Gå til innhold

Linux er ond og brukes av de onde!

Vakuum

Anbefalte innlegg

Jeg satt og så nyeste james bond filmen og merket noe rart.

I ene scenene hvor en av de onde skrur på pcn for å bruke sitt nye ultra dødelige våpen mot resten av verden ser jeg "tydelig" en linux figur på skjermen. jeg vet ikke om det faktisk er det, og om det er bevist eller ikke.

Men det virker som om filmen gir et subtilt hint at linux er ondt.

Hva syns dere?

bond_linux.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-12-18 12:39, skrev Vakuum:

I ene scenene hvor en av de onde skrur på pcn for å bruke sitt nye ultra dødelige våpen mot resten av verden ser jeg "tydelig" en linux figur på skjermen.

Jeg synes ikke dette er så merkelig. Tenk hvor kjedelig det hadde vært med blåskjerm midt i nedtellingen til jordens ødeleggelse...

Gjør som terrorister og hackere over hele verden: Velg Linux! :smile:

LeD

Lenke til kommentar

Slik er det alltid på filmer; man ser en dum liksom "dataekspert" som hamrer løs på et tastatur (selvfølgelig så er det helt tilfeldig hvordan han/hun trykker), maskinen bipper og så må "ekspertene" bruke "liksomfagspråk" som brukes i feil sammenheng, slik at det høres utrolig latterlig ut.

på filmer skal alt være så "avansert". Bare se når man skal "hacke": Det kommer opp det fancy interface, og maskinen snakker... Trenger jeg å nevne mer?

Men den gjennomsnittlige idioten tror vel virkelig at det er sånn hacking foregår.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-19 14:58, skrev B|Real:

Stakkard kjærring. Det er ikke lett å være uvitende.

du virker nesten litt uvitende selv når du uttaler at Sunde er uvitende mtp at hun faktisk har jobbet som leder i Økokrims datateam i flere år.

Tror nok hun vet meget godt hva linux er (og hun kan nok bruke det selv ja), men uttalelsen som var at linux er populært i hackekretser er bare for å skape et bilde av gui-jon som taler til aktors fordel :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-19 15:16, skrev Anders Leipsland:

du virker nesten litt uvitende selv når du uttaler at Sunde er uvitende mtp at hun faktisk har jobbet som leder i Økokrims datateam i flere år.

Tror nok hun vet meget godt hva linux er (og hun kan nok bruke det selv ja), men uttalelsen som var at linux er populært i hackekretser er bare for å skape et bilde av gui-jon som taler til aktors fordel :smile:

Men hun visste for eksempel ikke at Økokrims servere (de fleste i hvertfall) var Linux. Det sa jo til og med en av nettverks-kisene i Økokrim i retten.

Og dessuten sier ikke en med peiling at Linux brukes av hackere.

Det er det samme som å si at alle Calibra-kjørere er pedofile. De fleste er nok det, ja, men ikke alle! :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-19 15:22, skrev Jimmy Pop:

Og dessuten sier ikke en med peiling at Linux brukes av hackere.

Så du sier at Linux ikke brukes av hackere? :wink:

Sunde har jo helt rett i uttalelsen om at linux er populært i hackerkretser. Det som gjør at uttalelsen virker dum er Linux brukes av veldig mange redelige folk til legitime ting. Derfor blir utsagnet verdiløst selv om det er helt korrekt at linux er populært blandt hackere

Lenke til kommentar

Eh.

"et program" som brukes av hackere var vel uttalelsen. Det blir jo litt meningsloest. Saa sammenliknet med at oekokrim sine servere ogsaa kjoerer linux, kan det indikere en manglende forstaaelse for ting og tang.

Ikke at man trenger aa forstaa noe for aa vaere leder da. Bare man suger litt _kuk kan man komme langt her i verden.

MERK: Dette er ment metaforisk, ikke bokstavelig, og er foelgelig ikke kjoennsdiskriminerende betonet.

Saann bare hvis noen ble hysteriske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...