Mahler Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Er det noen som har fått mer erfaring med å forhindre/forebygge dette? Slik eg har forstått det, er husedderkopper allerede i leiligheten, de er der hele vinteren og blir mer aktive om sommeren. Å ha døren oppe kan virke som du slipper de inn, men dette kan også skape et bedre inneklima noe edderkoppen hater. Så med andre ord, det hjelper ikke lakkere noe form for olje langs dørkarmen for å forhindre at dem kommer inn, siden dem allerede er inne og har bodd der hele tiden. Jeg bor i kjellerleilighet for øyeblikket, og det er jo rene paradis for edderkopper her. Eg kan takle de normale ute-edderkoppene, de ser jo faktisk litt stilige og tøffe ut, men husedderkopp, fy faen så jævla appetittdreper de er, klarer ikke spise på flere timer og sulter her eg sitter. De ser så jævlig nasty og stygg ut, eg blir rett og slett kvalm (bokstavelig talt). Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 (endret) Så med andre ord, det hjelper ikke lakkere noe form for olje langs dørkarmen for å forhindre at dem kommer inn, siden dem allerede er inne og har bodd der hele tiden. Husedderkopper kommer utenfra! Det å bruke insektsspray utvendig hjelper ikke. Det eneste som hjelper er å holde vinduene lukket og sette netting på alle lufteluker. Etter at jeg gjorde dette har husedderkoppene forsvunnet i min kjellerleilighet. Her nede er det alltid kjølig så det er ikke nødvendig å ha vinduene oppe selv på varme sommerdager. Siden nye edderkopper ikke kommer seg inn i huset lenger så vil problemet avta etter en stund. Endret 6. juni 2010 av 2die4 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Blir redd bare av å lese historiene deres jeg... Tror de skal angripe hver gang jeg ser en. Hvorfor er det så vanskelig å drepe dem? pleier å tenke at det kommer en hær og skal hevne seg, så lar alltid andre gjøre det... Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Jeg bodde i en kjellerleielighet som problemet var så sinnsykt ille at jeg faktisk flyttet ut pga. det. Hadde daglig en god neve med husedderkopper som målte 10cm fra bakbein til front. En kompis av meg så en som pilte over gulvet og skulle tråkke på den med normale sandaler (som skal ha flat såle). Etter han har gitt inn sitt døds-støt så ser man edderkoppen "reise" seg og tasse videre, haha. Det er helt sykt. Jeg gikk på europris og hamstret myggnetting, hvor jeg tapet dette på samtlige vinduer i hele leieligheten, samt ventiler ect. Uansett hvor mye jeg tapet igjen så kom de seg altså inn. SOM folk nevner er det allerede inne i huset ditt. De får jo plass f.eks opp mellom 2 planker på veggen og under lista oppe ved taket. De utroligste plassene. Jeg har ingen gode råd å komme med desverre. Bestemoren min hadde kjøpt en sånn du putter i stikkontakten for å "skremme" de vekk. Koster vel 99 sphenn eller noe. Hjalp ikke en dritt. De fleste edderkoppene jeg fant krabbet langs veggen, så jeg er usikker på hvor mye en eventuelt katt hadde hjulpet. Jeg prøvde også å fjerne alt av næringskilder, samt vaske ned huset hyppig, uten resultat. Jeg er heller ikke REDD for dem, men husedderkopper som nærmer seg størrelsen til en neve er ikke særlig hyggelig å få på besøk. Kvekker kanskje mer enn man er redd om man først oppdager en på kloss hold. I 4 etasje i en blokk er ikke dette noe problem har jeg funnet ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå