vanedyret Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Positive effekter ved videospill Videospill er en relgion. Det får en stor del av verden til å konsentrere seg om andre ting enn å ta del i demokratiet. Jeg er personlig et levende bevis, til nå nylig. Det begynte med C64 men da var jeg kanskje ikke moden nok til å skjønne demokrati. Den positive effekten av dette er det kapitalismen og vestens økonomiske utvikling som opplever. Ja, uansett hvor mye vi piratkopierer. Spam vår generasjon med materielle goder og plenty av underholdning. Lenge leve kapitalismen! Merker jeg begynner å bli ganske overbevist om at noe grunnleggende er galt i verden, hehe. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 I diskusjoner der spørsmålet om hva som er meningen med livet er det alltid mange som fremhever å ha det gøy. Dersom det er i nærheten av riktig, så vil jeg påstå det er flere positive effekter ved underholdning enn det du beskriver. En litt forunderlig ting med det du skriver er at du skriver at det som opplever den positivt effekten er "kapitalismen og vestens økonomiske utvikling", på en måte som antyder at det er systemet som tjener på dette, og ikke menneskene som systemet er til for. Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Da tolker du det feil. Jeg har fortsatt glede av videospill. Det har derimot vært en annen stor del av hvorfor jeg ikke tidligere har brydd meg politisk. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Engelsk er definitivt en positiv ting, selv om andre deler av spillet kan påvirke en til å gjøre ting som ikke er så bra 8482708[/snapback] Agreed. Og jeg tror jeg kan si jeg har lært mesteparten av engelsken min i gjennom spill på datan, og filmer. Lenke til kommentar
Gamle-Eirik Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Eg fryder meg over å plaffe ned folk i blodige skytespel. Men går eg ut på gata og kverker folk for det? Nei. Tanken har ikkje streifa meg. Eg hadde ikkje gjort det om eg så fekk vite at folka eg kunne skyte ned var dødsfangar som allereie hadde fått gift og likevel skulle døy, og eg skulle få belønning og slippe straff for å skyte dei. Ikkje om eg så var fly forbanna og desse dødsfangane hadde drept alle vennene mine, hadde eg gjort det. Om nokon gjer sinnsvake gjerningar som følgje av å ha spelt for mange voldsspel, må det vere enormt lettpåverkelege sjelar. Og om det verkeleg hadde vore så mange psykopatar her i verda som kunne funne på dette etter å ha spelt slike skytespel - om dei verkeleg var så sjukeleg bergtatt av å gjennombore folk med Barrett og MP5 i spel at dei gjer det også på verkeleg - kvifor høyrer vi då aldri om slike sakar på nyhetene? Dei fleste drapssakar her i landet skjer då med kniv eller kveling. Men noko negativt er det likevel med spel. Folk blir late og feite, og ikkje gjer sunne ting i staden for å sitte på den svære ræva si og spele. Dessutan blir nokon sjukeleg avhengige. Eg har lest om folk som gløymde å mate babyen sin slik at den døydde, om folk som gløymde å ete og sulta i hel fordi dei ikkje hadde greid å rive seg laus frå PCn. Men positive saker er det då plenty av. Ein lærar seg så klart mykje engelsk. Sjølv har eg minst halvparten av engelskkunnskapane mine frå dataspel. Ein får sjølvsagt betre refleksar og reaksjonsevne av bilspel og skytespel. Somme spel fremmar betre logisk sans, andre igjen evna til å tenke strategisk. Lenke til kommentar
CoaX- Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Eg fryder meg over å plaffe ned folk i blodige skytespel. Men går eg ut på gata og kverker folk for det? Nei. Tanken har ikkje streifa meg. Eg hadde ikkje gjort det om eg så fekk vite at folka eg kunne skyte ned var dødsfangar som allereie hadde fått gift og likevel skulle døy, og eg skulle få belønning og slippe straff for å skyte dei. Ikkje om eg så var fly forbanna og desse dødsfangane hadde drept alle vennene mine, hadde eg gjort det. Om nokon gjer sinnsvake gjerningar som følgje av å ha spelt for mange voldsspel, må det vere enormt lettpåverkelege sjelar. Og om det verkeleg hadde vore så mange psykopatar her i verda som kunne funne på dette etter å ha spelt slike skytespel - om dei verkeleg var så sjukeleg bergtatt av å gjennombore folk med Barrett og MP5 i spel at dei gjer det også på verkeleg - kvifor høyrer vi då aldri om slike sakar på nyhetene? Dei fleste drapssakar her i landet skjer då med kniv eller kveling. Men noko negativt er det likevel med spel. Folk blir late og feite, og ikkje gjer sunne ting i staden for å sitte på den svære ræva si og spele. Dessutan blir nokon sjukeleg avhengige. Eg har lest om folk som gløymde å mate babyen sin slik at den døydde, om folk som gløymde å ete og sulta i hel fordi dei ikkje hadde greid å rive seg laus frå PCn. Men positive saker er det då plenty av. Ein lærar seg så klart mykje engelsk. Sjølv har eg minst halvparten av engelskkunnskapane mine frå dataspel. Ein får sjølvsagt betre refleksar og reaksjonsevne av bilspel og skytespel. Somme spel fremmar betre logisk sans, andre igjen evna til å tenke strategisk. 