maZe- Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Jeg lurer på om jeg har olje på gearet (altså gearolje). Det som er problemet er at når jeg girer så er det av og til veldig lett (som en servobil) og noen ganger er det så tungt at jeg må TA I? Idag hørte jeg mange rare lyder når jeg gira, som om noe var galt liksom. Dette var da når jeg skulle fra 1. til 2. og fra 3. til 2. Jeg lurer da på om noen her vet HVOR og hvordan jeg får fylt på med olje, hvilken olje som er best og bruke osv. Hadde vært supert om noen hadde bilder av dette slik jeg kunne se nøyaktig hvor og hvordan (siden jeg ikke er noe flink til å skru på bil) Har en golf 2 1.6L 84-modell. (om det skulle være til hjelp) Endret 11. april 2007 av maZe- Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Høres ut som om du har slitte synkroringer på andre giret. Nivåpluggen på de kassene der er en 17mm innvendig umbrako skrue. Tror den sitter ut mot venstre forhjul. Ta av hjulet og vipp opp hjulbueplastikken så ser du den nok. Lenke til kommentar
maZe- Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 Høres ut som om du har slitte synkroringer på andre giret. Hva vil dette si? Dyrt å få fikset? Hva må vil for å fikse det? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Sjekk olja først.... Hvis det er synkroringene er det bare og få tak i ny girkasse. disse får du sikkert kasta etter deg på høggeren. Ikke noe vits og begynne og overhale kassa. Lenke til kommentar
maZe- Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 jeg skal få sjekka olja først.. så ser jeg.. gidder ikke noe dyre greier da jeg bare betalte 3000 for bilen men har fikset det meste utenom giret til nå. skal snart på eu-kontroll og da ryker den vell med Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Så lenge ikke gearkassa lekker olje eller ikke bråker overdrevent mye, så er den eu-godkjent, at enkelte gear ikke virker har ikke noe med sikkerheten på bilen å gjøre Lenke til kommentar
maZe- Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 takk for all info:) har fylt på med olje nå, men synes det er rart at jeg har fylt på med godt over 2L olje på gearet. Noen som vet hvor mye olje en gearkasse på en golf 2 kan ta ? Eller er det bare jeg som synes dette er mye? Kanskje den lekker :/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Jeg finner ut at det skal fyllest 1,5/2,0 liter olje Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Har du fylt på olje på rett plass? En kamerat av meg helte 3 liter olje rett ned på clutchen igjennom hullet over svinghjulet...han bommet litt der kan du si Til og med gamlemor klarte ikke å kvele den bilen etterpå Lenke til kommentar
maZe- Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 jeg har fylt på rett, en annen kompis av meg har gjort det også fra før av. så han viste meg hvor jeg skulle fylle. er jo godt mulig at der er fullt nå da siden jeg ikke hadde mer olje etter at jeg fylte på den siste literen. men jge vet ikke.. det er noe olje som lekker, og jeg vet at motoroljen min lekker en del. så jeg skal skifte bunnpakning og toppdekselpakning, og jeg skal skifte oljefilter og oljetrykksbryter. men vet ikke når jeg får gjort dette. spørs på hva prisen ligger på. tenker jeg kjøper alt dette på biltema Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 takk for all info:) har fylt på med olje nå, men synes det er rart at jeg har fylt på med godt over 2L olje på gearet. Noen som vet hvor mye olje en gearkasse på en golf 2 kan ta ? Eller er det bare jeg som synes dette er mye? Kanskje den lekker :/ 8523307[/snapback] Har du ikkr nivå-plugg på kassa? Skal stå på siden. Åpne denne og det vil komme olje ut når nivået er korrekt. Lenke til kommentar
maZe- Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 kan du vise meg dette via et bilde? nivå-pluggen altså. Dette vet jeg ikke noe om. Hadde vært veldig kosli å vite om dette. Da jeg prøver å fikse mest mulig på bilen nå. Jobber med rusten nå, siden det er det jeg har råd til Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Har ikke funnet et bilde, men jeg anbefaler deg sterkt å invistere i en Haynes-bok til bilen din. Der står stort sett alt du trenger å vite! Lenke til kommentar
maZe- Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 LiamH, dette skal jeg gjøre blir vell mye lettere og se hvor ting skal skrues osv når jeg skrur på kjerra når jeg skal bytte litt på ting her og der også står der f.eks hvor eksosopphenget skal være? skal bytte dette Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Hvis du tenker på gummidemperne til eksosanlegget, så ser du det ganske fort ved å kikke under bilen, men det står nok også i Haynes-boka, ja. Lenke til kommentar
maZe- Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 LiamH: nei det er ikke gummidemperne.. Det er selve festet som er rustet og blitt så slitt at det ikke henger skikkelig lenger. Tenker at jeg må begynne å sveise på nytt feste osv. Nå henger eksosen bake med gummidemper/viftereim og litt av hvert Skal fikses, er bare en nødløsning inn til videre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå