Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problem med girolje.. Golf 2

maZe-

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg har olje på gearet (altså gearolje). Det som er problemet er at når jeg girer så er det av og til veldig lett (som en servobil) og noen ganger er det så tungt at jeg må TA I?

Idag hørte jeg mange rare lyder når jeg gira, som om noe var galt liksom. Dette var da når jeg skulle fra 1. til 2. og fra 3. til 2.

Jeg lurer da på om noen her vet HVOR og hvordan jeg får fylt på med olje, hvilken olje som er best og bruke osv.

Hadde vært supert om noen hadde bilder av dette slik jeg kunne se nøyaktig hvor og hvordan :) (siden jeg ikke er noe flink til å skru på bil)

Har en golf 2 1.6L 84-modell. (om det skulle være til hjelp)

Endret av maZe-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Så lenge ikke gearkassa lekker olje eller ikke bråker overdrevent mye, så er den eu-godkjent, at enkelte gear ikke virker har ikke noe med sikkerheten på bilen å gjøre

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

takk for all info:) har fylt på med olje nå, men synes det er rart at jeg har fylt på med godt over 2L olje på gearet. Noen som vet hvor mye olje en gearkasse på en golf 2 kan ta ? Eller er det bare jeg som synes dette er mye? Kanskje den lekker :/

Lenke til kommentar

Har du fylt på olje på rett plass? En kamerat av meg helte 3 liter olje rett ned på clutchen igjennom hullet over svinghjulet...han bommet litt der kan du si :) Til og med gamlemor klarte ikke å kvele den bilen etterpå

Lenke til kommentar

jeg har fylt på rett, en annen kompis av meg har gjort det også fra før av. så han viste meg hvor jeg skulle fylle. er jo godt mulig at der er fullt nå da :p siden jeg ikke hadde mer olje etter at jeg fylte på den siste literen. men jge vet ikke.. det er noe olje som lekker, og jeg vet at motoroljen min lekker en del. så jeg skal skifte bunnpakning og toppdekselpakning, og jeg skal skifte oljefilter og oljetrykksbryter. men vet ikke når jeg får gjort dette. spørs på hva prisen ligger på. tenker jeg kjøper alt dette på biltema :)

Lenke til kommentar
takk for all info:) har fylt på med olje nå, men synes det er rart at jeg har fylt på med godt over 2L olje på gearet. Noen som vet hvor mye olje en gearkasse på en golf 2 kan ta ? Eller er det bare jeg som synes dette er mye? Kanskje den lekker :/

8523307[/snapback]

Har du ikkr nivå-plugg på kassa? Skal stå på siden. Åpne denne og det vil komme olje ut når nivået er korrekt.

Lenke til kommentar

kan du vise meg dette via et bilde? nivå-pluggen altså. Dette vet jeg ikke noe om. Hadde vært veldig kosli å vite om dette. Da jeg prøver å fikse mest mulig på bilen nå. Jobber med rusten nå, siden det er det jeg har råd til :p

Lenke til kommentar

LiamH, dette skal jeg gjøre :) blir vell mye lettere og se hvor ting skal skrues osv når jeg skrur på kjerra når jeg skal bytte litt på ting her og der også :p står der f.eks hvor eksosopphenget skal være? skal bytte dette ;)

Lenke til kommentar

LiamH: nei det er ikke gummidemperne.. Det er selve festet som er rustet og blitt så slitt at det ikke henger skikkelig lenger. Tenker at jeg må begynne å sveise på nytt feste osv. Nå henger eksosen bake med gummidemper/viftereim og litt av hvert :p Skal fikses, er bare en nødløsning inn til videre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...