8529001[/snapback] Men spill (eyetoy), og nå også konsoller (wii), legges jo mer og mer i den retning at spillerne skal være mer fysisk aktive under seansen, så fremtidens spillere blir i stedet for fete, sporty friskuser? Prøv å spill baseball på wii sittende du Endret 3. mai 2007 av CoaX- Lenke til kommentar
Gamle-Eirik Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Men spill (eyetoy), og nå også konsoller (wii), legges jo mer og mer i den retning at spillerne skal være mer fysisk aktive under seansen, så fremtidens spillere blir i stedet for fete, sporty friskuser? Prøv å spill baseball på wii sittende du 8529572[/snapback] Wii er unntaket, ja. Wii er noko av det beste som har skjedd innan spel, om ein ser bort i frå Civilization og Worms. Lenke til kommentar
CoaX- Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Men spill (eyetoy), og nå også konsoller (wii), legges jo mer og mer i den retning at spillerne skal være mer fysisk aktive under seansen, så fremtidens spillere blir i stedet for fete, sporty friskuser? Prøv å spill baseball på wii sittende du 8529572[/snapback] Wii er unntaket, ja. Wii er noko av det beste som har skjedd innan spel, om ein ser bort i frå Civilization og Worms. 8530399[/snapback] om det blir en suksess vil det jo komme mer og mer. ser jo six-axisen til sony og. når den blir skikkelig utviklet vil den nok oppfølges med mer fysiske spill Endret 3. mai 2007 av CoaX- Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Det beste som har skjedd innen spill er vel "multiplayer". Å spille mot AI er så utrolig døvt .. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Er det ikke slik at det er en fordel for de som vil bli flygeledere å ha spilt dataspill hvor man må holde styr på mye på en gang? Mener å ha lest/hørt/sett det. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Jeg vil tro at engelsken min har grunnlaget i spill...Den er ganske god til tider 8364099[/snapback] njaha? du lærer nå vel også en god del gjennom filmer? 8369152[/snapback] ikke slike filmer jeg kan finne på å se ^^ Ohhhh yeah ah aaah ooooh yeaaaaaa cooome ooooon, oooooh YEAEAAAAAAH! XD haahhahahahahhahahhaha Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Effectiv stjal vitsen min https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=8487923 Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Effectiv stjal vitsen min https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=8487923 8540591[/snapback] Sorry jeg leste ikke hele inlegget xD haha.. ^^ Så ikke at andre hadde skrevt det! jeg leste de 4 første eller nnoe, og kom på den ^^ Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Kan jo nevne de positive effektene ved spilling, som jeg har opplevd: Nye vennskap, med folk jeg aldri ville bli kjent med ellers Bedre toleranse for søvnmangel. Bedre engelsk, både uttale og forståelse. (Snakk engelsk i fire timer hver dag, og den blir bedre!) Bedre tålmodighet Større evne til å se ett mål, og jobbe mot det. Bedre konsentrasjonsevne Bedre evne til å trekke riktige konklusjoner raskt. Det finnes jo også utallige negative aspekter, men de var det vel ingen som spurte etter. Lenke til kommentar
CoaX- Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 Kan jo nevne de positive effektene ved spilling, som jeg har opplevd: Nye vennskap, med folk jeg aldri ville bli kjent med ellers Bedre toleranse for søvnmangel. Bedre engelsk, både uttale og forståelse. (Snakk engelsk i fire timer hver dag, og den blir bedre!) Bedre tålmodighet Større evne til å se ett mål, og jobbe mot det. Bedre konsentrasjonsevne Bedre evne til å trekke riktige konklusjoner raskt. Det finnes jo også utallige negative aspekter, men de var det vel ingen som spurte etter. 8558270[/snapback] nei, de negative kommer som regel frem i media, så de kan jeg finne på andre måter:D takk for en konstruktiv kommentar:) Lenke til kommentar
CoaX- Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Videospillet, medias enkle forklaring på alvorlige samfunnsproblemer? Altfor ofte gir jo media skylden på voldelige videospill, spesielt (?) i USA. eller hva mener dere? Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Videospillet, medias enkle forklaring på alvorlige samfunnsproblemer? Altfor ofte gir jo media skylden på voldelige videospill, spesielt (?) i USA. eller hva mener dere? 8731370[/snapback] Se "Bowling for columbine" du.... Endret 29. mai 2007 av Erelend Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) Kan jo nevne de positive effektene ved spilling, som jeg har opplevd: Nye vennskap, med folk jeg aldri ville bli kjent med ellers Bedre toleranse for søvnmangel. Bedre engelsk, både uttale og forståelse. (Snakk engelsk i fire timer hver dag, og den blir bedre!) Bedre tålmodighet Større evne til å se ett mål, og jobbe mot det. Bedre konsentrasjonsevne Bedre evne til å trekke riktige konklusjoner raskt. Det finnes jo også utallige negative aspekter, men de var det vel ingen som spurte etter. 8558270[/snapback] Støtter dette fullt. Det er faktisk bevist at man får raskere reaksjoner, bedre evne til å trekke riktige konklusjoner raskt og at man får bedre konsentrasjonsevne. Hvis man ser bortifra de som blir så sterkt påvirket av videospill at de kan gå ut og drepe folk i flere titall, så er vel det mest negative avhengighet i mine øyne, og at det kan føre til at folk blir asosial. EDIT: Jeg skjønner ikke helt hvorfor han skal se Bowling for columbine, men uansett, bare se den. Det er en helt utrolig god dokumentar syntes jeg. Kanskje en av de beste jeg har sett. Eneste jeg kan pirke på er når de snakker om antall drap per år i land rundtom i verden per år. De sammenligner feil. Man kan ikke sammenligne canada med USA direkte. Canada har ca. 30 millioner innbyggere mot USAs 300+ millioner. De tok ikke det med. De bare listet opp antall drap i året. Uansett, se den! Den er så absolutt verdt tiden og pengene. EDIT: Jeg er veldig for skytespill, selv med masse vold. Nesten jo mere jo bedre for meg, men jeg mener det stikk motsatte om NRA, spesiellt etter denne filmen. Måten de vrir og vender på lover osv. for å beholde "rettighetene" til våpen... Blir for dumt syntes jeg. Greit nok i en "cyberverden" for å si det sånn, men ikke In Real Life. Endret 31. mai 2007 av christopher909 Lenke til kommentar
CoaX- Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 Kan jo nevne de positive effektene ved spilling, som jeg har opplevd: Nye vennskap, med folk jeg aldri ville bli kjent med ellers Bedre toleranse for søvnmangel. Bedre engelsk, både uttale og forståelse. (Snakk engelsk i fire timer hver dag, og den blir bedre!) Bedre tålmodighet Større evne til å se ett mål, og jobbe mot det. Bedre konsentrasjonsevne Bedre evne til å trekke riktige konklusjoner raskt. Det finnes jo også utallige negative aspekter, men de var det vel ingen som spurte etter. 8558270[/snapback] Støtter dette fullt. Det er faktisk bevist at man får raskere reaksjoner, bedre evne til å trekke riktige konklusjoner raskt og at man får bedre konsentrasjonsevne. Hvis man ser bortifra de som blir så sterkt påvirket av videospill at de kan gå ut og drepe folk i flere titall, så er vel det mest negative avhengighet i mine øyne, og at det kan føre til at folk blir asosial. EDIT: Jeg skjønner ikke helt hvorfor han skal se Bowling for columbine, men uansett, bare se den. Det er en helt utrolig god dokumentar syntes jeg. Kanskje en av de beste jeg har sett. Eneste jeg kan pirke på er når de snakker om antall drap per år i land rundtom i verden per år. De sammenligner feil. Man kan ikke sammenligne canada med USA direkte. Canada har ca. 30 millioner innbyggere mot USAs 300+ millioner. De tok ikke det med. De bare listet opp antall drap i året. Uansett, se den! Den er så absolutt verdt tiden og pengene. EDIT: Jeg er veldig for skytespill, selv med masse vold. Nesten jo mere jo bedre for meg, men jeg mener det stikk motsatte om NRA, spesiellt etter denne filmen. Måten de vrir og vender på lover osv. for å beholde "rettighetene" til våpen... Blir for dumt syntes jeg. Greit nok i en "cyberverden" for å si det sånn, men ikke In Real Life. 8753596[/snapback] bevist hvor? jeg finner bare avisartikler etc, trenger vitenskapelige artikler:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå