Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

hvordan bli kvitt edderkopper

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Btw, trådstarter (?) nevnte at han gav dem human behandlig, og slapp dem fri ute. Edderkopper du finner i huset klarer seg ikke ute - de er husedderkopper. Dreiv å leste om det der av en edderkoppforsker som fortalte hva som var sant og usant av alle edderkoppmytene. Blandt annet at det kommer flere av dem på høsten. De blir ikke flere, de er i huset ditt hele året, men det er da hannedderkoppene drar rundt for å få seg napp.

Uansett, edderkopper er fy faen meg jævlige. Har litt skrekk for dem, så jeg holder meg laaaangt unna. Kommer det en, roper jeg på mora mi, i en alder av snart atten år :wee:

Lenke til kommentar

Fy faen i helvete satan så stor edderkopp som var i gangen nede nettopp. På størrelse med en tennisball (inkludert beina da selfølgelig). Unnskyld glosene, men mener de var passende for situasjonen.

Jeg er også dritt lei av å bli heftet av slike, og vil ha dem bort så fort og effektivt som mulig. Jeg er nok i den gruppen som er mere redd for edderkopper, ikke panisk, men nok til at både jeg og gåsehuden skvetter til og tar et par steg tilbake. Føler ikke akkuratt for å nærme meg, heller ikke for å drepe dem.

Så, noen av dere som har funnet noen løsninger for å bli kvitt problemet?

En annen ting: Har ofte brukt støvsugeren til å fjerne edderkopper. Tar man av "labben" har man et fint langt rør som gjør at man kan stå passe langt borte fra dem samtidig som man får fjernet dritten. En bekjent drøftet for meg at det kanskje ikke var det lureste ettersom det er varmt og støvete i der de ender opp. Lurte altså bare på om edderkoppene på noen måte kommer seg ut igjen?

Lenke til kommentar
Lurte altså bare på om edderkoppene på noen måte kommer seg ut igjen?

8493671[/snapback]

Eg pleier å ta å rulle sammen en del tørkepapir eller dopapir og suge det litt inn slik at det tetter til. Fungerer yppelig til både veps, fluer og edderkopper...

Endret av nomore
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har hatt mye problemer med edderkopper de siste årene. De 4 siste boligene mine har vært kjellerleiligheter, så det er nok en sammenheng.

Oppdaget nylig et bra tips for ihvertfall begrense bestanden. De liker ikke såpe.

Har med jevne mellomrom nå den siste tiden faktisk vasket i leiligheten med grønnsåpe.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skulle akkurat til å legge meg da jeg ser en gigant edderkopp som går på veggen mot senga mi. :( Fikk drept den etter en lang kamp. Bommet med første slaget, så den løp ned veggen å under senga. Mens jeg prøvde å ta han la meg merke til en maur. :(

Har inspisert over alt nå, å ristet dyna og alle putene godt, men føler meg ikke trygg enda. Fant en maur i sengen tidligere i dag også. Hva kan jeg gjøre for å få vekk alle disse helvetes insektene fra rommet? Jeg har sluttet å ha vinduet oppe ihvertfall.

Lenke til kommentar

jeg har gått offisiellt til krig med dem nå...

vurderer å kjøpe inn sånn insektsnett for å ha forra ett vindu, så jeg kan ha det oppe hele tiden...

noe av grunnen til at jeg hadde en del var nok kanskje at hvis jeg så en i taket eller noe, tenkte jeg at jeg tok den senere, dermed kan det virke som om det var enda flere...

Lenke til kommentar

Noen som kan fortelle meg hva jeg kan kjøpe for å få vekk alle edderkoppene? :(

Skulle akkurat til å ta kvelden. Går å sjekker senga som vanlig, å når jeg løfter på dyna, ser jeg en stor edderkopp som ligger under! :s Klarer ikke legge meg nå, så skal jeg opp klokka 7. Faen...

Lenke til kommentar

Kan ta dette spørsmålet her.. Har en kjellerleilighet, sliter veldig med maur, edderkopper o.l. når vinduet står åpent. Jeg ønsker selvsagt mye frisk luft, men har litt "tvangstanker" mot å ha åpent vinduet.

Forslag til løsning? Netting på innsiden av vinduet kanskje? Noen som har noe erfaring?

Takker for svar!

Lenke til kommentar

Hadde problemer med skumle edderkopper i store mengder før. Løsningen min var å ta en rull ducktape og teipe igjen hver eneste lille avkrok jeg mistenkte var en mulig inngang for disse avskylige krypene. Deretter gikk jeg til innkjøp av myggnetting til vinduet mitt, og voila; no more spiders :)

Btw de edderkoppene jeg finner dør en lite human død. Ned i doskåla med dem!

edit:leif

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar

Har rom og stue nedi kjelleren, er ekstremt plaget med edderkopper, trolig så kommer de inn vinduet, men jeg må ha frisk luft, vis ikke blir det innestengt.

orker ikke tenke på hvor mange edderkopper jeg har spist mens jeg sover:S

Lenke til kommentar
Har rom og stue nedi kjelleren, er ekstremt plaget med edderkopper, trolig så kommer de inn vinduet, men jeg må ha frisk luft, vis ikke blir det innestengt.

orker ikke tenke på hvor mange edderkopper jeg har spist mens jeg sover:S

8899242[/snapback]

Samme situasjon som meg

Forøvrig kan jeg betrygge deg med at edderkoppene er like redde for deg som du er for dem, og at myten om at en gjennomsnittsperson spiser 8 edderopper i året i søvne, ja - er en myte.

Lenke til kommentar

Finnes et vidundermiddel. Pelias spray. Den virker i opp til 6 uker, og holder garantert edderkopper unna. Bruker å spraye rundt/over og under verandaen min, rundt vinduer osv. Ser ikke snurten av edderkopper da. Spruter man på en edderkopp, får den et sinnsykt krampetak og dør i løpet av sekunder. Har brukt denne sprayen i 3 år nå.

Man må ringe til Pelias Norsk Skadedyrkontroll og spørre om den sprayen. De sender takk og lov :yes:

http://www.pelias.no/Skadedyr.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...