Gå til innhold

Parkeringsbøter hisser opp Oslo-folket!

Anbefalte innlegg

de kan være fryktelig stygge til tider.

En kompis fikk beskjed om at det var trygt å la bilen stå i en gate i noen uker, mens han var på ferie. Han ringte og sjekket, og fikk som svar at ingenting skulle skje der.

Når han kommer hjem, er bilen borte. Da hadde de tauet den pga noe gatearbeid, som ikke var "akutt". bare noe asfaltering.

Han måtte betale for å hente bilen igjen, men husker ikke hvordan saken endte..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Helt okey etter min mening. Skiltet står feil og betjenten glemmer et viktig poeng. Man er faktisk pliktig til å sjekke bilen daglig. Dette innebærer at man ev. må få noen andre til å "passe på" bilen. Det vil si at det kan være aldri så mye ferie. Så lenge det er varslet inne rimelig tid (et par dager) har folk null de skulle ha sagt.

8364091[/snapback]

Du ramser opp slik det er, men synes du det er greit at det er slik det er? Eller skal man bare godta det fordi det er slik reglene er?

8364947[/snapback]

Selvsagt er det greit. Er man bileier må man ta konsekvensen av det og rette seg etter reglene enten man vil det eller ei. Jeg synes overhode ikke det er noe urimelig i at bilen må sjekkes daglig. Jeg ville ikke akkurat latt bilen min stå utpå gata slik over tid uten at den var under tilsyn. Hva hvis den blir stjålet? Er ikke videre positivt at man melder den stjålet og tror det skjedde i en eller annen uke uten at man helt veit når. Hva hvis bilen blir påkjørt og vedkommende bare stikker fra skadene? Tror ikke en uke eller to gjør at ev. vitner/naboer husker så mye bedre av det. I det heltatt, hvorfor forlate bilen slik? I mine øyne virker det en smule uansvarlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...