superegge Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Hei. Har fått meg et ganske merkelig problem nå. Var på tg, og plugget opp pc'n når jeg kom hjem. Den virket perfekt i den dag, men så ville den ikke mer og jeg fikk bluescreen der det stod følgende;driver_irql_not_less_or_equal. Leste litt rundt, og fant ut at det vanligvis var driverne som var noe gale med, eller rammen. Prøvde først og ta ut og inn rammen, og greide og slå den på 2 ganger etter og ha sotte den i på nytt. Trodde da det var rammen som var ødelagt, så jeg tok en annen rambrikke fra søsterns pc(ja, riktig ramtype) og samme feil skjedde. Gadd ikke installere alle driverne på nytt, så jeg tok likegodt og formaterte pc'n. Det gikk som en lek, og den virket fint etter at den var formatert. Jeg begynte og installere hovedkortet, men midt under installasjonen gikk dataen av, og stopped under den "hvite streken" som må loades for at den skal gå på. Formaterte dataen på nytt idag, alle disker og slettet alt som var på den, og etter formateringa virket dataen fint. Etter og ha installert noen drivere, måtte jeg rse for at de skulle virke, og dette gjorde jeg. Når jeg slo på igjen stod det at jeg måtte velge mellom Safemode osv for det har skjedd en "error". Jeg kan ikke velge mellom disse med tastaturet i usb'en(som jeg vanligvis bruker) men måtte plugge tastaturet i det andre tastaturhølet.. Den kommer forbi her, men når den blåe greia går framover(XP loadinga eller hva det kalles) restarter dataen seg og kommer akkurat til samme punkt.. Noen som vet hva som er defekt/hvordan fikse? Takk Lenke til kommentar
brusno Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Jeg ville ha prøvd å skifte ut harddisken med en annen og deretter installert på nytt. Lenke til kommentar
superegge Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Skal prøve det snart.. Noen andre som har inspill? Tanken at hovedkortet har sviktet, har streifet meg, men dataen virker jo alltid når jeg formaterer, helt til jeg skrur den av. Er hovedkortet utelukket som problem da, eller kan det fortsatt være defekt? Og hvorfor tror du det er harddisken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå