Gå til innhold

LOST 3x16 - "One Of Us" (USA)


Hvor bra var episoden?  

61 stemmer

  1. 1. Hvor bra var episoden?

    • Terningkast 1
      1
    • Terningkast 2
      1
    • Terningkast 3
      3
    • Terningkast 4
      9
    • Terningkast 5
      35
    • Terningkast 6
      12


Anbefalte innlegg

Andre linje: Her skal det bare diskuteres episoden [episoden], og ingenting annet. Hvis noen føler for å skrive en spoiler så skriv den i spoilertekst til episoden er sendt i norge. Off topic er ikke lov.

8360255[/snapback]

 

Hvorfor vente til den er sendt i Norge? Står jo USA i tittelen på tråden.

8367349[/snapback]

Nå stod det ikke Usa da jeg skrev det inlegget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men det sier jo nesten seg selv ettersom Norge ikke har kommet så langt ennå :ermm:

 

Tåpelig at ting skal være i spoiler. Hvis man ikke vil vite hva som skjer, men allikevel leser tråden er man jo bare dum.

8369194[/snapback]

 

Etter at episoden er sendt i USA trenger man vel ikke spoilertekst på det som har skjedd vel?

 

Siden jeg ikke vet svaret på spørsmålet setter jeg alt i spoiler enn så lenge:

 

 

 

God episode ja, de binder sammen ganske mange ting nå, og svar eller halvsvar har kommet. De er blitt skikkelig greie med oss også, med at de ga oss svar på at Juliet faket gassingen. Spennende hva de har tenkt, et brutalt angrep kanskje?

Lurer på om Juliet kommer til å fortelle dem at hele opptrinnet var planlagt, og at de rekker å ruste seg til the others kommer. Hun må jo ha en viss sans for Jack, og tror hun ikke er veldig god venn med Ben lenger, og gjerne vil gi ham en trøkk. Synes ansiktsuttrykket hennes på slutten viste det.

 

Synes det var vel sammentreff at Claire skulle bli dårlig akkurat da, så det var bra vi fikk bekreftet at det var en plan bak det, ellers hadde det vært litt søkt.

 

Som alltid er Said på vår side når det gjelder spørsmål, selv om han ikke fikk noen svar nå. Fikk bekreftet at kommunikasjonen til land er grunnen til at de kunne skaffe lister over alle passasjerene da.

 

 

Lenke til kommentar

Jeg mener ikke at uttalelser om episoder som ikke er sendt i Norge skal merkes med spoiler-tags. Jeg vil gjerne lese "spoilere" om episoder som er sendt i USA (siden jeg følger med på disse selv), men absolutt ikke spoilere om ting som enda ikke er sendt der.

Om alt i tråden blir merket med spoiler-tags, blir det umulig å vite om spoilerne inneholder uttalelser som jeg har lyst til å lese eller ikke. Da kan man heller advare TVN-seere med en spoiler-advarsel i trådtittel, eller eventuelt i starten av første post.

 

Tilbake til "One of us":

Synes dette var en veldig bra episode. Supert å få vite mer om The Others' hemmeligheter, og å få flere flashbacks som omhandler det The Others har gjort siden flystyrten. Gleder meg til å se hva som har skjedd med Locke. Håper vi før se mer til ham i neste episode.

Endret av Scorpy
Lenke til kommentar

Knall bra episode i dag og!

Har gått fra å snegle meg gjennom episode etter episode i sesong 2 til å glede meg noe helt sinsykt til neste episode 3!

 

Fikk også mange svar på hvordan Juliet kom til øya og hvordan de fikk så mye info om passasjerene. Veldig bra!

 

Også fint at vi fikk samlet hele gjengen igjen. Så slipper vi den skiftinga mellom forskjellige grupper.

 

Er spent på å se hva Locke driver med og hva som skjer når The Others kommer!

 

Btw: Lurer på om vi kan lage en samletråd med link til hver tråd som blir opprettet til hver episode. Så slipper vi å lete etter tråden etter at den har blitt opprettet. :whistle:

Endret av _Zero
Lenke til kommentar

Kjempebra episode dette. Interessant å få vite alt det om Juliet. Må innrømme at hu greide å lure meg, trodde faktisk hu var blitt dumpa en stund, men det var visst ikke tilfelle. Lurer på hva som skjer videre siden Ben sa "ser deg om en uke". :hmm: Føler vi begynner å få litt flere svar nå, det går sakte men sikkert framover. Pluss for det.

Lenke til kommentar

Ganske god episode dette ja. Lurer på om hvorfor folk på øya ikke kan få kreft, og hvordan Ben greide å få det. Gleder meg til vi får vite hva Locke har gjort på. Regner nesten med at the others har enda en måte og komme seg hjem på, og at det er grunnen til at hun infilterer gruppen.

Lenke til kommentar
Ja jeg driter i jack. Jeg er bare glad for å se at produsentene har myka opp James litt.

8370489[/snapback]

 

Enig. Sawyer var nære (til ham å være) å felle ei tåre da Kate kom tilbake, til forskjell fra hans vanlige stålharde jeg. Tror nok SAwyer og Kate fortsetter det de slapp i buret hos the others. Jack er nok ditcha for godt tror jeg, makan til fjols

Lenke til kommentar

Helt fantastisk episode, etter min mening. Det er utrolig gøy å ha gått fra "må følge med for å se hva som skjer" i sesong 2, til å nesten ikke kunne vente til neste episode kommer i sesong 3 :D (Jeg leser ingenting om episoder før de blir sendt, så jeg vet heller aldri hva som kommer.)

 

Jeg har (som sikkert mange andre), veldig blandede følelser for Juliet. På en måte synes jeg hun er råtøff og jeg liker at hun vet alt, men på den andre siden hater jeg at vi ikke får vite mer. Men det er jo det som driver serien videre. Vet fortsatt ikke hvilken side hun faktisk står på, men det er jo etter denne episoden et av hovedpoengene.

 

Mye som kom fram i denne episoden, og som den jenta jeg er var strandscenen med klemming rørende. Nesten så jeg fikk tårer i øynene. Hvis de faktisk har lagt opp til hele denne historien, med graviditeter og kidnappingen til Claire, fra begynnelsen... Dæven. Stor applaus.

 

Blir litt mye fram og tilbake her nå, men det jeg sikkert kan si er at jeg gleder meg til neste episode :D

Lenke til kommentar

En liten etterkommentar fra meg: Jeg ser kun på episodene. Jeg leser verken teorier, veldig få diskusjoner (annet enn her), intervjuer eller noe som helst. Så hvis jeg kommer med noe veldig opplagt i dette forumet, for dere som leser omtrent alt, så får dere heller bare ignorere meg enn å irritere dere over meg. ;)

 

Slenger meg forresten på "jeg har aldri vært noe glad i Jack"-bølgen. Har aldri likt måten han oppfører seg på, og det ble enda verre etter beskyttelsesrollen han tok på seg.

Lenke til kommentar
Knall bra episode i dag og!

Har gått fra å snegle meg gjennom episode etter episode i sesong 2 til å glede meg noe helt sinsykt til neste episode 3!

 

Fikk også mange svar på hvordan Juliet kom til øya og hvordan de fikk så mye info om passasjerene. Veldig bra!

 

Også fint at vi fikk samlet hele gjengen igjen. Så slipper vi den skiftinga mellom forskjellige grupper.

 

Er spent på å se hva Locke driver med og hva som skjer når The Others kommer!

 

Btw: Lurer på om vi kan lage en samletråd med link til hver tråd som blir opprettet til hver episode. Så slipper vi å lete etter tråden etter at den har blitt opprettet. :whistle:

8370623[/snapback]

God idè, jeg har lyst til å prøve systemet med en tråd pr. episode en liten stund og jeg (eller en annen) kommer til å oprette en tråd for neste episode. Og etter noen episoder med en tråd for hver lager jeg (eller: igjen - en annen) gjerne en samletråd :)

Lenke til kommentar
Knall bra episode i dag og!

Har gått fra å snegle meg gjennom episode etter episode i sesong 2 til å glede meg noe helt sinsykt til neste episode 3!

 

Fikk også mange svar på hvordan Juliet kom til øya og hvordan de fikk så mye info om passasjerene. Veldig bra!

 

Også fint at vi fikk samlet hele gjengen igjen. Så slipper vi den skiftinga mellom forskjellige grupper.

 

Er spent på å se hva Locke driver med og hva som skjer når The Others kommer!

 

Btw: Lurer på om vi kan lage en samletråd med link til hver tråd som blir opprettet til hver episode. Så slipper vi å lete etter tråden etter at den har blitt opprettet. :whistle:

8370623[/snapback]

God idè, jeg har lyst til å prøve systemet med en tråd pr. episode en liten stund og jeg (eller en annen) kommer til å oprette en tråd for neste episode. Og etter noen episoder med en tråd for hver lager jeg (eller: igjen - en annen) gjerne en samletråd :)

8371561[/snapback]

 

Supert! :thumbup:

 

Blir mye mer oversiktlig da ;)

Lenke til kommentar
Hvis de faktisk har lagt opp til hele denne historien, med graviditeter og kidnappingen til Claire, fra begynnelsen... Dæven. Stor applaus.

8371382[/snapback]

Men det har de altså ikke.

 

Hata jack fra sesong 1 btw.

8371405[/snapback]

De har nok ikke lagt det opp sååå pent. De har heller kommet med en plausibel forklaring på det hele. Syntes historien passa fint inn. Jeg svelget i hvert fall forklaringen med "improviseringen".

 

Dessuten så er jeg litt i tvil om godeste "Jackob" kurerte kreften til søstra til Juliet.

 

Situasjon: Juliet reiser hjem i løpet av 6 måneder. Hmmm.. Hun må bli her lenger. Vi lager en historie om at søstra hennes har fått kreften tilbake. Juliet kan ikke kontakte henne og få bekretet at hun faktisk er syk, og må stole på utskriftene.

Beleilig nok, kan Him, "Jackob", kurere kreft... men for at vi skal kurere den syke, må Juliet bli her til oppdraget er utført. Høres ut som en deal hun bare må godta.

 

Jau.

Lenke til kommentar

Nok en herlig episode. Var i ekstase gjennom stort sett hele episoden. Flashbackene var også bra. Alt var bra. Måten masse ting plutselig fikk en forklaring, veldig bra. Viser nok en gang at Lost er planlagt, nøye planlagt.

Var også som det var mistanke om, at alt dette med at Juliet plutselig er en av dem, er en plan iscenesatt av Ben. Spennende å se hvordan den utarter seg videre. Juliet er en karakter jeg føler jeg ikke blir helt enig med meg selv om jeg liker eller ikke. Det går litt i bølger. Men var veldig tøff måten hun takla konfrontasjonen med Sayid og Sawyer på. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...