Rabagastn Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Jeg har fått et fancy problem. Etter oppstart får jeg en velkjent feil. "Generic Host Process has encountered a problem blabla" Og etter dette tar det en stund, så har lydkortet forsvunnet fra windows. All lyd har forsvunnet. Likevel har jeg lyd i winamp, for der styrer man output selv. Hva er grunnen, og hvordan fikser jeg? Begynner å bli litt desperat Endret 12. april 2007 av Rabagastn Lenke til kommentar
norbat Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Hent CCleaner. Start programmet. Gå til 'Valg'->'Avansert'. Fjern avkryssingen framfor: "bare slett midlertidige filer......." Klikk på 'Renser' og deretter 'Kjør CCleaner'. Kjør også noen runder med 'Saker' til det ikke finner flere feil. Reinstaller deretter lydkortdriveren din og se om ikke det har ordnet saken. Og med det samme du er her: Hent Hijackthis. Legg programmet i en egen mappe på skrivebordet. Start programmet, velg "Do a system scan and save a logfile". Loggfilen kopierer du og poster. Lenke til kommentar
Rabagastn Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Roger! Mens jeg samtidig er her, nå har det blitt sånn at MSN får en feil og avslutter når jeg skal ha på cam.. Jeg har reinstallert lydkortet flere ganger, kjørt en del fancy ting gjennom kjør, samt lasta ned den microsoft hotfixen for generic host process-feil.. Men prøver din versjon Logfile of HijackThis v1.99.1 Scan saved at 21:21:47, on 11.04.2007 Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600) MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180) Running processes: C:\WINDOWS\System32\smss.exe C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe C:\WINDOWS\system32\services.exe C:\WINDOWS\system32\lsass.exe C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe C:\WINDOWS\Explorer.EXE C:\Programfiler\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe C:\Programfiler\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe C:\Programfiler\Winamp\winampa.exe C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe C:\ibmtools\aptezbtn\aptezbp.exe C:\Programfiler\DAEMON Tools\daemon.exe C:\Programfiler\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe C:\Programfiler\AGEIA Technologies\TrayIcon.exe C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe C:\Programfiler\LogMeIn\LogMeInSystray.exe C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe C:\Programfiler\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe C:\WINDOWS\system32\devldr32.exe C:\Programfiler\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\MOM.EXE C:\ibmtools\aptezbtn\rakusb.exe C:\Programfiler\AIRPLUS\D-Link AirPlus DWL-120+ Wireless USB Adapter\AIRPLUS.EXE H:\Programmer\Div Stuff\Media\Diverse\Banshee Screamer Alarm\alarm.exe C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe C:\Programfiler\LogMeIn\RaMaint.exe C:\Programfiler\LogMeIn\LogMeIn.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\Programfiler\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\ccc.exe C:\Programfiler\OpenOffice.org 2.0\program\soffice.exe C:\Programfiler\OpenOffice.org 2.0\program\soffice.BIN C:\Programfiler\MSN Messenger\usnsvc.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\Programfiler\Mozilla Firefox\firefox.exe C:\Programfiler\MSN Messenger\msnmsgr.exe C:\Documents and Settings\Mathias\Skrivebord\hijackthis\HijackThis.exe C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.fettnerd.org/ R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koblinger O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programfiler\Fellesfiler\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file) O4 - HKLM\..\Run: [soundMAXPnP] C:\Programfiler\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe O4 - HKLM\..\Run: [soundMAX] "C:\Programfiler\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe" /tray O4 - HKLM\..\Run: [JMB36X Configure] C:\WINDOWS\system32\JMRaidTool.exe boot O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programfiler\Winamp\winampa.exe O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe /STARTUP O4 - HKLM\..\Run: [AEZBProc] c:\ibmtools\aptezbtn\aptezbp.exe O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Programfiler\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033 O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Programfiler\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe O4 - HKLM\..\Run: [AGEIA PhysX SysTray] C:\Programfiler\AGEIA Technologies\TrayIcon.exe O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe" O4 - HKLM\..\Run: [LogMeIn GUI] "C:\Programfiler\LogMeIn\LogMeInSystray.exe" O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programfiler\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe" /background O4 - HKCU\..\Run: [startCCC] C:\Programfiler\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe O4 - HKCU\..\Run: [sUPERAntiSpyware] C:\Programfiler\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe O4 - HKCU\..