Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Maur, hvordan bli kvitt dem midlertidlig?

Anbefalte innlegg

Våknet opp idag tidlig, til min forskrekkelse var det maur over hele gulvet mitt og vegger.

Det er vanlig 'sukkermaur'.

Det kommer skadedyr-dreper imorgen ettermiddag og fikser problemet.

Saken er at dette er en hybel, jeg må sove i dette rommet! Finnes det en enkelt måte for å lukke frem og drepe jævelskapet? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Rundvask med masse kjemikalier (gjør jeg når det begynner å løpe en masse snilefisker rundt på gølvet!  :D  )  Kjemikalier, da mener jeg Salmiakk og Klorin og slikt.  Etterpå kan du vel kjøpe en sånn maurfanger (pass på at du får riktig type)

K

8364451[/snapback]

Neinei. KLOR! :ph34r:

For det første blir du kvitt de som er ute om du støvsuger. Ettersom du ikke har tilgang til det, får du evt ta litt toalettpapir og drepe dem en etter en.. Og kast dem i do, de kan ikke svømme.

Deretter vasker du over alt med klor. Og fjerner alt av godsnask som de kan finne interesant. (Grønnsåpe er ikke å anbefale, ettersom de i noen tilfeller finner det som en lukt de liker) Du burde kartlegge hvor de kommer ifra. Maurmannen vet sikkert hva han skal gjøre. Men hvis han sprayer med gift. Vil de bare finne nye steder å komme ut. Man bør heller bruke noe som ligner på grønnguffe/tannkrem (det er noe av det maurmannen bruker) Men å spraye rundt. hindrer dem bare i å komme ut der de gjorde. De finner ALLTID nye smutthull!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...