Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Hei! Vurderer å søke Pilotutdanning (ATPL integrated course) i USA via NEAR, og lurer på om noen har innspill og tips i forbindelse med dette? Kurset gir følgende sertifikater/lisenser: - JAR-FCL Commercial Pilots Licenses - JAR-FCL Instrument Rating Airplane - JAR-FCL Multi Engine Rating - JAR-FCL Multi Crew Cooperation Credit - JAR-FCL Airline Transport Pilots License Theory - FAA Commercial Pilots License - FAA Instrument Rating Airplane - FAA Multi Engine Rating - FAA Certified Flight Instructor - FAA Certified Instrument Flight Instructor NEAR prøver å selge seg på at man kommer ut med ca. 800-1500 timer hvis man gjør en god jobb i "praksisperioden"; dvs. som instruktør... De forteller at det er enkelt å få instruktørjobb der borte, men jeg har mine tvil... Hører historier om folk som ikke får flydd mer enn 5-10 timer i måneden... Utdannelsen er også dyr, og er ikke støttet av Lånekassen... Regner med å måtte låne ca. 800.000.... Er det noen som vet hvordan det er å få jobb når man kommer tilbake? Trenger nødvendigvis ikke satse på SAS/Norwegian/Widerøe - kystflyging etc. kan også være aktuelt... Innspill anyone? MvhTH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå