Fin Skjorte Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Er dere tjukke i hue? Skiltet om veiarbeid kom opp første påskedag, tirsdag ble bilene tauet vekk! Snakk om å være tunggrodd! Og den parkeringbetjenten var veldig lite sympatisk! Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Er i grunnen ikke noe rart folk har så liten respekt for parkeringsbetjenter. Hadde jeg parkert bilen der i god tro og reist 2 uker på ferie til syden hadde man jo endt opp med inntaua bil uten å ha vist om forbudet på noe måte. Kan man sette opp et parkeringforbudt skilt midt i gata og forvente at det skal gjelde begge veier? Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Eller om man skulle kunne se det når man parkerer i enden av gata? Det hele er helt latterlig. Skulle nesten tro de spekulerte i dette for å tjene penger på å inntaue biler. Disse gutta gjør som de vil og det er MINIMALT med lover som beskytter eierne av bilene. Om man skriver telefonnummeret over hele frontruta si, kan man banne på at de ikke ringer for å be deg flytte bilen.. Død over P-selskapene Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Det er jo noe man kan gjøre men det blir mere i samme gata som det satanister gjør med gamle kirker. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Det er jo noe man kan gjøre men det blir mere i samme gata som det satanister gjør med gamle kirker. 8359780[/snapback] Du er inne på noe der..Liker tankegangen din Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 «De er mest sure på seg selv fordi de har glemt det.» Vel, jeg har ikke fått noen bot på grunn av dette, men jeg er allikevel sur på den idioten. Hvordan forklarer han det? Idioten lever tydeligvis i sin egen virkelighetsboble. Fordi han jobber med dette til daglig så har han selv god oversikt. Men at vanlige folk ikke er spesielt opptatt av hans lille trafikketat-virkelighet til daglig forstår han åpenbart ikke. Slike skilt bør settes opp god tid i forveien. Det burde ikke være vanskelig å planlegge minst 10 arbeidsdager inn i fremtiden. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Helt okey etter min mening. Skiltet står feil og betjenten glemmer et viktig poeng. Man er faktisk pliktig til å sjekke bilen daglig. Dette innebærer at man ev. må få noen andre til å "passe på" bilen. Det vil si at det kan være aldri så mye ferie. Så lenge det er varslet inne rimelig tid (et par dager) har folk null de skulle ha sagt. Endret 11. april 2007 av Ernie Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Man er faktisk pliktig til å sjekke bilen daglig. 8364091[/snapback] Hum? Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Helt okey etter min mening. Skiltet står feil og betjenten glemmer et viktig poeng. Man er faktisk pliktig til å sjekke bilen daglig. Dette innebærer at man ev. må få noen andre til å "passe på" bilen. Det vil si at det kan være aldri så mye ferie. Så lenge det er varslet inne rimelig tid (et par dager) har folk null de skulle ha sagt. 8364091[/snapback] Du ramser opp slik det er, men synes du det er greit at det er slik det er? Eller skal man bare godta det fordi det er slik reglene er? Lenke til kommentar
buundi Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Vi som har bodd i byen noen år pleier å sjekke denne siden når våren nærmer seg. http://www.samferdselsetaten.oslo.kommune....40911-9010.html Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Minner meg om Hitchikers Guide to the Galaxy: «It's a bypass. You've got to build bypasses! Besides, you should've made your protest months ago. These plans have been on display at the planning office now for a year.» Lenke til kommentar
