kaffi Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 man kan tukle så mye man vil om bilen IKKE har skilt og det IKKE er aktuelt ved salg vil jeg tro Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 ...og poenget med å tukle med kilometerstanden på en avskiltet bil som ikke skal selges, er hva? :!: Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Spør trådstarter er like mye som å tukle med kilometerstanden på en Corsa Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 Poenget med kilometertelleren er jo å indikere hvor slitt bilen er. Corsaen min er meget velholdt, og de fleste tror ikke den har gått mer enn maks 100 000 km. Men kilometertelleren står nå på nærmere 260 000 km. Så ideelt sett skulle kilometertelleren stått på ca 100 000 km nå. Men da hadde nok forsikringsselskapet begynt å lure, fordi jeg tidligere har innmeldt en høyere kilometerstand. Det som teller for neste eier av bilen er hvor bra teknisk stand Corsaen er i. Om motoren bruker olje, om det er slark i hjulopphenget eller om bremsene er rustne er viktig. Men om kilometertelleren står på 50 000 km eller 400 000 km spiller ingen rolle. Jeg lurer derfor ikke neste eier. Angående forsikringsselskapet, så har vi i 12 år betalt for forsikring i totalt 275 000 km. Men varen vi har fått er bare forsikring for 250 000 km. En klar mangel i følge kjøpsloven. Men i stedet for å sende brev og true med rettsak, så velger jeg å løse saken på en mye smidigere måte. Jeg kan ikke fatte at det skal være galt å rette opp i tidligere urett. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Poenget med kilometertelleren er jo å indikere hvor slitt bilen er. Corsaen min er meget velholdt, og de fleste tror ikke den har gått mer enn maks 100 000 km. Men kilometertelleren står nå på nærmere 260 000 km. Så ideelt sett skulle kilometertelleren stått på ca 100 000 km nå. Er det bare jeg som hører hvor feil dette er? *riste fortvilt på hodet* Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Vel nå har du temmelig tynne bevis på at bilen ikke har gått meir så søksmål ville aldri holde oppe i retten. Å at bilen IKKE blir slitt ved spinning er jo bare vas. For å sjekke teknsik stand på bilen så kan du jo enkelt ta en NAF test ved salg, eller faktsik ha bevis via diverse kviteringer på vedlikehold på bilen, EU godkjennelser som viser at det er gennerelt lite slitasje på bilen. + at 120 på ett lavt gir er ikke akkurat sundt for girkassa. Det sier vertfall min bil til meg... Endret 16. april 2007 av kaffi Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Poenget med kilometertelleren er jo å indikere hvor slitt bilen er. Corsaen min er meget velholdt, og de fleste tror ikke den har gått mer enn maks 100 000 km. Men kilometertelleren står nå på nærmere 260 000 km. Så ideelt sett skulle kilometertelleren stått på ca 100 000 km nå. Men da hadde nok forsikringsselskapet begynt å lure, fordi jeg tidligere har innmeldt en høyere kilometerstand. Det som teller for neste eier av bilen er hvor bra teknisk stand Corsaen er i. Om motoren bruker olje, om det er slark i hjulopphenget eller om bremsene er rustne er viktig. Men om kilometertelleren står på 50 000 km eller 400 000 km spiller ingen rolle. Jeg lurer derfor ikke neste eier. Angående forsikringsselskapet, så har vi i 12 år betalt for forsikring i totalt 275 000 km. Men varen vi har fått er bare forsikring for 250 000 km. En klar mangel i følge kjøpsloven. Men i stedet for å sende brev og true med rettsak, så velger jeg å løse saken på en mye smidigere måte. Jeg kan ikke fatte at det skal være galt å rette opp i tidligere urett. 8399547[/snapback] å dæven du er glupp, ta dette opp med forbrukerrådet du. de vil sikkert råde deg riktig i saken din her her kan du saksøke opel og forsikringsselskapet for svindel, for de må jo vite at drivverket på bilen din som styrer kilometertelleren blir slitt når den går rundt og siden bilen din er gått så langt og den er 10% feil så kan det jo totalt gjøre en forskjell på 26000 kilometer det er jo(for gjennomsnittet tror jeg) 2 års kjøring det. vis feilen har vært der hele tiden. og vis du spinner mye så sliter du motoren mer en om du kjører vanlig samme med dekk, det siste har noe med friksjon å gjøre,(ja snø og is har også friksjonsmotsand) det at bilen din ikke ser ut som den er gått mer en 100000Kilometer går ofte på om bilen er nypolert for mange eller om motorrommet er nyvasket. det jeg ville ha vite med den bilen er hvor mye olje bruker bilen er motoren på noe punkt overhalt? da mener jeg skikkelig overhalt, ikke bytte av olje og slikt. og det er forskjell på en bil som er gått 100000 og 260000, bilen er rett og slett kjørt mer, er ikke serlig positivt at du sier du har spint mye og mener det er greit å ha bilen i revers og hive bilen i 3. en dag sier det kloonk og/eller bang og noe i drivverket har tatt kvelden. for ikke snakke om stakkars clutchen og selve "tannhjulene" som gnir motværandre der de vil gå vær sin vei når clutsjen slippes. det eneste du bør gjøre er å gå til et verksted å spør om de kan eller om de vet om noen som kan rette opp den prosentfeilen. det er ikke noe galt i. har hørt om total demontering av oppsettet i dashbordet for å få det du vil få til her. personlig syntes jeg det er ytterst unødvendig og tilslutt latterlig. |0% er ikke noe å grine for egentlig. og du har sikkert ikke samme rulle omkrets på vinterdekkene så vis de har 5% så er det enda mindre som egentlig er galt. sist men ikke minst sjekk denne linken: http://www.jkarlsen.com/dekk.php der kan du teste hva slags profiler som kan eliminiere denne prosentfeilen. sist men ikke minst vis bilen er velholdt så bør du ha masse kvitteringer ideelt sett som kan bevise at den er velholdt og ikke bare fin i lakken, ikke hullete interiør og vasket motorrom :edit: har du spøkelse hørt om torsjonskrefter? det er hva bilen utsettes for når den kjører jo mer den kjøres jo mer utsettes den for. Endret 16. april 2007 av stich_it Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Det er dessverre ikke anledning til å spørre om hjelp til svindel på forumet, tråden stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg