Gå til innhold

Parabol - andre sateliter uten kort.?

Anbefalte innlegg

Huset jeg er i nå har en parabol på veggen å en standard viasat sagem-box... Men ikke noe kort...

Hørte et rykte om at man kan få inn kanaler fra en annen satelitt noe jallajalla fra midtøsten eller noe sånt... Om man vrir disken en eller annen vel...

Noen som kan bekrefte, eller vet hvordan.?

Er utrolig dårlig signal på det landbaserte analoge her... Så hadde vært morro å fått til noe med denne parabolen som henger klar til bruk... (uten å bruke 1000vis i året)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er det riktig at den nå står ca 33grader sør.?

isåfall så har iqbremsa montert disken på en vestvegg........

så 13-19øst er ikke mulig å nå.......

er vel føste som møter en i monteringsanvisningen at den skal stå på sørvegg.? :thumbdown:

edit:leif

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar

Hvis den har vært brukt til å ta i mot Viasats signaler står den mot 5 grader øst. Du skal altså flytte den 8 grader til mot øst for å få inn 13 grader øst.

Sjekk med kompass eller sola hvis du er i tvil om retningen (kl.13:00 står sola rett mot sør, så skal du 13 grader østover).

Lenke til kommentar

Jeg er totalt uvitende, aldri hatt noe med parabol å gjøre før, som du merker.. :blush:

leter jeg nå etter hotbird eller astra.?

har flyttet den ca 8grader lengre øst nå, men ingen signal å finne, må vel legge inn data på satelitten selv.? får kun velge mellom thor sirus astra og hotbird (og annen for egene data)

jeg misstolker vist den 5grader øst jeg... :roll:

Trodde den skulle stå mot øst med 5grader avvik fra rett øst...

Men det er altså rett sør og 5grader mot øst....

(kompasset mener den står 5grader vest, men det er sikkert kompasset som tuller, for nærme huset eller noe...)

Får bare prøve mere, er så langt å løpe mellom tv'n å parabol'n hver gang jeg flytter en grad... :D

Edit: riktig.?

Satellite: Hotbird-6 at 13°E

Transponder: 117

Frekvens: 10.853, 44 MHz

Polaritet: Horisontal Symbol

Rate: 27 500 FEC: 3/4

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...