\Run: [uniblue Registry Booster] C:\Programfiler\Uniblue\Registry Booster\RegistryBooster.exe /S O4 - Startup: Banshee Screamer Alarm.lnk = H:\Programmer\Div Stuff\Media\Diverse\Banshee Screamer Alarm\alarm.exe O4 - Startup: OpenOffice.org 2.0.lnk = C:\Programfiler\OpenOffice.org 2.0\program\quickstart.exe O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programfiler\Adobe\Reader 8.0\Reader\reader_sl.exe O4 - Global Startup: Adobe Reader Synchronizer.lnk = C:\Programfiler\Adobe\Reader 8.0\Reader\AdobeCollabSync.exe O4 - Global Startup: D-Link Air Utility.lnk = C:\Programfiler\D-Link\D-Link Air Utility\Utility.exe O4 - Global Startup: D-Link AirPlus DWL-120+ Wireless USB Adapter.lnk = ? O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programfiler\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll O20 - Winlogon Notify: LMIinit - C:\WINDOWS\SYSTEM32\LMIinit.dll O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe O23 - Service: LogMeIn Maintenance Service (LMIMaint) - LogMeIn, Inc. - C:\Programfiler\LogMeIn\RaMaint.exe O23 - Service: LogMeIn - LogMeIn, Inc. - C:\Programfiler\LogMeIn\LogMeIn.exe Endret 11. april 2007 av Rabagastn Lenke til kommentar
Labanman Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Hei. Ang. msn så har jeg hatt samme problemet. Det jeg gjorde var å reinstalere både webkamera + msn. Jeg ville prøvd først med msn 7.5 og så med Windowa live messenger. Mvh. Labanman Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Jeg hadde samme problem intill nylig. Løsningen for meg var å gå over til Wireless network. Lenke til kommentar
Rabagastn Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Vel, jeg har ikke wireless network her da, så den er grei.. Får det om to uker når jeg flytter though.. Anyways, virker som om pcn min HATER creative :s Lenke til kommentar
norbat Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) - og hvis ikke du allerede har prøvd det: Start->Kjør. Skriv: sfc /scannow (mellomrom mellome sfc og / ). Du trenger antakelig WinXP cd'n. Dette vil sjekke og fixe evt. feil i systemfilene. Edit: HJT-loggen viser ingen tegn til noen infeksjoner. Endret 11. april 2007 av norbat Lenke til kommentar
Rabagastn Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Vel, jeg har for tiden ingen dvdrom, skal høre om brodern gidder å låne vekk sin(min tok kveld i forrige pc) Hater når jeg aldri får sånne feil, selv om det er et godt tegn da Lenke til kommentar
Rabagastn Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 - og hvis ikke du allerede har prøvd det: Start->Kjør. Skriv: sfc /scannow (mellomrom mellome sfc og / ). Du trenger antakelig WinXP cd'n. Dette vil sjekke og fixe evt. feil i systemfilene. 8362248[/snapback] Det funka dårlig. Vet ikke om det er cdrommen som er dårlig eller hva, men får bare beskjed om å sette i discen.. :s selv om den står i.. Og så trykker jeg på prøv på nytt ca 100 ganger så går det :s Lenke til kommentar
Rabagastn Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Vel, fungerte ikke i det hele tatt.. Skal prøve å boote med den, og kjøre chkdsk fra disk, så resultat kommer snart Lenke til kommentar
norbat Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Om ingenting hjelper, er det nok en repair som gjenstår (før formatering?) En repair skal i utg.pkt ikke fjerne noe data, men om du velger å kjøre en repair, bør du allikevel ta backup av viktige data (dokumenter, bilder, musikk etc.) Lenke til kommentar
Rabagastn Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Har nettopp kjørt en repair, så nå gjenstår bare å vente en stund og se om samme feil kommer.. Har fått for seg at den skal komme ganske random nå :s blir ikke klok på den.. Lenke til kommentar
Rabagastn Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 Oooog det hjalp heller ikke Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Bare av ren nyskjerrighet, hvilken ISP har du? Og har du fler enn denne ene maskinenen på nettverket? Lenke til kommentar
Rabagastn Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 Har monet, og vi har to pcer nå, har vært tre tidligere. Kom akkurat fra TG, og har ikke gjort noe nytt med pcn før dette skjedde... Why? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Vel som sagt, jeg hadde det samme problemet. Prøvde alt av viruskontroller, sjekker og andre forslag men problemet vedvarte. Prøvde repair instalasjon, samt formatering, problemet vedvarte. Det jeg oppdaget var at hos en kamerat var problemet helt ute av verden. Da jeg kom hjem fikk jeg tips om å prøve og logge på det trådløse nettverket, og da var problemet borte. Jeg hadde ikke mulighet til å koble ut de andre pc'ene i nettverket, men det har kanskje du? Prøv å være alene på nettverket, plugget rett i modem elns.. se hva som skjer. Lenke til kommentar
Rabagastn Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Vel, jeg tror jeg fikk tak i en ny hotfix som kanskje, les kanskje, løste problemet.. Ting skjedde i noe søvnig tilstand, og hyppig i går kveld. Gjorde flere forskjellige ting Windows Worms Door Cleaner Ny Hotfix Og så flytta jeg begge rambrikkene fra A1/A2 til B1/B2 MEN, nå har jeg ikke samme problemet lengre :o Det er borte! Har i alle fall ikke hatt noe fra jeg dro på jobb i dag klokka 10 og til nå, og det lover bra Endret 12. april 2007 av Rabagastn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå