt den til Access Point. pc-->router jeg trenger ikke noe mere for og komme inn på routeren? men 192.168.2.1 som jeg altid har brukt funker ikke, hvorfor? jeg har da ikke tråløst i huset, noe som jeg "må" ha Endret 11. april 2007 av just_me Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Byttet til modem fra hva da? Oppsettet ditt er da pc->router->modem->internett ? Får du utdelt IP fra routeren? Kjør start->kjør->cmd skriv ipconfig og sjekk ip-instillingene. Hvis du har hatt routeren i bridge for å kjøre dhcp fra routeren til ISP kan det jo være at du ikke lenger får utdelt noen ip. Da kan du prøve å sette statisk IP til f.eks 192.168.2.2. Lenke til kommentar
just_me Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 bytter modem fra et gammet et fra telenor til speedtouch moden \med router. så nå må jeg sette den gamle routeren som Access Point. men jeg kommer ikke inn på routeren får ikke ip fra routeren Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Resett den gamle routeren ved å stikke en pennespiss inn i det lille hullet bak i 10 sek. Koble den gamle routeren direkte til PC og skriv IPCONFIG i ledetekst(dosvindu). Du skal da få opp ipadressen til standard gateway (router). Logg deg inn på standard gateway med nettleser og slå av DHCP-LAN. Da er routeren satt opp til å kunne brukes som aksesspunkt (ikke bruk wanporten). Lenke til kommentar
just_me Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 prøvde med 10 sek prøvde med 20 sek prøvde med 25 sek og da funkan ikke kjøp belkin folkens Lenke til kommentar
just_me Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 men.. specify IP adress? Lenke til kommentar
Rambob Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Jeg har testet å skrive IP (som jeg fant ved start > kjør > cmd > ipconfig) inn på "søkebaren" i Internett Explorer. Men jeg får bare opp en feilmelding om at jeg kanskje har skrevet feil elns. Dette er ikke tilfelle, fordi jeg har sjekket det mange ganger. Jeg har altså ikke tilgang til routeren og kommer ikke videre... Noen tips om hva jeg kan gjøre? Jeg har admin passord osv, men hjelper lite når jeg ikke finner siden som jeg skal komme til! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Jeg har testet å skrive IP (som jeg fant ved start > kjør > cmd > ipconfig) inn på "søkebaren" i Internett Explorer. Men jeg får bare opp en feilmelding om at jeg kanskje har skrevet feil elns. Dette er ikke tilfelle, fordi jeg har sjekket det mange ganger.Jeg har altså ikke tilgang til routeren og kommer ikke videre... Noen tips om hva jeg kan gjøre? Jeg har admin passord osv, men hjelper lite når jeg ikke finner siden som jeg skal komme til! 8362103[/snapback] Sikker på at du ikke har skrevet inn din egen ipadresse? Adressen du skal skrive inn står bak STANDARD GATEWAY og er ofte 192.168.1.1 e.l. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 men..specify IP adress? 8362073[/snapback] Koble den gamle routeren direkte til PC og skriv IPCONFIG i ledetekst(dosvindu). Du skal da få opp ipadressen til standard gateway (router). Lenke til kommentar
just_me Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 men..specify IP adress? 8362073[/snapback] Koble den gamle routeren direkte til PC og skriv IPCONFIG i ledetekst(dosvindu). Du skal da få opp ipadressen til standard gateway (router). 8362449[/snapback] når jeg skal sette routeren som Access Point må jeg fylle ut specify IP adress Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Du må gi accesspunktet en fast IP i den rangen som som den nye routeren deler ut. Om du setter den nye routeren til å dele ut IP'er fra 192.168.1.1 setter du f.eks. AP Ipen til 192.168.1.2... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 De routerne jeg har satt opp som AP har hentet ipadresse fra DHCP-server i den routeren som står før. Lenke til kommentar
just_me Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 (endret) har fått satt til Access Point nå men nå kommer jeg ikke inn på den igjen :S får bare opp: finner ikke side jeg får opp det tråløse netverke med får ikke koblet til Endret 11. april 2007 av just_me Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) har fått satt til Access Point nå men nå kommer jeg ikke inn på den igjen :S får bare opp: finner ikke side jeg får opp det tråløse netverke med får ikke koblet til 8362784[/snapback] Om du fremdeles bare er tilkoblet AP og den ikke lenger deler ut IP adresser, må du gi PC'en din en fast IP i samme range for å komme i kontakt igjen. Om du ga AP'en 192.168.1.1 som jeg nevnte, gi PC'en din fast IP f.eks. 192.168.1.100 og du får kontakt igjen. Edit: Fast IP, ikke AP Endret 11. april 2007 av trn100 Lenke til kommentar
just_me Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 hva er AP 14 14 14 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Forkortelse for AksessPunkt.... Lenke til kommentar
just_me Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 standar gateway: ip til modemet eller akssepungkt? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Om alt nå er koblet sammen, skal standard gateway være den boksen som står som router/DHCP server.... Hvilken av dine bokser det dreier seg om er jeg imidlertid usikker på Endret 11. april 2007 av trn100 Lenke til kommentar
Rambob Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Jeg har testet alle sammen xD men det viste seg at det ikke hjalp - kom ikke innpå med noen av dem. Vet at det sikkert hører litt merkelig ut, men jeg har altså vært innpå før, men vet ikke hva som er gale nå. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Jeg glemte vel å si at man må koble til router for å få tildelt adresse til aksesspunktet. Pass på at det går en nettverkskabel fra en av lanportene på routeren til en av lanportene på aksesspunktet. Da skal det virke hvis du har en PC som henter ipadresse automatisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå