Gjest gutt17 Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Hei. På fredag hadde jeg og damen litt kos, og hun hadde mensen forrige søndag (ikke denne søndagen, men den som var før det) og hun sa til meg at det ikke var nødvendig med prevensjon fordi hun ikke kunne få barn før den 18. dagen uansett. Hun fikk overalt meg (vel, det skulle jo ikke mye til, jeg slapp jo gummi..) og på lørdagen og søndagen mente hun at hun hadde vondt i magen og underlivet. Jeg tok det morsomt og sa at jeg ikke kunne noe for at jeg hadde så stor tiss osv. Det er noe jeg ikke skulle ha spøkt med. Idag ringte hun og fortalte hvor mye hun elsket meg, hvor glad i meg hun var osv. Det poppet rett og slett uvanlig mye kjærlighet ut av henne, og jeg fikk tvunget det ut av henne: hun trodde hun var gravid, og hadde ringt sånn hjelpetelefon, og de hadde sagt at det var stor sannsynlighet for at hun var blitt gravid. Det er greit nok at jeg bare er 17 og hun 16, men at det er mulig å kjenne "vondt i underlivet og magen" dagen etter samleie, er dette mulig i det hele tatt? Med vennlig hilsen undrende forumbruker. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Jeg vet ingenting om graviditet, men ta en test veldig ,veldig fort. Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Jeg skal ikke kalle meg selv noen ekspert på feltet (mest fordi mitt eneste forhold til graviditet er å bli født..) men en graviditets test er alltid lurt å ta når dere har mistanke. [edit] litt sen Endret 11. april 2007 av fatalicus Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Nåja. Det finnes jo ingen "sikre" dager å ikke bruke prevansjon. Noen dager er mindre risikable. Men en viss risiko for å bli gravid er det jo alltids. Ta en test. Og neste gang, bruk kondom ;-) Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 kip situasjon du er i løp og kjøp en test ! Lenke til kommentar
Iril Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Det er greit nok at jeg bare er 17 og hun 16, men at det er mulig å kjenne "vondt i underlivet og magen" dagen etter samleie, er dette mulig i det hele tatt? 8360593[/snapback] Nei det er det faktisk ikke.. ikke hvis hun mener smerten skyldes graviditeten.. Men hun kan jo ha vondt av andre årsaker.. Men sluttet mensen den søndagen eller begynte den da? hvis du vet det da.. Hun har trodd hun har hatt rett.. får det stemmer at man ikke kan bli gravid rett etter mensen.. men det er ikke mange dagene man er "sikker" Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Det er greit nok at jeg bare er 17 og hun 16, men at det er mulig å kjenne "vondt i underlivet og magen" dagen etter samleie, er dette mulig i det hele tatt? 8360593[/snapback] Nei det er det faktisk ikke.. ikke hvis hun mener smerten skyldes graviditeten.. Men hun kan jo ha vondt av andre årsaker.. Men sluttet mensen den søndagen eller begynte den da? hvis du vet det da.. Hun har trodd hun har hatt rett.. får det stemmer at man ikke kan bli gravid rett etter mensen.. men det er ikke mange dagene man er "sikker" 8360796[/snapback] Man kan vell bli gravid rett etter mensen også? Om man har skikkelig uflaks? Juniorene kan jo leve i 48 timer og mer enn det også? Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Det er greit nok at jeg bare er 17 og hun 16, men at det er mulig å kjenne "vondt i underlivet og magen" dagen etter samleie, er dette mulig i det hele tatt? 8360593[/snapback] Nei det er det faktisk ikke.. ikke hvis hun mener smerten skyldes graviditeten.. Men hun kan jo ha vondt av andre årsaker.. Men sluttet mensen den søndagen eller begynte den da? hvis du vet det da.. Hun har trodd hun har hatt rett.. får det stemmer at man ikke kan bli gravid rett etter mensen.. men det er ikke mange dagene man er "sikker" 8360796[/snapback] Hun sa den sluttet på mandag. Men ja, uansett, den sluttet på mandag, jeg møtte hun ikke igjen før fredag. Kan det fortsatt være mulig? Man kan jo da umulig kjenner smerter dagen etter samleiet da vel? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Ryktene skal ha det til at dama kan føle seg uvel og få smerter dagen etter. Nå stemmer sikkert ikke ryktene siden jeg startet dem, men likevel.. er det jeg tror. Ta en test fortere enn faen! Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Det er jo bare en måte å finne ut om hun er gravid, og det er å ta en test. Det at hun kjenner smerter i magen og underlivet betyr jo ikke at hun er gravid. Det kan være så mangt. Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 tester funker vel ikke før 2 uker etter unnfangelsen ? Og hvis jeg forstår det rett har det ikke gått 1 uke enda. Lenke til kommentar
enden Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 tester funker vel ikke før 2 uker etter unnfangelsen ? Og hvis jeg forstår det rett har det ikke gått 1 uke enda. 8361014[/snapback] Nettopp, så fortere enn faen er ikke egnet til annet enn å gi dere en falsk trygghet. Dere for være så gode å svette litt en uke til før dere ser hva som skjer. Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Hei, Høres ikke så artig ut for deg det som har skjedd nå. Selv om hun mener at hun har vondt i magen så kan det være at hun tenker, "Ånei, vi hadde sex uten prevensjon. Jeg kan ha blitt gravid." Da kan hun få tvangstanker som at det er smerter i magen osv. Men det skader ikke å gå på apoteket f.eks å kjøpe en test. Men spør personen som jobber etter hvordan den brukes, og hvor mange dager det går for hun kan utføre testen. Folk sier så mye forskjellig om saken der. Hun kan også gå på helsestasjonen for ungdom. Eller til legen. Uansett hva dere gjør, lykke til Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 De har hvertfall god tid på seg. Hvor lenge kan man egentlig gå før man ikke kan ta abort lenger? Trodde igrunn det var 3 måneder, men i Natur og miljø (skolebok) boka mi stod det 4 måneder. (3 måneder uten grunn, 4 måneder av litt mere spesielle grunner som veldig ung alder og over 5 måneder hvist det er helt sære grunner) Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Er det ikke til og med 12 uke? Edit: Wiki - Abort Abortlovens kjerne er § 2. Her står det hvilke vilkår som må være oppfylt for at et abortinngrep skal være lovlig: Før 12. svangerskapsuke kan kvinnen ta avgjørelsen selv. Etter 12. uke kan abort innvilges av en nemnd, hvis ett av disse kriteriene er oppfylt: Endret 11. april 2007 av Andreas-J Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Testen vil uansett ikke funke før dagen for forventet mens. Sjansen for å bli gravid er som oftest liten, men så klart, det kan skje. (Skulle nesten tro hun hadde litt lyst til å bli gravid) Edit: Når forventer hun mensen? Endret 11. april 2007 av Mirann Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Mirann, der tar du nok helt feil. Spør på apoteket eller hvor du går så får man svaret. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Mirann, der tar du nok helt feil. Spør på apoteket eller hvor du går så får man svaret. 8363539[/snapback] Det gjør jeg ikke. "Når du skal finne ut når du kan utføre en Clearblue Graviditetstest, må du ta som utgangspunkt den lengste syklusen i løpet av de siste månedene og teste fra den dagen du venter menstruasjonen." "Hvis du ikke har noen anelse om når neste menstruasjon kommer, anbefaler vi at du tester minst 19 dager etter du sist hadde ubeskyttet samleie" "Stemmer det at det er større sjanse for å bli gravid på den 14. dagen i syklusen? Nei, ikke nødvendigvis, det avhenger av sykluslengden og når du har eggløsning. Du er mest fruktbar dagen før eggløsning og på selve eggløsningsdagen, som regel 12–16 dager før neste menstruasjon begynner. " Kilde Hva mener du jeg tar feil på? Endret 11. april 2007 av Mirann Lenke til kommentar
Iril Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Man kan vell bli gravid rett etter mensen også? Om man har skikkelig uflaks? Juniorene kan jo leve i 48 timer og mer enn det også? 8360819[/snapback] Ja hvis du har max uflaks så går det ann.. men det går liksom ikke ann, hvis du skjønner.. Men helsepersonell osv har jo gått vekk i fra "sikre" dager pga at det kan skje. Men det skal godt gjøres.. Men det lure er at dere bruker beskyttelse uansett.. Hvis kondomen er pes så kan hun jo gå på p-piller Hun sa den sluttet på mandag. Men ja, uansett, den sluttet på mandag, jeg møtte hun ikke igjen før fredag. Kan det fortsatt være mulig? Man kan jo da umulig kjenner smerter dagen etter samleiet da vel? 8360871[/snapback] Det er bare de 1-2 første dagene jeg ville tatt sjangsen på å ikke bruke gummi.. så dere var jo 4 dager ut i syklusen igjen.. Da ville hvertfall ikke jeg tatt sjangsen.. Enten så er hun uerfaren/uviten eller så vet jeg ikke helt.. Men det er ikke mange som ville tatt den sjangsen.. Hun kan jo så klart ha smerter etter selvesamleie, men de smertene er ikke i magen får å si det sånn Men det om "tvangstanker" osv kan høres ganske riktig ut.. at hun er bekymret.. derfor innbiller hun seg det.. Lenke til kommentar
enden Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Mirann: perioden varierer faktisk litt fra test til test. Går du til en lege så får du som regel besked om at det tar to uker - det fikk i alle fall vi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå