panzerwolf Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 La inn Cedega og begynte å installere et spill via det for en liten stund siden. Men så slo det meg: hvor legges disse filene hen? Og hvor legger Wine filene til Windows-programmene? Prøvde å lete litt men fant ikke noe fornuftig... Og hvor legges innstillingene som går i registeret på et Windows-system? Kan man endre i dette slik man gjør i registeret i Windows? Lenke til kommentar
hulahulag Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Sjekk ~/.wine og ~/.cedega. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Tror Cedega bruker en "virtuell harddisk"-fil, men er ikke helt sikker. Tror jeg så noe slikt da jeg brukte Cedega for en stund siden. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Tror Cedega bruker en "virtuell harddisk"-fil, men er ikke helt sikker. Tror jeg så noe slikt da jeg brukte Cedega for en stund siden. 8360995[/snapback] Har ikke Cedega inne, men regner med det er samme prinsipp som med Wine. Der legges alt i .wine, og den virtuelle windows-disken ligger i underkatalogen drive_c Registeret puttes i .reg filer i samme katalog. Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 /home/username/.wine/drive_c/ eller noe i den duren.. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Her er en kortere gjennomgang/test av siste versjon av cedega; http://techgage.com/article/cedega_60 Her ser du at cedega lagrer filene på et annet sted enn wine. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Bare så det er nevnt, mapper som starter med => . <= er altså skjulte mapper i linux. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå