Niskivara Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Nickleback er emo-musikk av værste slag. 8966018[/snapback] Nickleback har aldri hatt noe med emo å gjøre. Lenke til kommentar
dabbo-baze Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) Emo referer opprinnelig til "Emosjonelle skrik", en måte å skrike på som man finner blant annet på Pixiesplater og lignende, men som ble plukket opp av hardcore band på slutten av 80tallet\begynnelsen av nittitallet. Hardcore er i seg selv en blanding av metal og punk, og emoskriket er vel også en blanding av metallens brøling\skriking, men gjort på en mer åpen og utrent måte slik mabn forventer i punk. Resultatet er skrikene høres mer ut som ekte skrik enn de tradisjonelle metalskrikene, og vokalistene gjorde sport av å putte inn så mye som mulig emosjon i dem. Senere så ble hardcoremusikken splittet mer opp, med undergrupper som metalcore(Som har hardere riff og mer metalbrøling sammen med emoskrikene), original hardcore, screamo(Mer ekstreme skrik enn emoskrik, og som oftest uten noe tradisjonell synging),og det vi kjenner i dag som emo, altså en veldig poppete versjon av hardcore som ennå beholder emoskrikene på visse deler av sangene. Den nye formen for emo kommer, som all pop, med egen klesstil, tematikk, og annet bullshit, mens de fleste originale emobandene regnes i dag som enten hardcore eller screamo. Finnes mye bra emomusikk hvis man bare ser bort fra de nye popbandene. 8970222[/snapback] Nickleback er emo-musikk av værste slag. 8966018[/snapback] Nickleback har aldri hatt noe med emo å gjøre. 8970226[/snapback] Og, selv synes jeg begrepet "emo" må være det teiteste noensinne. Jeg kan sitere Omar Rodriguez-Lopez fra The Mars Volta: How can anything you put your heart and soul into not be emotional? Endret 29. juni 2007 av dabbo-baze Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Og, selv synes jeg begrepet "emo" må være det teiteste noensinne.Jeg kan sitere Omar Rodriguez-Lopez fra The Mars Volta: How can anything you put your heart and soul into not be emotional? 8970740[/snapback] Selvfølgelig. Men "emo" er likevel en rimelig nøyaktig måte å differensiere mellom metalskrik og mer åpne skrik. Uansett... Å diskutere sjanger kan være moro, men i bunn og grunn spiller det ingen som helst rolle. Jeg liker Converge enten man kaller dem hardcore, screamo, emo, metal, eller enkelt og greit Rock'n'roll. Lenke til kommentar
Lilja4ever Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Vell jeg hører på mcr, Nickelback osv... og mange av sangene deres er RÅBRA!! Og er ikke emo Lenke til kommentar
MissForgetful Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Emo (av eng. emotional) er en musikksjanger som oppsto på 1980-tallet og ble ansporet av såkalt hardcore punk, med fokus på følelser, tekst- og vokalmessige elementer. Wikipedia.no Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Hører mye på Fall out boy, Panic! At the Disco, My Chemical Romance osv... men stilen min er ikke emo og oppfører meg ikke emo. Helt feil dette synes dere vel hehe :!: Men liker musikken og stilen Lenke til kommentar
Lilja4ever Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Hører mye på Fall out boy, Panic! At the Disco, My Chemical Romance osv... men stilen min er ikke emo og oppfører meg ikke emo. Helt feil dette synes dere vel hehe :!: Men liker musikken og stilen 8972684[/snapback] Ja, så enig Eller..kan ikke si jeg liker så mye av stilen da, er litt overdrevent med å kutte seg selv osv..men skal ikke dra alle under en kam her.. Lenke til kommentar
FourAces Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Nickleback er emo-musikk av værste slag. Hvis du sier at Nickelback er emo-musikk må du enten bare ha tulla, eller så har du virkelig ikke noen som helst peiling på hva emo-musikk er. Personlig har jeg ikke noe imot emo-musikken, men derimot synes jeg at emoer er muligens de mest tragiske menneskene som fins. Ikke nok med at klesstilen er usannsynlig stygg og irriterende, men det finnes også andre måter å få ut følelsene sine enn å kutte seg selv Tragisk.. Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Må jo si at jeg hører på emo. Alt fra Sunny Day Real Estate og Fugazi, gjennom jimmy Eat World, Brandtson, Braid etc til My Chemical Romance. For meg er emo-genren blitt for utseendepreget, men dog det er kanskje den måten som må til for å skille emo med andre typer rock. Kjærlighetstekster finnes jo overalt. For min egen del liker jeg best den mid-90s-2000 type emo, nemlig punk-pop/indie-emo med kanskje Jimmy Eat World som den mest kjente utøveren, hør på albumet Clarity og bli imponert. Emo-emocore-emotional hardcore, sier sitt. Men for guds skyld, kall all rock emo, idagens musikkverden er sjangerplassering vanskeligere enn å forstå kvantefysikkens vanskeligste prinsipper og utregningsmetoder Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Men for guds skyld, kall all rock emo, idagens musikkverden er sjangerplassering vanskeligere enn å forstå kvantefysikkens vanskeligste prinsipper og utregningsmetoder Lurer på om uttrykket "sjangerhoring" har et tilsvarende uttrykk i kvantefysikkens verden... "kvantehoring"? Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 HIM er vel mer goth rock/metal. (Hater egentlgi det faktum, da de er så jævla lite representative for goth metal, og goth musikk generelt. =/) HIM er love metal og har ingen verdens ting med gothrock/gothmusikk å gjøre (for den saks skyld har ikke goth metal heller noe å gjøre med subkulturen goth) Gothrock er band som The Sisters Of Mercy, Garden Of Delight, Fields Of The Nephilim, Skeletal Family, The Mission, Southern Death Cult/Death Cult, Ghost Dance etc. Uansett, emo pr. i dag er pop-punk med "emosjonelle" (les: sutrete) tekster, primært beregnet på aldersgruppen 13-18. Med musikksjangeren følger også en stil og en gjennomgående "state of mind" der mange emoer tilsynelatende leker dramallama og gjør problemer større enn de egentlig er. Skal man ha depressiv musikk, så finnes det langt bedre valg enn f.eks. My Chemical Romance og deres like. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Emo er akkurat som dagens pop/punk bare at de mener de gjør noe nytt! synger om følelser faktisk. HIM er foresten alternative rock, med inspirasjon fra heavy metal. Det er ingenting som heter love metal. Endret 13. oktober 2007 av Sebbe Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Uansett, emo pr. i dag er pop-punk med "emosjonelle" (les: sutrete) tekster, primært beregnet på aldersgruppen 13-18. Med musikksjangeren følger også en stil og en gjennomgående "state of mind" der mange emoer tilsynelatende leker dramallama og gjør problemer større enn de egentlig er. Skal man ha depressiv musikk, så finnes det langt bedre valg enn f.eks. My Chemical Romance og deres like. Altså, du mener HIM ikke passer inn der? Og at de heller er i sin egen oppfunnet sjanger, Love Metal? For noe tull, har du i det heletatt hørt gaulinga av vokalisten når han synger, og tekstene han synger? Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Altså, du mener HIM ikke passer inn der? Og at de heller er i sin egen oppfunnet sjanger, Love Metal? For noe tull, har du i det heletatt hørt gaulinga av vokalisten når han synger, og tekstene han synger? Jeg har hørt HIM, ja. Det er skrotmusikk med røten vokal og patetiske tekster. Men musikalsk sett ligger de nærmere en utvannet variant av hardrock/puddelmetall enn pop-punken emorockere driver med (i MCRs tilfelle er det vel gjerne snakk om skamløs The Smashing Pumpkins-kopiering også), så jeg vil ikke definere HIM som et emoband, selv om tekstene deres passer den sjangeren. HIM var up and running en god stund før det vi kjenner som emo i dag ble et fenomen. Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Men de var dog ikke up and running når emobølgen starta... Jimmy Eat World feks hadde gitt noe ut, Sunny Day Real Estate også, så... Sjekker på allmusic.com og der står det at H.I.M. er goth rock, gotch metal, alternative pop/rock(ooh bombe) og neo-glam... Lenke til kommentar
mkon Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Him er emo og homo. Ble fan meg bua av scena da dem skulle "varme" opp for Metallica i sommer. Værre møkkamusikk enn him skal en lete lenge etter. Det var vel en 50 stk forran ved scena med langt svart hår og oppkutta armer som syns det var kuuuult Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Men de var dog ikke up and running når emobølgen starta... Jimmy Eat World feks hadde gitt noe ut, Sunny Day Real Estate også, så...Sjekker på allmusic.com og der står det at H.I.M. er goth rock, gotch metal, alternative pop/rock(ooh bombe) og neo-glam... JEg gir meg på den, JEW ga ut plate før HIM, du har rett i det. Hvordan allmusic har fått det til at HIM er gothrock er beyond me. De kan tydeligvis ikke ha hørt særlig mye gothrock. Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 De sliter vel som alle oss andre å sjangersette band.... De prøver ihvertfall Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 De sliter vel som alle oss andre å sjangersette band.... De prøver ihvertfall I grunn er det jo enkelt å plassere HIM i en sjanger: skrot. Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 I grunn er det jo enkelt å plassere HIM i en sjanger: skrot. Uansett, HIM er kansje plassert under Alternative Rock noensteder, men så kommer det fakta at ingensteder med respekt for seg selv kaller noen band EMO, som regel Alternative Rock EMO banda blir kalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå