Gå til innhold

Pcen er varm

Luunde

Anbefalte innlegg

Pcen min blir utrolig varm, Har en E6600 prosessor og 8800gtx skjermkort, dette tror jeg gjør pcen min veldigt varmt, jeg har bra kjøling også.. Den ligger på sånn 28-38 grader.

Men etter jeg nå byttet CPUkjøler ligger prosessoren min på 15 grader, ikke standar, men rullerer, i tilleg har jeg satt pcen vedsiden av vinduet..

Noen som har noen innspill om hvorfor ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du med at pc'n blir varm? Selve kabinettet? Hvilket program bruker du til å sjekke temperaturene? Jeg synes 15 grader hørtes veldig lite ut, men har du den ved vinduet mes det er åpent kan den temperaturen stemme. Sjekk i bios hva tempen er

der. Prøv også å ta på kjøleribba til cpu slik at du fort finner ut om det stemmer.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Siden man er innpå det, jeg har det samme problemet med mine X1900 kort som jeg kjører i CF de er utrolig varme O.o, mens han som eide CF edition korte før meg skjønte ikke helt det, jeg har ikke HD'er forran og nok luft gjennomstrømning, så jeg skjønner heller ikke den varmen maskina mi skal lage til og med Idle, på load øker den ikke så mye kanskje 10 grader, ligger rundt 60-80 og det er mye!

Vet at de tåler litt juling, men det er jo helt sinnsykt og hvertfall når pcen uler som et jet fly!

ps. sånn har det vært helt siden jeg fikk det første kortet før jeg installerte CF

Endret av Sk8on
Lenke til kommentar
Den er 15-25 grader etterjeg byttet kjøler og satte den intvil vinduet med en liten gøtt..

Den var utrolig varm før, det mente jeg. og lurte derfor på om d hadde noe med saken at d va intercoreduo2

8361500[/snapback]

28-38 grader er heller ingeting i det heletatt. 70-80 grader og vi begynner å snakke for varmt. jeg tror du har missforstått litt. :)

bare for å gi deg en liten pekepinn så er 15-20 grader merkelig lite, 20-30 grader lite, 30-40 greit, 40-50 litt for varmt, og 50-60 for varmt. (nå snakker vi idle grader, load er det veldig forskjellig.) dette er veldig varierende fra produkt til produkt selfølgelig men det her er sånn røft sett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...