Gå til innhold

Trenger et musikk-program

jacoP

Anbefalte innlegg

Jeg har spillt piano i mange år og begynner å få teken på gitar. Jeg har i hvert fall hatt god progresjon den siste måneden. Jeg har også begynt å spille ta opp det jeg spiller, men det jeg mangler er et program. Jeg har prøvd cubase sin Try before buy version, men der fikk jeg problemer med å spille inn. Det viste seg at det var noe feil med selve programvaren. Å betale 8000+++ for cubase er noe jeg ikke har tenkt til.

Jeg leter etter et enkelt program der jeg både kan spille inn piano, gitar, vokal og evt legge til trommer. Vet dere om et gratis program eller et program jeg kan prøve før jeg kjøper orginalen? Hvis jeg skal kjøpe et program ønsker jeg ikke å betale mer enn 2000,- helst mindre

Takker for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager en off topic post: Jeg vil sterkt anmode brukere av dette prgrammet som med all annen shareware å betale de fattigslige 39,95 dollar, 250 kroner, som programmet koster. Utviklerne må ha inntekter for å ha råde til å videreutvikle det, og det kommer dere selv til gode at de gjør det.

Det er ikke "i prinsippet gratis", det er bare ikke teknisk begrenset i demoversjonen.

REAPER is available for download without technological limitations for evaluation purposes. Once you have evaluated REAPER, you should purchase a license:

Gratisversjonen er for evaluering, og de forventer at folk betaler dersom de fortsetter å bruke programmet.

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg å teste ut Tracktion. Er foreløpig i verson 2, Tracktion 3 kommer snart. Dersom du ikke har erfaring med slike program fra tidligere er dette et veldig godt valg. Tracktion er ekstremt lettarbeidet og prisen ligger på rundt 1500 kr. Har det meste av funsjoner og versjon 3 kommer med støtte for doble prosessorer. Jeg har selv testet mange forskjellige programmer, men liker dette best av de jeg har prøvd. Se videoen på hjemmesiden og last ned en demoversjon og prøv det selv. Anbefales!

EDIT: Hvis du vil legge til trommer bør du sjekke ut Ez Drummer. En rimelig og meget vellydende trommeplugin med haugevis av ferdige "grooves". Meget praktisk hvis du ikke er noe god på midi"programmering". Bruker forresten også veldig lite systemressurser.

Endret av Windkin
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Jeg vil anbefale deg å teste ut Tracktion. Er foreløpig i verson 2, Tracktion 3 kommer snart. Dersom du ikke har erfaring med slike program fra tidligere er dette et veldig godt valg. Tracktion er ekstremt lettarbeidet og prisen ligger på rundt 1500 kr. Har det meste av funsjoner og versjon 3 kommer med støtte for doble prosessorer. Jeg har selv testet mange forskjellige programmer, men liker dette best av de jeg har prøvd. Se videoen på hjemmesiden og last ned en demoversjon og prøv det selv. Anbefales!

EDIT: Hvis du vil legge til trommer bør du sjekke ut Ez Drummer. En rimelig og meget vellydende trommeplugin med haugevis av ferdige "grooves". Meget praktisk hvis du ikke er noe god på midi"programmering". Bruker forresten også veldig lite systemressurser.

8362534[/snapback]

Så utrolig kult ut! Bandet mitt trenger også noe å spille inn i.. Kan man få cd-lyden som han snakker om i videoen? Også fant jeg ikke ut hvordan man kjøpte det?

Endret av GothicGuy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Du kan vel få "cd-lyden" han snakker om, men du må selvfølgelig styre volumene og fikse ting med equalizer og slike ting da ;)

8567536[/snapback]

det er en del ting som må fikses på den ja... det er ikke bare plug n play så blir det "cd-lyd" dessuten inkulderer "cd-lyd" mastring

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hvis du skal ta opp trommer må du ha noen pre-amper. en for hver mik.

da anbefaller jeg og kjøpe en Mackie onyx mixer, og kjører denne i firewire

Lenke til kommentar
Du trenger ikke fullversjonen til 8000kr for å spille inn musikk! Kjøpe Cubase SE eller en annen hjemmeversjon, så  kommer unna med mellom 1000-2000 kr en plass.

8580236[/snapback]

Så mye for Cubase SE? Jeg fikk Cubase SE med Audigy 4 Pro lydkoret mitt :hmm:

Men, er det noen som vet om det med Pro Tools? Er det mulig å få programmet uten å måtte ha hardware for det?

Lenke til kommentar
Du trenger ikke fullversjonen til 8000kr for å spille inn musikk! Kjøpe Cubase SE eller en annen hjemmeversjon, så  kommer unna med mellom 1000-2000 kr en plass.

8580236[/snapback]

Så mye for Cubase SE? Jeg fikk Cubase SE med Audigy 4 Pro lydkoret mitt :hmm:

Men, er det noen som vet om det med Pro Tools? Er det mulig å få programmet uten å måtte ha hardware for det?

8581229[/snapback]

Du kan bruke M-powered po tools med M-audio lydkort, ellers er det bare digidesign som går. Det koster 3000kr uten lydkort hos prolyd.no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...