allyse Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Jeg er forsåvidt enig i at det sies det er bilistene sin skyld, og jeg er enig i det er bilistene sin plikt til å sjekke hvorledes det er veiarbeid i sin gate eller ei, men jeg syntes dette var en litt overdrevent dårlig tid å sette opp skiltene. De burde blitt satt opp før påskeuken, slik folk kan forberede seg. Når det er sagt snakker vi her om majorstuen, hvor det alltid er biler, både på kveldstid og dagtid, som ikke gjør veiarbeidet noe lettere uansett hvordan en vrir om vender på det. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Man er faktisk pliktig til å sjekke bilen daglig. 8364091[/snapback] Hum? 8364153[/snapback] Jepp, mange driter seg loddrett ut her... Man bør ha kjennskap til Forskrift om offentlig parkeringsregulering og parkeringsgebyr. http://www.lovdata.no/for/sf/sd/xd-19931001-0921.html#map004 Sjekk §12 under kapittel IV (Førerens plikter) § 12. Undersøkelsesplikt Senest 24 timer etter at parkeringsregulerende skilt er oppsatt, må fører/eier av kjøretøyet rette seg etter de nye bestemmelsene. Ergo, selv om det er 1. påskedag eller en annen helligdag så er man pliktig til å sjekke bilen hver dag. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Jeg stiller spørsmålet mitt på nytt til GDI: Du ramser opp slik det er, men synes du det er greit at det er slik det er? Eller skal man bare godta det fordi det er slik reglene er? Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Man er faktisk pliktig til å sjekke bilen daglig. 8364091[/snapback] Hum? 8364153[/snapback] Jepp, dette er tilfelle. Men det hjelper jo lite hvis man er borte noen dager på jobb eller ferie - ihvertfall for oss som bor i byen og ikke har noe annet valg enn å parkere i veikanten. En kamerat av meg meldte faktisk bilen sin stjålet for et par år siden. Og to dager etter han hadde vært og levert anmeldelsen (og kastet bort en halv arbeidsdag) kom det brev i posten om at den var tauet inn i forbindelse med gatefeiing eller noe. Han var ikke særlig fornøyd. Men det må jo nesten være litt sånn også; ting går ikke alltid etter planen så det er nok vanskelig for veivesen o.l. å planlegge veldig mange dager frem i tid. Endret 12. april 2007 av Nonsens Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Det er vanskelig å planlegge noen dager fremover i tid, men lettvindt å taue bort masse biler? Det er ikke akkurat hjernekirurgi dette her. Men som en annen påpekte ovenfor, planen finnes den: http://www.samferdselsetaten.oslo.kommune....40911-9010.html Det er bare snakk om for veivesenet å gidde å sette ut advarsel et par dager i forveien i stedet for det totalt urimelige kravet å forvente at alle som bor i Oslo daglig sjekker status i den lokale veien. Det sier seg selv at folk ikke gidder å gjøre dette hver eneste dag. Det er jo også ganske tåpelig at man må arrangere å gi bilnøkkelen til andre hver eneste gang man skal bort uten bilen i helgen. Jeg finner det utrolig at så mange bare aksepterer at sånn er det. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Det er bare snakk om for veivesenet å gidde å sette ut advarsel et par dager i forveien.8365490[/snapback] Når det gjelder vedlikehold av typen feiing og sånn så gjør de jo ofte det da. Men det er jo fort en del som går glipp av det uansett - jeg bruker for eksempel ikke bilen til/fra jobb, så den blir ofte stående en uke mellom hver gang den brukes. Og da kan fort ting skje hvis jeg ikke har fått parkeringsplass i 'min' gate og bilen står et sted jeg normalt ikke går forbi til/fra jobb. Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Dette er akkurat likt det meste av hva staten driver med: Lenke til kommentar
HKS Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Du ramser opp slik det er, men synes du det er greit at det er slik det er? Eller skal man bare godta det fordi det er slik reglene er? 8365449[/snapback] Dette gjelder jo parkering på offentlig plasser, og jeg mener at det bør være sånn. Hvis ett eller annet skulle skje (vannlekasjer osv.) må man ha fleksibilitet til å fjerne biler innen rimelig tid... Når det gjelder feiing så pleier de å si fra 4-5 dager i forveien, iallefall i den gaten jeg bor i. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Vannlekkasjer og krisesituasjoner er unntakstilfelle. Da er ikke nødvendigvis 24 timer kort nok tid heller. Det jeg snakker om er vanlig vedlikehold av veiene, og er det da rimelig å forvente at alle som parkerer i veier er ute og sjekker bilene en gang i døgnet. Noe som for eksempel betyr at man ikke kan reise bort to dager uten å avtale med venner og kjente (ikke alle kjenner naboen så godt at de vil overlate bilnøkkelen til vedkommende) at de tar turen hjem til deg og sjekker om veivesenet tilfeldigvis har satt opp et skilt det siste døgnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå