amundsf Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Hei! Jeg har Zalman 9700 CPU-vifte. Den har en 3 pins strømkabel. Problemet er at jeg på hovedkortet (ABIT QuadGT) har 4 pins. Presiserer her at ikke 4 pins av typen til HDDer etc., men av den mer "spinkle" typen... Noen som har tips til overgang? EDIT: Hadde det eventuelt gått an å brukt en slik (eller slik [har ikke kommet så langt at jeg har funnet ut hvem av de som vil passe ]) for da å koble CPU-vifta direkte til PSUen. Eller må vifta kobles til kontakten på HKet? Det beste er selvsagt å sette den til HK-kontakten, for å få flest mulig ledige på PSUen... Men er bare den jeg har funnet så langt.... - Amund Endret 11. april 2007 av amundsf Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Hei! Jeg har Zalman 9700 CPU-vifte. Den har en 3 pins strømkabel. Problemet er at jeg på hovedkortet (ABIT QuadGT) har 4 pins. Presiserer her at ikke 4 pins av typen til HDDer etc., men av den mer "spinkle" typen... Noen som har tips til overgang? EDIT: Hadde det eventuelt gått an å brukt en slik (eller slik [har ikke kommet så langt at jeg har funnet ut hvem av de som vil passe ]) for da å koble CPU-vifta direkte til PSUen. Eller må vifta kobles til kontakten på HKet? Det beste er selvsagt å sette den til HK-kontakten, for å få flest mulig ledige på PSUen... Men er bare den jeg har funnet så langt.... - Amund 8359834[/snapback] Så vidt jeg vet kan du koble 3pins rett på. Dersom det er tilfelle bør kontakten være slik at 3pins passer og låser pent slik at det heller ikke skal være tvil om retning og posisjon. Dette er hvertfall tilfelle på ASUS P5B kortene. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 På mitt kort (p5b vanilla) er det bare å plugge den i. Mener å huske at den skal i de tre pinnene til venstre, men er ikke helt sikker. Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Stemmer helt korrekt, den passa Derfor jeg ikke skreiv noe mer i går og, ble noen timer med kobling Her Brun: På mitt kort var det de tre pinnene til høyre. Takk så mye! Endret 12. april 2007 av amundsf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå