Gå til innhold

Riper i Ribba!

fatsheep

Anbefalte innlegg

Da jeg tok av thermal paden for å putte på Artic Silver oppdaget jeg til min store forbløffelse at der hvor CPU kommer i kontakt med ribba var det mange store og små riper. Er dette riktig eller burde jeg klage.

Cooler Master vifte Socket A/7/FCPGA

->2.2GHz Celeron, XP2500+

99kr å mpx.no

p.s: Hva er Shims

Asus A7V8X-GbLAN

ASUS GF4 Ti4200 128DDR 8X

WDC 80GB 8mb catch 7200rpm

AMD XP 2100+

AOpen H600 350W

Soundblaster 5.1 Digital

256MB PC 2700 DDR

[ Denne Melding var redigert av: fatsheep på 2002-12-18 12:47 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cooler master er rett og slett tvilsom vifte produsent, ville klaga, men er det ikke riper der det blir kontakt mellom cpu og kjøleribba så har det jo ikke no å si...

Shims er ei metall skive som gir tryggere montering av vifte og vannblokker, ligger oppå prosessoren, men har utskjringer der det stikker komponenter ut fra CPU sånn at det blir plan flate.

Epox EP-8RDA+

AMD XP2400

TwinMos 3200DDR 512MB

Creative Audigy 2

Gainward GF3 TI500

MS Intellimouse Explorer 3.0

Alu funnel 60-92mm

Titan alu vifte 92mm

[ Denne Melding var redigert av: Izex på 2002-12-18 12:53 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-18 12:52, skrev fatsheep:

Det er riper akkurat der hvor CPU og ribba skal være i kontakt.

Dype riper/hakk eller en bare dårlig slipt overflate? Om det bare er litt dårlig finish på den, er det overhodet ikke noen vits i å klage. Så lenge den ikke er reklamert med å ha speilblank finish, holder det med at den er nogenlunde flat i bunn. Resten av ugjevnhetene lar du et tynt lag kjølepasta ta seg av(eller dra fram pussepapiret sjøl). Du kan ikke forvente samme finish av en ribbe til 99kr som f.eks en Alpha til 500+ kr...

Dette er en shim. Den brukes til å beskytte kjerna på en prosessor ved montering av ribber/vannblokker. Den ligger da som en kant rundt selve kjerna slik at du ikke får montert ribb/vannblokk skjevt og knuser kjerna.

Core = Kjerna på en prosessor, eller selve prosessoren om du vil. Det er her alt blir gjort i en prosessor... alt det andre er bare innpakning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...