Gå til innhold

Dualboot XP/98SE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-12-24 22:14, Format_C skrev:

Har med PM7 opprettet en ny NTFS sekundær partisjon og innstallert Win XP og kjører nå dualboot med 98SE og alle progs og spill på primærpartisjonen. Hvordan får jeg kjørt alle progs og spill fra XP?

For å få spillene/programmene til å fungere må du nok installere dem fra WinXP. Dersom du trenger et program til begge os'ene, må den altså "dobbel" installeres.

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Ja jeg må nok installere fra begge OS, ganske logisk siden de selvsagt har hver sine registre og at XP kjører på NTFS og 98 på FAT. Testet og OK.

Ellers må jeg si at XP er overraskende bra, ikke krøll en eneste gang til nå, det er lenge siden sist.

Format_C

Lenke til kommentar

Vel, såvidt jeg vet så har ikke vanlige spill regfiler man kan kjøre og da må man jo installere pånytt for å få alt inn i registeret. Eneste spill jeg har vært borti som har regfil er warez-spill.

Eneste proget jeg som ikke funker i XP enda er Parition Magic 7.

Format_C

Lenke til kommentar

En god del spill og programmer fungerer uten registerfiler. Har flere spill som var installert i win 98 og kunne kjøre dem i XP ved å starte exe fila.

Eneste er at instillingene man gjør i spillet i det ene os'et forsvinner når du starter spillet i det andre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har en maskin med WinXP. På grunn av noen ting som trenger å testes med flere OS, vil jeg legge inn w98 f.eks. Kan det i w98 hele tatt legges inn som sekundærOS, etter XP med en dualboot?

Jeg har bare gått andre veien tidligere, ved at jeg la inn NT etter å ha installert w98. Men har hørt at omvendt fører til heftig krangling fra w98, som forlanger å være på C:

Fixer selvsagt en tom partisjon som w98 kan ligge på.

-P-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...