Mirann Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Mirann: perioden varierer faktisk litt fra test til test. Går du til en lege så får du som regel besked om at det tar to uker - det fikk i alle fall vi. 8364773[/snapback] Men test hos lege blir da noe annet enn de testene man selv tar. Edit: Uansett, så har det gått en uke enda. Så noen test nå kan neppe være særlig pålitelig. Endret 12. april 2007 av Mirann Lenke til kommentar
Inc Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Snip* Jeg vet dette er upassende, off-topic og det som være er. Men jeg vil dele min hysterisk syke humor (kanskje bare litt trøtt) og takke enden for en slik god start på dagen du gav meg Årsak: De stedene jeg ser enden er som oftes i hardware delen eller i under programeringen. Siden fyren bærer med seg Hardware.no i undertittelen fant jeg det hysterisk morsomt at han dukker opp i "fødeavdelingen" Ontopic: Jeg kan smertelig bevise at det å gjøre noen gravid kan skje selv med med alle forhåndsregler tatt. Hilsen en pappa Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Mirann: perioden varierer faktisk litt fra test til test. Går du til en lege så får du som regel besked om at det tar to uker - det fikk i alle fall vi. 8364773[/snapback] Takk, det jeg skulle frem til Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Ontopic: Jeg kan smertelig bevise at det å gjøre noen gravid kan skje selv med med alle forhåndsregler tatt. Hilsen en pappa 8364787[/snapback] Enig, en kamerat av meg endte opp i samme situasjon. De satt og klødde seg i hodet og skjønte ikke hvordan dette kunne skje, men nå er det slik at naturen ikke alltid er på "din side". Lenke til kommentar
enden Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Jeg vet dette er upassende, off-topic og det som være er. Men jeg vil dele min hysterisk syke humor (kanskje bare litt trøtt) og takke enden for en slik god start på dagen du gav meg Årsak: De stedene jeg ser enden er som oftes i hardware delen eller i under programeringen. Siden fyren bærer med seg Hardware.no i undertittelen fant jeg det hysterisk morsomt at han dukker opp i "fødeavdelingen" 8364787[/snapback] Selv nerder avler barn Mirann: godt poeng ,men jeg tror fortsatt det er hjemmetester som har 2 uker som tidsrom også, men orker ikke løpe til apoteket for å finne det ut. Men det er vel uansett ikke så viktig å diskutere dette til døde. Trådstarter, som den snille og omtenksomme fyren han er, stikker selvfølgelig en tur på akoteket og finner en egnet test til dama selv, og ser da på pakken hvor lenge det må ventes Endret 12. april 2007 av enden Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Mirann: perioden varierer faktisk litt fra test til test. Går du til en lege så får du som regel besked om at det tar to uker - det fikk i alle fall vi. 8364773[/snapback] Takk, det jeg skulle frem til 8367154[/snapback] Og får å få fram det skrev du at jeg tok helt feil..?! Mirann: godt poeng ,men jeg tror fortsatt det er hjemmetester som har 2 uker som tidsrom også, men orker ikke løpe til apoteket for å finne det ut. Men det er vel uansett ikke så viktig å diskutere dette til døde. Trådstarter, som den snille og omtenksomme fyren han er, stikker selvfølgelig en tur på akoteket og finner en egnet test til dama selv, og ser da på pakken hvor lenge det må ventes 8367777[/snapback] Godt mulig. Jeg har bare fått banka inn i hjernen av de verpesyke venninnne mine, at det er Clearblue som er tingen. Men nei, ingen vits å diskutere. Og ingen vits å kjøpe test med det første heller, siden det er under en uke siden samleie Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Mirann, nei jeg vil ikke frem til at du tar helt feil. Men det er forskjell på de forskjellige prøvene Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Ser det er nevnt tidligere, men det kan jo være innbilling. Somsagt at hun tror hun er gravid fordi hun vet at dere ikke brukte prevansjon. Lenke til kommentar
Veronica Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Det er greit nok at jeg bare er 17 og hun 16, men at det er mulig å kjenne "vondt i underlivet og magen" dagen etter samleie, er dette mulig i det hele tatt? 8360593[/snapback] Ja. Det kan oppstå smerter i forbindelse med samleie dersom penis støter mot livmortappen. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Jeg var i samme situasjon for ca 1 år siden tilbake. Viste seg at dama løy for å holde på meg. Hun sa at hun var gravid osv, og hun ville ikke ta abort pga det er å drepe osv (heile pakka). Til slutt fikk jeg henne til å ta en graviditet test. Som viste at hun løy. Hun mente at hun hadde tatt testen før. Lenke til kommentar
enden Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Jeg var i samme situasjon for ca 1 år siden tilbake. Viste seg at dama løy for å holde på meg. Hun sa at hun var gravid osv, og hun ville ikke ta abort pga det er å drepe osv (heile pakka). Til slutt fikk jeg henne til å ta en graviditet test. Som viste at hun løy. Hun mente at hun hadde tatt testen før. 8369859[/snapback] Disse testene er faktisk ikke 100% nøyaktige. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Jeg var i samme situasjon for ca 1 år siden tilbake. Viste seg at dama løy for å holde på meg. Hun sa at hun var gravid osv, og hun ville ikke ta abort pga det er å drepe osv (heile pakka). Til slutt fikk jeg henne til å ta en graviditet test. Som viste at hun løy. Hun mente at hun hadde tatt testen før. 8369859[/snapback] Hun kan også hatt en SA som er ganske vanlig. (Spontanabort) Lenke til kommentar
Rippey Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Er sikkert for sent nå (?), men har dere vurdert angrepillen? Koster rundt 150 mener jeg å huske, og du får den reseptfritt på nærmeste apotek. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Både gutter og jenter kan få vondt i underlivet/magen etter å hatt sex. Det kan også være psykologisk, at hun går og engster seg sånn at hun får vondt i magen av det. Hun er neppe gravid. Hun ville ikke merket det så fort. Det er nok mere at hun engster seg syk. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Er sikkert for sent nå (?), men har dere vurdert angrepillen? Koster rundt 150 mener jeg å huske, og du får den reseptfritt på nærmeste apotek. 8372339[/snapback] Den må taes innen tre døgn etter samleie. Så, ja. En smule for sent. Endret 13. april 2007 av Mirann Lenke til kommentar
Bompel Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Det er greit nok at jeg bare er 17 og hun 16, men at det er mulig å kjenne "vondt i underlivet og magen" dagen etter samleie, er dette mulig i det hele tatt? 8360593[/snapback] Nei det er det faktisk ikke.. ikke hvis hun mener smerten skyldes graviditeten.. Men hun kan jo ha vondt av andre årsaker.. Men sluttet mensen den søndagen eller begynte den da? hvis du vet det da.. Hun har trodd hun har hatt rett.. får det stemmer at man ikke kan bli gravid rett etter mensen.. men det er ikke mange dagene man er "sikker" 8360796[/snapback] Kan man vel. Både fordi som nevnt juniorene kan leve i verste/beste fall opptil 72timer inne i kvinnens kropp, men også fordi det hele tiden er en viss (liten) sjangse for at man kan ha uregelmessige små spontante eggløsninger. Så det å satse på sikre dager og drite i prevensjon er bare teit, dumt og ansvarsløst. Jeg tviler på at sexen kan være såå god at det er verdt å bli gravid og enten møte en tøff avgjørelse, eller bli pappa/mamma når man er 17. Lenke til kommentar
Digitalsitron Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Utrolig liten sjans for at ho er gravid, så ta det rolig til det motsatte er bevist. Endret 12. oktober 2008 av Digitalsitron Lenke til kommentar
iMono Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) "Da gjorde jeg mye lesing og det kan IKKE påvises symtimer for graviditet før MINST 2 uker etter sex/sæde går inn i egget" Haha Endret 13. april 2007 av iMono Lenke til kommentar
Anxe Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Eggløsningen skjer sånn ca 14 dager etter starten på forrige menstruasjon, og en eventuell befruktelse skjer mens egget enda er på vei ned egglederen. Så tar det noen dager før det eventuelt fester seg i livmoren, og først DA kan man si at kvinnen er "gravid". Det kan altså skje at egget befruktes, men ikke fester seg. Det har skjedd en befruktning, men ikke en graviditet. Dette kan være en effekt av f.eks. minipiller og spiral. De hindrer ikke eggløsning. Minipiller sørger for et tykt, ugjennomtrengelig lag for sædcellene, og skulle de komme gjennom og befrukte egget likevel, sørger et likt lag for å hindre at egget fester seg. Spiral hindrer bare at egget fester seg, og er derfor et middel abortmotstandere kan sette seg imot, fordi befruktelsen "har skjedd". Men det blir ikke barn uansett om egget ikke fester seg. Det er derfor det tar litt tid før man kan påvise en graviditet. Egget må være festet før man kan kalle det en full befruktning. Vent til den dagen neste menstruasjon skulle ha inntruffet med å teste. Testene er dyre (ca 100 kr), like greit å holde ut litt Og husk kondom... det er ikke moro å gå rundt å tro at man kanskje skal bli forelder. Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Jeg var i samme situasjon for noen måneder siden. Da gjorde jeg mye lesing og det kan IKKE påvises symtimer for graviditet før MINST 2 uker etter sex/sæde går inn i egget. Du kan heller ikke ta en graviditets test før neste mens. Sæd kan også leve opptil 6dager inne i dama. Håper det helper:) 8376195[/snapback] Synd at det altid skal være noen som skal klage bare ved den minste feil, har dere så dårlig seltilitt at dere må finne feil hos andre? Uansett, det er helt riktig det Anxe sier hun kan ikke bli gravid uten en eggløsning, men det er forkset på dette og det er murlig at en kvinne kan ha flere eggløsninger i en mensen syklys. Dette kan komme av feks sex, men uansett er det en utrolig liten skjanse for å bli gravid. Selv på dagen hun har eggløsning er skjansen for å bli gravid ikke mer en 15% og de første fire dagene etter mens er det close to 0% skjans men sæd kan leve opptil 6 dager så det er vel omtrent en 5% skjans for at hun er gravid etter ubeskyttet sex. -Men som jeg sa i min tidligere post: Det går ikke an å relatere noen symtomer for graviditet før absolutt tidligst 2uker etter befruktning. Så ta det helt med ro og forsikr partneren din om at hun høyst sansynlig ikke er gravid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå